anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada z powodu braku terminowych odpowiedzi w dyskusji

RED
#21 Demiurg#

Dzisiaj w ramach swiątecznej niespodzianki

allegro postanowiło mnie pozbawić możliwości wystawiania ofert

ich wznawiania

czyżbym pisał tu na forum niewygodne rzeczy

oczywiście później po odblokowaniu także nie będą się samoczynnie wznawiać tysiące ofert

będzie trzeba ręcznie przejrzeć każdą ofertę pouzupełniać parametry - setki roboczo godzin

 

szukano haka na Reda i znaleziono podobno nieterminowo odpowiadam w dyskusjach

 

bo Red ma czas pisać na forum a teraz będzie musiał przez cały miesiąc grzebać w swoich ofertach

 

zarzucono mi załamanie

Regulaminu allegro

10.2.

Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy.

 

Kupujący założył dyskusję - złożyliśmy wyczerpujące wyjaśnienia w terminie

od 7 grudnia Kupujący się nie odzywa

 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@RED ta sprawa jest już zakończona (ograniczenia z Twojego konta zostały zdjęte) i nie widzę powodu, dla którego miałbym ją ciągnąć. Czytający niech wyciągają wnioski samodzielnie na podstawie tego, co zostało już napisane.

Odniosę się natomiast do "po trzecie napisałem co o dziadowskich zakładkach allegro sądzi uokik - ale ten wątek został usunięty" - tak będzie się działo z takimi wrzutkami. Twój wątek nie tylko nie zawierał żadnego pytania czy wątpliwości, to jeszcze dotyczył sprawy sprzed 4-6 lat, dawno już nieaktualnej (pisałeś o niej jako o czymś świeżym) i w żaden sposób nie mającej odniesienia do sytuacji profesjonalnych sprzedawców: UOKiK wypowiadał się na temat sytuacji kupujących, konsumentów. Rozumiem, że jesteś zdenerwowany i chcesz nam jakoś dopiec, tym niemniej nie zgadzam się, aby działo się to w ten sposób.

A najśmieszniejsze jest to, że w zacytowanej przez Ciebie decyzji UOKiK chodziło nie o żadne zakładki, jak byłeś uprzejmy wskazać, ale o sankcje, jakie ponosili kupujący za niezrealizowanie zawartej transakcji. Chodziło przede wszystkim o ostrzeżenia (punkty karne), jakie kupujący w takich sytuacjach dostawali - po otrzymaniu 5 takich ostrzeżeń ich konto było blokowane. Tu więcej szczegółów. Już dawno, m.in. w związku z tą sprawą, zlikwidowaliśmy ten mechanizm - czy Twoim zdaniem stało się to z korzyścią dla sprzedawców? Pytanie retoryczne.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@msniezek "Już dawno, m.in. w związku z tą sprawą, zlikwidowaliśmy ten mechanizm" - szkoda, bo dość skutecznie eliminowało to z allegro śmieszków, którzy kupowali i nie płacili, albo nie odbierali paczek pobraniowych.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Witam w nowym 2021 roku.

@RED jak zwykle masz sporo racji.

"ponadto zapomina żę formularz zwrotu nie jest odstąpieniem od umowy" - generalnie to trudno się z tym nie zgodzić, nie ma tam żadnej informacji, że kupujący odstępuje od zawartej umowy - to błąd Allegro i powinien być już dawno zmodyfikowany. Kupujący powinien jasno i jednoznacznie zadeklarować, że odstępuje od zawartej umowy.

Z tego, co czytałem wcześniej, tylko w Oficjalnym Sklepie Allegro jest wybór takich opcji - dlaczego inni sprzedający nie mają takich możliwości jak Oficjalny Sklep Allegro?

Oznacza to tylko jedno - sprzedawcy na Allegro nie są traktowani równo, wyraźnie jest faworyzowany w tym względzie Sklep Allegro, gdyż inni sprzedawcy nie maja takich możliwości. - Jakie jest stanowisko Allegro w tej kwestii?

Odnośnie odstąpień od umów, anulowania itp. - sprawa też jest kontrowersyjna. Rano sprawdzam e-maile, wypisuję paragony , adresuję i pakuję. Potem okazuje się, że klient na godzinę przed odbiorem paczek przez kuriera wysłał e-mail, że rezygnuje z zakupu, czy też przez Allegro dokonał zwrotu/odstąpienia od umowy. Teraz pytanie - co ile czasu muszę sprawdzać wiadomości e-mail? Co 5 minut, 10min, 30 min, przed zaadresowaniem każdej przesyłki, czy przed jej zapakowaniem? Jak to określa regulamin Allegro? - ano nijak, jak twierdzą moderatorzy, jeśli kupujący odstąpił od umowy przed wysyłką, to sprzedawca nie powinien wysyłać towaru. Sęk w tym, że to dodatkowy etat - trzeba zatrudnić osobę, która na bieżąco monitoruje te rzeczy.

To, że kupujący dogadał się z kurierem, że nie odbierze przesyłki - to generalnie podkreśla fakt nie wywiązania się z umowy.

Przepraszam, znów napisałem "elaborat" bez znajomości wszystkich danych odnośnie przebiegu tej akurat transakcji.  Ale sprawy, które wskazałem, są chyba jasne.

Regulamin Allegro - to jest po prostu "dżungla", która ciągle się zmienia. Trudno przez nią przebrnąć. Myślę, że sami się już w nim gubią, odpowiedzi różnych pracowników Allegro często są odmienne, często jeden "kryje drugiego", pogrążając się nadal w błędnych wypowiedziach. Po długich dyskusjach, obalaniu przez sprzedawców kolejnych powodów nakładania kar - Allegro i tak wynajdzie jakiś powód.

To po prostu jest sytuacja standardowa. Może raczej Allegro bardziej zaangażowałoby  się w sprawę zgłaszanych problemów? Po co te wszystkie ankiety? - wypełniam je i nie widzę żadnych efektów.

To co napisał @RED - jednak uważam, że ma sporo racji, odnośnie wszelkich nieścisłości z regulaminem i prawem.

Co nie zmienia jednak mojego zdania, jak wcześniej napisałem, że ta akurat sprawa powinna być załatwiona w inny sposób.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@maxr01 napisał:  "Witam w nowym 2021 roku."

Witaj!

"@RED jak zwykle masz sporo racji."

RED w tej sprawie zepsuł wszystko, co się dało zepsuć. To dlatego w końcu Allegro zablokowało mu sprzedaż. 

"Odnośnie odstąpień od umów, anulowania itp. - sprawa też jest kontrowersyjna."

Nie. Nikt rozsądny nie podważa prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

"To, że kupujący dogadał się z kurierem, że nie odbierze przesyłki - to generalnie podkreśla fakt nie wywiązania się z umowy."

Czy Ty w ogóle czytałeś to, co msniezek napisał o tej sprawie?

"sprawa powinna być załatwiona w inny sposób."

Zgadzam się. Kupujący czekał na swoje pieniądze zdecydowanie za długo. Blokadę sprzedaży należało nałożyć najpóźniej 7 grudnia.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów