Chciałbym uzyskać odpowiedź dlaczego architektura serwisu uniemożliwia sprzedawcom korzystanie z przysługującego im prawa ustawowego.
Zgodnie z art. 43c ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku towarów używanych strony mogą ograniczyć odpowiedzialność sprzedawcy (dawną rękojmię) do 1 roku. Jest to w pełni legalne działanie w polskim porządku prawnym.
Jako sprzedawca zostałem pozbawiony możliwości skutecznego poinformowania klienta o skróceniu odpowiedzialności, co w praktyce zmusza mnie do odpowiadania za sprzęt używany przez 2 lata, wbrew temu, na co pozwala ustawa.
Dlaczego Allegro stawia się ponad Kodeksem Cywilnym i ustawą konsumencką, blokując technicznie możliwość stosowania legalnych w Polsce zapisów? Proszę o instrukcję, gdzie w obecnym interfejsie mam wpisać to ograniczenie, aby było skuteczne prawnie (widoczne dla klienta) i nie łamało regulaminu opisów.
Przecież te przepisy się zmieniły z początkiem 2023 i nie ma już rozróżnienia na towary nowe i używane.
Kiedyś faktycznie można było ograniczyć okres reklamacji towaru używanego do 1 roku ale teraz są sztywno 2 lata.
Oczywiście, że ustawa pozwala na skrócenie w przypadku używanych towarów, ale tylko kiedy kupujący zostanie o tym poinformowany. Niżej nawet cytat że strony allegro.
Standardowy okres rękojmi wynosi dwa lata dla rzeczy ruchomych oraz pięć lat w przypadku nieruchomości. Jeśli kupujesz towar używany, sprzedawca może skrócić ten czas do jednego roku, pod warunkiem wcześniejszego poinformowania o tym fakcie.
UOPK daje konsumentowi dwa lata na składanie reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową.
Pokaż cytat z ustawy a nie z pomocy Allegro 😉