Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Mam problem wysłałem paczkę za pobraniem do klienta 400zł plus koszt wysyłki. Dziś będąc w punkcie kurierskim dostałem informację że paczka nie została odebrana przez kupującego. Co dalej? Jak mam uzyskać zwrot prowizji? I kto zapłaci za wysyłkę paczki i jej powrót do mnie?
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/nieprzyj%C4%99cie-paczki/m-p/12735#M5930
W powyższym temacie powinieneś odszukać rozwiązanie, koszt transportu w tym przypadku szuka się od kupującego który nie odebrał paczki, zarówno kosz nadania jak i zwrotu
Jeśli nie to sądowo, o ile dobrze pamiętam jest tam wyjaśnione co i jak z sądem
Lub tutaj
O zwrot prowizji możesz wystąpić tak; https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/jak-odzyskac-prowizje-od-sprzedazy-rabat...
Za wysyłkę i powrót zapłacisz Ty. Nie ma obowiązku udostępniania pobrania. Możesz też wystąpić na drogę sądową o zwrot tych kosztów od kupującego.
Prowadząc sprzedaż zorganizowaną o charakterze ciągłym, czyli działalność gospodarczą, powinieneś to robić z konta firma, zamieszczając dane wymagane ustawą, w tym dane firmy, warunki zwrotów i reklamacji.
No to podziękuj i zamknij wszystkie oferty.
@ArekW20 możesz złożyć odwołanie od decyzji allegro o odrzuceniu wniosku o zwrot prowizji, można załączyć skan ze śledzenia paczki, będzie dowód na odmowę przyjęcia przez kupującego.
@xyz96 niestety allegro nigdy za bardzo nie ingerowało w to jak użytkownicy prowadzą swój biznes, wręcz przeciwnie zaciekle broniło osób, które sprzedawały w szarej strefie. Zakładam, że w tym temacie wiele się nie zmieniło w przeciągu ostatnich kilkunastu lat.
Z moich spostrzeżeń wynikało wręcz to, że dużo więcej wymagań stawiano przed legalnymi firmami, niż "szarakami". Ja bym to nazwał wręcz zachętą do takich działań, ale nie mnie oceniać politykę serwisu.