Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam proszę o pomoc bo nie wiem co robić sprzedałem przedmiot używany na allegro, kupujący po miesiącu stwierdził że część jest uszkodzona i żąda zwrotu pieniędzy. Ja żądam zwrotu przedmiotu on odsyła ale nie na mój adres tylko wysyła gdzieś w polskę i twierdzi że go oszukałem z adresem zwrotnym, który jest przecież zapisany w moich danych na allegro. Natomiast Allegro milczy i twierdzi że mam mu zwrócić pieniądze w ciągu 24 godzin, ja upieram się przy zwrocie mojego przedmiotu i wtedy przeleję pieniądze za zakupiony przedmiot. Dla mnie wygląda to na wyłudzenie a Allegro stoi za kupującym pomimo takich nieścisłości. Nie wiem już co robić proszę o pomoc.
@mareks811 Kupujący nie wziął adresu zwrotnego znikąd, musiałeś mu podać. Allegro słusznie żąda zwrotu wpłaty, skoro towar odesłany. Oddaj, zanim Allegro zaproponuje kupującemu wypłatę środków z Programu Ochrony Kupujących, co może się stać po 14 dniach od otwarcia Dyskusji. Jeżeli kupujący otrzyma odszkodowanie, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu pieniędzy, a jeśli nie oddasz, może nałożyć ograniczenia na konto.
@xyz96 Jeżeli kupujący ma dowód na odesłanie towaru, tego nie wiemy.😁
Te @LEW433 ty nie wiesz, jak wiem. AL i ALL.
Te @xyz96 jasnowidz.🕺
Allegro nie ma kompetencji sądu. Nie ma też uprawnień do zmuszenia do czegokolwiek.
Zadeklarować, że pieniądze zostaną zwrócone po odzyskaniu produktu i wspomnieć allegro, ze nie mają kompetencji sądu, policji ani prokuratury i naciskami przekraczają uprawnienia.
Jak przedmiot wróci - zrobisz zwrot.
Jak nie - to nie.
Pamiętaj, że równocześnie możesz przyjąć reklamację i uznać za niezasadną. Przedmiot jest zgodny z opisem - został sprzedany jako używany - więc tak należy to traktować.
Jeżeli kupujący się z tą decyzją nie zgadza - może oddać sprawę do sądu.
Allegro nie może tutaj niczego wymuszać, bo nie są ani stroną, ani sądem.
@xyz96 oczywiście jak zwykle. pierniczy głupoty. Uznał, że sprzedający (każdy) to największe zło i należy robić wszystko by mu zaszkodzić.
Nawet jak wypłacą z POKu - to nadal nie mogą Cię karać za decyzję reklamacyjną - czyli obciążać Cię kosztami.
Tak samo - do czasu dostarczenia przedmiotu do Ciebie - odpowiada za niego kupujący - i nikogo nie obchodzi, że źle wpisał adres.
@mareks811 Jako sprzedawca prywatny nie musisz przyjmować zwrotów, jeżeli kupujący reklamuje to musisz ją rozpatrzyć i możesz ją uznać albo nie.
Nie spiesz się ,poczekaj aż towar do ciebie wróci .Jeśli to reklamacja to musisz ją rozpatrzyć a do tego powinieneś mieć ten przedmiot z powrotem .Pieniądze zwróć po jej rozpatrzeniu lub mu napraw na swój koszt .Masz czas do 14 dni na zwrot pieniędzy od momentu otrzymania zwrotu.
@mareks811 skąd miał ten drugi adres? Podał Ci źródło?
@mareks811
Kupujący złożył reklamację. Masz prawo do żądania dostarczenia reklamowanej rzeczy.
Reklamację powinieneś rozpatrzyć w ciągu 14 dni od zgłoszenia (nie od otrzymania reklamowanego przedmiotu). Jeżeli przedmiot nie zostanie dostarczony (z jakiegokolwiek powodu) sugeruję oddalić reklamację (właśnie z powodu niedostarczenia przedmiotu reklamacji pomimo żądania z Twojej strony) - to ważne bo brak odpowiedzi na reklamację poczytuje się za jej uznanie (nawet jeżeli merytorycznie okazałaby się bezzasadna).
Jeżeli przedmiot zostanie dostarczony później, a Ty uznasz reklamację - to możesz wówczas zwrócić środki.