anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego Allegro chce ode mnie nie należną prowizję ?

Air-Sport
#8 Zapaleniec#

Klient kupił na aukcji Kup teraz towar za kilkanaście tysięcy złotych, zapłacił karta po czym na drugi dzień anulował zakup i poprosił o zwrot pieniędzy. Pieniądze zostały zwrócone kupującemu w trzech przelewach ze wzgledu na limit dziennych wypłat z konta. Allegro naliczyło za transakcje swoją prowizje.

Do Allegro złożyłam wnioski o zwrot prowizji. Do dzisiaj wnioski nie zostały rozpatrzone a Allegro w miedzyczasie przysłał fakturę za miesiąc lipiec z kwotą nie uwzgledniającą anulowanej transakcji. Zapłaciłam Allegro prowizje za lipiec z pominięciem prowizji za anulowaną transakcję. Dostaje teraz z Allegro maile, ze zostanie mi zablokowane konto,że faktura nie została opłacona, itp.

Działania Allegro nie wygladają poważnie w moim mniemaniu a nawet stwarzaja wrażenie wyłudzenia nie należnych pieniędzy.

Informację publikuje by ostrzec innych użytkowników allegro przed podobnymi sytuacjami.

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

xyz96
#21 Demiurg#

@Air-Sport Wniosek o zwrot prowizji nie został rozpatrzony? Nie możesz złożyć odwołania od nieprzyznanego zwrotu tu; https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym ?

W takim razie napisz tutaj; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=7f980b3b-184b-4f4a-9ad4-7e833245df10&subjectId=b041ba5e-6... Anulowanie zakupu oznacza odstąpienie od umowy. Dołącz potwierdzenie zwrotu wpłaty, Jeżeli zwrot był realizowany przez Allegro Finanse, potwierdzenia nie musisz dołączać.

oznacz moderatorów

Air-Sport
#8 Zapaleniec#

Potwierdzenia wpłat były przesłane dwukrotnie do pracowników allegro jednak do dzisiaj w systemie wniosek o zwrot prowizji jest opisany jako "oczekujący na rozpatrzenie" lub coś w tym stylu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Oddawanie pieniędzy bywa kłopotliwe co innego narzucanie opłat i prowizji i ich egzekwowanie .Każdy robi to co lubi serwis też.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 Oczywiście że trudne i to nie tylko przez All, banki oraz także przez niektórych sprzedawców, niestety. Allegro Pay niby także jest bez % nam-C ale po zwrocie zakupionego towaru czekamy 30 dni na oddanie kasy. O to coś takiego jak"Polski ład"(wał).😞

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 

Allegro Pay niby także jest bez % nam-C ale po zwrocie zakupionego towaru czekamy 30 dni na oddanie kasy. O to coś takiego jak"Polski ład"(wał).

Możesz napisać, co tutaj miałeś na myśli? Pytam, bo zdanie jest zupełnie niezrozumiałe.

Gdzie jest napisane, że w przypadku zwrotu towaru i zwrocie wpłaty przez sprzedawcę, po zakupie z Allegro Pay, czekamy na zwrot pieniędzy 30 dni? I co ma z tym wspólnego polityczne hasło "Polski ład"?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Air-Sport Z uwagi na to, że wszystkie, trzy zwroty były zlecone poza Allegro Finanse, nasz pracownik 1 sierpnia w korespondencji mailowej poprosił Cię o przesłanie potwierdzeń tych transkacji. Jednak do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi od Ciebie na tę wiadomość, dlatego też sprawa Twoich wniosków wciąż jest otwarta. 

 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Air-Sport
#8 Zapaleniec#

1 sierpnia 2021 o godz. 16,56 był wysłany email do pracownika allegro Pani Kariny P. zawierający trzy potwierdzenia zwrotu pieniędzy. Kolejny email z tymi samymi załącznikami czyli potwierdzeniami z banku o dokonanych przelewach zwrotu pieniędzy był wysłany również 1.08. 2021. o godz. 17,10 do pracownika allegro Pana Piotra J.

Posiadam oczywiście kopie ubu maili z dnia 1.08.2021.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Air-Sport NIestety w naszym systemie nie ma wiadomości od Ciebie, dlatego spróbuj proszę jeszcze raz przesłać te potwierdzenia jako odpowiedź w sprawie numer 16731554, którą przesłaliśmy 01.08 o godzinie 16:57. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Air-Sport
#8 Zapaleniec#

Ewidentnie widać, że moje maile nie docierają do systemu Allegro. Może trafiaja do kosza lub spamu ?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ stanowisko allegro wynikające z Twojego wpisu

Kupujący nie odstąpił od umowy fałszywie informując, że to zrobił

Sprzedawca fałszywie wystąpił o zwrot prowizji bo nie było odstąpienia od umowy

 

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@RED Twoje wnioski są zdecydowanie zbyt daleko idące. Ja tylko przedstawiłam jak wyglądają procedury w przypadku automatycznego anulowania nieopłaconych licytacji. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ tego nie napisałaś w swojej wypowiedzi powyżej

pomijam już fakt, że cały system mógłby być zrobiony odwrotnie - oddajemy z automatu prowizję lecz prosimy cię byś dostarczył dowody bo będziemy musieli anulować ten zwrot prowizji

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Ooo proszę nie dołączył potwierdzeń wypłaty, przecież Allegro na klik nie oddaje sutej prowizji na gembe

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@TATLOK Tak się składa, że w przypadku gdy Kupujący zapłacił za zakupy za pomocą Allegro Finanse i zwrot zlecony jest tą samą drogą, przyznajemy automatyczny zwrot prowizji. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@_HolaOla_ wiem 😀

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Air-Sport 
Zapłaciłam Allegro prowizje za lipiec z pominięciem prowizji za anulowaną transakcję.

Przed rozpatrzeniem reklamacji (ustaleniem wierzytelności Allegro wobec Ciebie) nie powinnaś nic potrącać z kwoty do zapłaty na fakturze. 
Jeżeli kwota na fakturze jest w Twojej opinii niezasadna należy złożyć reklamację (która jednak nie wstrzymuje terminów płatności faktury). Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji nadpłata zostanie zwrócona (lub zaliczona na poczet kolejnych zobowiązań)

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Air-Sport
#8 Zapaleniec#

A nie przyszło Ci do głowy, że cała akcja z nie nalezna prowizja mogla zostać wymyślona  ?? Przecież kupujący (mój klient) ewidentnie nie miał zamiaru nic kupować, chodziło tylko o przewał kilkunastu tysięcy.

oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

@Air-Sport - a kto miałby na tym skorzystać ? Allegro ? Kupujący ? Ty ? Przecież to bez sensu. Jakieś pozorne transakcje z wirtualnymi zwrotami kasy. Pro Qui Bono ?

oznacz moderatorów