Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry!
Proszę o choćby zdawkowe info, co się stało dzisiaj z algorytmem Jakości Sprzedaży? Bo ewidentnie coś się zadziało (zaraz wyjaśnię) i boję się, że to jaskółka jakichś niepokojących dla Sprzedawcy konsekwencji.
Otóż moja dzisiejsza Jakość jest wyższa o punkt od wczorajszej (709/1000). Wczoraj algorytm wskazywał, że 4% sprzedawców radzi sobie lepiej ode mnie. Dzisiaj wskazuje, że 9%!
Zakładając, że na Allegro mamy jakieś 150 tys. sprzedawców, to tak jakby przez jedną dobę 7,5 tysiąca z nich nagle kolektywnie i znacząco podniosło swoje wyniki. Nigdy wcześniej nie zauważyłem takiego wahania przy praktycznie stałej własnej Jakości.
Byłoby miło dowiedzieć się, co się za tym kryje i co jest szykowane. Szczególnie, że zapowiadacie kolejne elementy Jakości Sprzedaży jako czynniki Super Sprzedawcy. Z góry dzięki! 🙂
przy 834 wskazuje, ze 2%, przy 817 3%.
IMO popawili algorytm liczenia odpowiedzi na wiadomości klientów, rzadko u mnie przekraczał 90%, teraz mam 100%, zmiana była pewnie ze względu na wyśrubowane zasady SS od 1 sierpnia i chyba mało kto by się łapał.
Od 1 lipca.
Tak. Każdy kto stracił początkiem lipca SS bo np. nie odpisał na 10 wiadomości nie miał szans tego nadrobić bo ten parametr jest liczony z 30 dni = 99%. Więc wszyscy wrócili początkiem sierpnia (teraz chyba każdy ma autoresponder).
Na temat tego parametru nie będę się już wypowiadał bo jest absurdalny w kontekście awarii serwera poczty czy innego zdążenia losowego na które nie masz wpływu - np nie masz prądu w biurze bo była nawałnica i pozrywało linie.
Jeszcze jakby liczone to było z 7 dni to rozumiem ale 30 !!???
Mam wrażenie, ze coś naprawili budując API dla widomości, które ruszyło dopiero w lipcu (choc miało ruszyc w 1Q), podejrzewam, ze system się gubił w przypadku korespondencji z pominięciem strony Allegro i częśc odpowiedzi do odpowiedzi była liczona jako nowy wątek klienta. Kiedyś sprawdziłem wszystkie wątki i miałem 100% odpowiedzi a mimo to pokazywało mic coś koło 91%, ale wtedy to nie miało na nic przełożenia istotnego, więc chyba nikt nie mył Allegro głowy.
@Totulo, z tego, co widzę, Jakość Twojej sprzedaży spadła o 82 pkt z dnia na dzień (z 791 pkt. na 709 pkt.). Pamiętaj, że w panelu podajemy wyniki za ostatnie 30 dni do końca dnia poprzedniego - wyniki wskazują stan na poprzedni dzień.
Przy tak wysokim pułapie punktowym (który ciężko jest zdobyć) jak najbardziej możliwy jest spadek, o którym wspomniałeś. 🙂
@mr_oma dziękuję za odpowiedź. A czy można w takim razie sprawdzić historię własnej Jakości Sprzedaży? Jestem zaskoczony tym spadkiem - jestem przekonany, że nic tak drastycznie się nie zmieniło tego dnia. Najbardziej "pływający" mógłby być czynnik wysyłek w terminie, ale on się nie zmienił w tym dniu in minus... Wgląd w historię i rozkład na czynniki wiele by wyjaśniał.
@Totulo, jakość swojej sprzedaży sprawdzisz w tej zakładce.
To, jak mierzymy jakość sprzedaży, opisaliśmy w tym artykule.
@mr_oma nie no, gdzie sprawdzić dzisiejszą Jakość Sprzedaży to przecież wiem - inaczej nie założyłbym tego wątku. Chodzi mi o możliwość sprawdzenia własnej historii Jakości i najlepiej w rozbiciu na poszczególne czynniki. Nie kojarzę, żebym stracił 80 pkt. za cokolwiek 😞
@Totulo, konkretne dane, o które dopytujesz, stanowią informację wewnętrzną, ale zachęcam Cię do napisania do nas przez ten formularz. Wszystkiego się dowiesz. 🙂
@Totulo, chciałabym też wspomnieć o jeszcze jednym aspekcie - nie jest najważniejsze, czy jesteś w top 5% czy top 9%. Liczy się ogólny poziom jakości (to on odpowiada m.in. za pozycję Twoich ofert przy sortowaniu po trafności) i u Ciebie cały czas jest on "Super". 🙂
@mr_oma Pani Maju, dziękuję za odpowiedzi, jednak nadal coś mi tu nie grało - nie ma opcji, żeby w ciągu jednej doby pogorszyła nam się Jakość Sprzedaży (obsługi Kupujących) aż a ponad 80 punktów. Raportu Jakości jeszcze nie dostaliśmy, choć Pani Katarzyna K. z Zespołu Allegro nad nim pracuje. Tym niemniej drążyliśmy sami i chyba doszliśmy do przyczyny.
Z góry zaznaczam, że wg mnie takie naliczanie jest po prostu nieuczciwe i Allegro powinno czym prędzej coś z tym zrobić (wyjaśniam poniżej). Nie ma tu znaczenia, że akurat dziś jeszcze udało nam się zmieścić w poziomie "Super". Nadejdzie taki dzień, że te -90 punktów zrzuci nas pod próg Super Sprzedawcy, o którego walczymy i nie będzie możliwości szybkiego odrobienia. -90 punktów na starcie dla nas to o 90 mniej pomyłek do "wykorzystania" względem innych. Wg mnie to po prostu nieuczciwe.
I teraz wyjaśniam:
wg mojego "śledztwa" z dnia na dzień zaliczyliśmy skok in minus o 90 pkt. w Jakości Sprzedaży z powodu... braku wiadomości od Kupujących (sic!). To znaczy zostaliśmy ukarani za to, że nasza oferta jest na tyle jasna, prosta, bezproblemowa, czytelna, pełna, że nikt przez 30 dni nie miał powodu do nas pisać.
W zawiązku z tym w kryteriach
Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów: Brak danych
oraz
Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów: Brak danych
otrzymaliśmy kolejno 0/20 i 0/70 punktów zamiast o wiele bardziej uczciwych 20/20 i 70/70.
Jeszcze raz podkreślę - tu nie chodzi o to, że i tak mieścimy się obecnie w progu "Super". Przez te -90 pkt., względem innych Sprzedawców, musimy wysilać się o wiele bardziej, żeby ten próg utrzymać.
Chyba, że Allegro chce, żebyśmy raz na 30 dni pisali sami do siebie (np. z prywatnego konta Kupującego), żeby tylko odhaczyć jakieś zapytanie i odpowiedź? Wg mnie to absurd, ale może tak ma to działać?
@Totulo Nie otrzymałeś raportu, o którym wspominałeś wcześniej? Skontaktowałeś się ponownie w tej sprawie z konsultantką?
@nat_not Nie otrzymałem, ale pal licho ten raport - jak wspominałem powyżej, doszliśmy, skąd ten spadek. Chciałem doprosić się o odpowiedź na ten post: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/co-si%C4%99-sta%C5%82o-z-jako%C5%9Bci%C4%8...
@Totulo Dostałam informację, że w tej chwili Twoje wyniki to: 20/20 i 70/70. System przyznaje punkty, gdy pojawiają się terminowe odpowiedzi. Jeśli ich nie ma, punkty również nie są dodawane.
@nat_not Tak, w tej chwili moje punkty to 20/20 i 70/70, bo napisałem sam do siebie (!), żeby zaliczyć jakąkolwiek odpowiedź. Bez tego nadal miałem 0/20 i 0/70, czyli w sumie -90 pkt.
Tak jak pisałem w tym wpisie, na którego odpowiedź prosiłem. Czy tak ma to działać? Że jeśli nikt do nas nie pisze, to mamy sami pisać do siebie jakieś bzdury i odpowiadać dla punktów?
@Totulo Nie ma tu błędu. Premiowane są odpowiedzi. Jeśli w danym okresie nie ma żadnych odpowiedzi, punkty nie są przyznawane.
@nat_not To jeszcze proszę w takim razie o wyjaśnienie, z jakiego powodu Sprzedający jest karany przez Allegro za to, że nikt do niego nie napisał przez miesiąc (czyli, że ma jasną i czytelną ofertę)?
@Totulo Brak naliczonych punktów to nie jest kara. Odejmujemy punkty, jeśli sprzedający nie odpowiadają w terminie, przyznajemy, jeśli odpowiadają. Brak pytań i - co za tym idzie - brak odpowiedzi to sytuacja neutralna, która nie jest odnotowywana w punktacji.
@nat_not No jak to nie jest kara?! Załóżmy, że do progu Super Sprzedawcy brakuje mi 80 punktów i innemu Sprzedającemu również 80 punktów. On miał szczęście, że ktoś do niego napisał w ciągu ostatnich 30 dni, bo nie mógł czegoś doczytać w jego ofercie, a do mnie nikt nie pisał. Jaki jest efekt? Kto dostanie Super Sprzedawcę?
To nie kara? Oczywiście, że kara.