Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
chciałabym zapytać, czy w zakładce Finanse w pozycji Wartość sprzedaży i dostawy podana kwota uwzględnia już zwroty, czy jest to suma sprzedaży za dany miesiąc przed odliczeniem wartości zwróconych produktów?
Proszę też o informacje wartość dostaw czy to kwota naliczana od całkowitej wartości sprzedaży z danego miesiąca, czy też jest pomniejszona o dokonane zwroty smart
@AlleMakijazPL Zgodnie z tym artykułem:
Do wartości sprzedaży wliczamy:
- za przesyłki poza Allegro Smart!
- za opcje dodatkowe przy wysyłkach Allegro Smart! – na przykład za opcję płatności przy odbiorze.
ok a wartość dostawy - są pomniejszane o zwroty smart ?
@AlleMakijazPL Dopytuję o to odpowiedni zespół. Wrócę tutaj z odpowiedzią.
@nat_notCzy są już jakieś informacje?
Jeżeli chodzi o samo pole "wartość dostawy" to ono jest korygowane zawsze w przypadku zwrotu prowizji lub anulowania zamówienia.
Jeżeli chodzi o koszty dostawy to one są pomniejszane o zwroty opłat, czyli uznane reklamacje lub zwroty współfinansowania Smarta(zmiany z 3 marca). Obie te korekty są pod tym samym typem operacji w Rozliczenia z Allegro, czyli przykładowo jak naliczy Ci się opłata za współfinansowanie Smarta "Allegro Paczkomaty InPost", a później zostałaby uznana reklamacja lub kupujący zwróciłby towar to otrzymałbyś korektę pod dokładnie tym samym typem operacji "Allegro Paczkomaty InPost"
W podsumowaniu to działa dokładnie tak samo w przypadku każdej innej opłaty. Jak naliczy Ci się prowizja od sprzedaży 100 zł w danym okresie i dojdzie do zwrotów prowizji w kwocie 25 zł. To będzie Ci się wyświetlać 75 zł opłat.
@AlleMakijazPLWartość sprzedaży i dostawy jest korygowana tylko w dwóch sytuacjach: 1.przyznany rabat transakcyjny 2. anulowanie zamówienia.
Sama wartość dostawy danej oferty jest proporcjonalna do części zamówienia jaką stanowi dana oferta. Przykładowo jak wartość dostawy wynosi 10 zł, czyli tyle kupujący zapłacił za dostawę, zamówienie wynosi 150 zł, a jedna oferta z tego zamówienia wynosi 50 zł to wartość dostawy do tej oferty będzie wynosić 50/150*10= 3.33333333333.
Wartość sprzedaży tej oferty oraz tej proporcjonalnej wartości dostawy zostanie skorygowana tylko w tych dwóch powyższych sytuacjach.
Najciekawsze jest to, że ta wartość nie jest ponownie przeliczana, gdy dojdzie już do zwrotu jednej z ofert w zamówieniu.
Tzn. możesz mieć zamówienie za 10 000 zł, koszty dostawy to 1000 zł. Jeżeli kupujący zwróci ofertę za 9 tysięcy zł i zostanie przyznany zwrot prowizji do tej oferty to dojdzie do skorygowania tych 9 tysięcy zł + proporcjonalnej części dostawy, czyli 9000/10000*1000=900.
Nawet jak już dojdzie do tego zwrotu prowizji to do pozostałej oferty proporcjonalna wartość dostawy będzie taka sama.
Jeżeli nie dojdzie do zwrotów kosztów dostawy to może być taka sytuacja gdzie wyświetlana wartość sprzedaży będzie mniejsza niż faktyczna wpłata od kupującego za zamówienie.
@AlleMakijazPL Dziękuję za cierpliwość.
Dostałam odpowiedź, z której wynika, że jeśli wysyłka była Smart, ale płatna przy odbiorze i z tego tytułu naliczyliśmy dodatkową opłatę, to po zwrocie kwota wartości dostawy powinna zostać zmniejszona.