Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Co zrobić w sytuacji, kiedy chcę zwrócić towar, a sprzedawca ma urlop?
@Loonka17 Normalnie zwracasz, musisz zachować terminy przysługujące na zwrot. Jego urlop Ciebie nie interesuje, on ma obowiązek mimo allegrowego "urlopu" obsługiwać zwroty zgodnie z przepisami.
Dziękuję za odpowiedź:) Martwi mnie jednak to, że nikt nie odbierze przesyłki zwrotnej z paczkomatu.. i pojawi się problem
@Loonka17 bardzo możliwe, że tak właśnie będzie. Dlatego bardziej praktycznym rozwiązaniem będzie napisanie do sprzedawcy wiadomości, że chcesz zwrócić przedmiot i dogadanie się z nim.
A jak wyglądają terminy w tym przypadku? Kiedy mija termin 14 dni na zgłoszenie zwrotu i kiedy kończy się urlop sprzedawcy?
@Loonka17 On ma obowiązek ją odebrać, jeśli nie odbierze, to będzie jego problem. Ty masz potwierdzenie odesłania przesyłki w ramach zwrotu i masz prawo do zwrotu wpłaty. Jeśli nie odda, otworzysz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poprosisz w niej o pomoc Allegro.
@Loonka17 Dodam, że nie musisz ze sprzedawcą niczego uzgadniać, masz ustawowe prawo do zwrotu, masz podane terminy na zwrot i odstępujesz od umowy zgodnie z tymi terminami. Jeśli będziesz patrzeć na jego "urlop" terminy mogą zostać przekroczone, a wtedy on odmówi Ci prawa do zwrotu. Nie zważaj na żadne urlopy, odsyłaj towar, a w razie problemu, proś o pomoc Allegro w Dyskusji. Zobaczysz, że szybko pieniądze odda.
Wszystko to prawda....nie musisz się dogadywać, nie musisz się przejmować, nie musisz myśleć. Ale MOŻESZ. Warto potraktować sprzedawcę jak innego człowieka po drugiej stronie który albo chce odpocząć na pracy albo ma inny powód który zmusił go do włączenia urlopu.
Ustawa nie przewiduje wszystkich możliwych sytuacji, niektórzy będą się ściśle trzymać przepisów i będą mieli satysfakcję jak złapią kogoś na ich naginaniu lub nie przestrzeganiu a inni będą bardziej elastyczni i będą chcieli traktować innych jak ludzi.
Zgłaszam pomysł: wpunktowanie powinno mieć opcję "łapka w dół"
Oczywiście z punktu widzenia prawa konsumenta masz rację. Ja trochę sprzedaję ale i kupuję na Allegro, dlatego mam spojrzenie na problem z dwóch stron. Zawsze staram się ustalić z drugą stroną jak można załatwić sprawę najlepiej. Jak sprzedawca nie chce po dobroci to trzeba skorzystać ze swoich praw, ale jak chce uzgodnić rozwiązanie, to dlaczego robić mu pod górkę? Każdy powinien mieć prawo do urlopu - nawet sprzedawca na Allegro. Jeśli chcesz bezdusznie podchodzić do sprawy to musisz się liczyć, że tak samo będziesz traktowany przez innych, więc postępuj tak, jakbyś sam chciał być traktowany przez innych. Jak to mówią karma wraca. Krótki mail lub telefon nic nie kosztuje, a sprawa może być bezboleśnie załatwiona.
@Loonka17 zwrot Inpost idzie bezpośrednio na adres sprzedawcy. Musisz odesłać na adres podany w zakładce zwroty
Dziękuję za wszelkie sugestie:)
@Loonka17 Nie ulegaj podszeptom innych sprzedawców z Allegro, którzy wypowiadają się w tym wątku i którzy próbują Ci zaszkodzić. Niczego nie musisz uzgadniać ze sprzedawcą, który ma allegrowy "urlop". Musisz zachować terminy. Przedsiębiorcom nie przysługuje urlop, oni mają obowiązek cały czas obsługiwać reklamacje i zwroty. Allegrowy "urlop" nie zwalnia ich z tego obowiązku.
Dziwne to co czytam. Pozdrawiam
obyś kiedyś też sprzedawał na Allegro i trafiał takich klienów jak Ty. Ciekawy jestem jakie byś miał zdanie po pół roku takiej pracy. Sprzedawcom na Allegro nie przysługuje urlop, to przecież roboty bez potrzeby snu i wypoczynku. A jeszcze do tego wstrętne biznesmeny zarabiające na biednych klientach. Na pohybel im.
Nie ulegaj również podszeptom skrzywdzonych kupujących którzy wypowiadają się na tym forum i chcą tylko dostać kolejne punkty do rankingu i podreperować swoje ego.
Sama zdecyduj co jest lepsze, nic nie stoi na przeszkodzie żeby skorzystać z rad obu stron. Zwłaszcza, że nie znamy terminów urlopu i zwrotu.
życzę miłego dnia 🙂
@ares_ @MatkaTarzana Co wy na to:
Zgłaszam pomysł: wpunktowanie powinno mieć opcję "łapka w dół"
@7YP6K Dzięki za link, ale wiem, znam temat. Napisałem tak w odniesieniu niebezpośrednim do niektórych stronniczych wypowiedzi, nacechowanych, nie tyle chęcią pomocy, co agresją.
@Loonka17 Nie ulegaj podszeptom innych sprzedawców na tym forum, bo zostaniesz skrzywdzony. Im nie zależy na punktach w rankingu, oni dbają tylko o własny interes. Dobrze Ci radzę.
@Loonka17 Gydby sprzedający (ja tu nie sprzedaję) dbali o krzywdę kupujących, to byłby ich koniec. Bez klientów nie ma sprzedaży. Każdy normalny człowiek jest w stanie to zrozumieć.