anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie odebrał przesyłki - co dalej?

MAMY ROZWIĄZANIE!
MultiverseShop
#10 Popularyzator#

Witam,

Sprawa wygląda następująco. 21 czerwca pewna Pani kupiła u mnie pewien przedmiot za kilkadziesiąt złotych. Tegoż samego dnia została wysłana przesyłka, wystawiony dowód zakupu i tak dalej. Zakup na osobę prywatną, przesyłka Allegro Paczkomaty Inpost, jednak nie w ramach Smart tylko płatna, za 8.99.

Dnia 24 czerwca upłynął termin odbioru, 27 czerwca paczka trafiła z powrotem na magazyn, z którego została wysłana. W związku z obecnie obowiązującym regulaminem InPost przesyłka zwrotna jest płatna w wysokości 100% pierwotnego kosztu wysyłki. Zatem już na dzień dobry zostałem obciążony kosztem 8.99 za to, że klientka tej paczki nie odebrała.

Klientka o paczce przypomniała sobie 30 czerwca. Odezwała się do mnie, że rzekomo "InPost nie poinformował jej o tym, że paczka dotarła i przez to jej nie odebrała" oraz prosi o ponowną wysyłkę przedmiotu. Generalnie InPost wysyła powiadomienia o nadaniu przesyłki, Allegro robi to samo, ja również wysyłam informację o nadaniu paczki wraz z elektronicznym dowodem zakupu.

Jako, że kolejna wysyłka to koszt 8.99 + koszt zwrotu 8.99 to wychodzi razem 17.98. Poinformowałem zatem klientkę, że powinna ponieść takowe koszty jeśli chce ponownej wysyłki oraz poprosiłem o sprawdzenie poprawności danych dostawy skoro rzekomo nie dostała stosownej informacji od InPost.

No i... tyle.. Kontaktu od 2 dni żadnego, brak odstąpienia od umowy, brak zainteresowania przesyłką, czymkolwiek. We wtorek mija 14 dni od wysyłki towaru.

Jak to teraz wygląda? Co z tym zrobić? Jakie są drogi działania?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
LEW433
#21 Demiurg#

Tak powinna ponieś koszty ponownej wysyłki jak i odesłania, jakbyś chciał zwrócić środki to po pierwsze musisz znać nr konta bankowego kupującej do zwrotu, po  drugie masz prawo pomniejszyć zwrot o koszty odesłania. Problem jest że brak kontaktu, więc na tym etapie musisz poczekać na kupującego.

oznacz moderatorów
MultiverseShop
#10 Popularyzator#

Jak w przypadku zwrotu wygląda kwestia tych pierwszych 8.99, które klientka zapłaciła za pierwotną wysyłkę? Też mam je w razie czego zwracać? Czytałem już trochę podobnych wątków i wiele osób pisało, że powinienem to liczyć jako koszty do zwrócenia jeśli klientka zgłosi zwrot?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli zgodzisz się na zwrot, zakup od osoby prywatnej nie podlega zwrotowi, to zwracasz tyle ile zapłaciła odliczasz tylko powrót przesyłki.

oznacz moderatorów
MultiverseShop
#10 Popularyzator#

Prowadzę działalność, zatem 14 dni na zwrot jej przysługuje. Niemniej super prawo mamy. Klientka płaci za wysyłkę, nie odbiera paczki, a potem koszty tego mam ja ponosić 😉

oznacz moderatorów
g_rajnert
#12 Orędownik#

Hm, przy okazji możesz spróbować się dowiedzieć czy Kupująca ma aplikacje Inpostu. Bo jak ma to na 99% nie dostaje smsów nt odbioru przesyłki - i być może była przyzwyczajona do nich...

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

@MultiverseShop powrót paczki allegro paczkomat InPost jest darmowy. Skąd masz info że jest płatny?

oznacz moderatorów
MultiverseShop
#10 Popularyzator#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Wracając do tematu.. Pani początkowo wykazała chęć ponownej wysyłki i opłacenia kolejnej paczki. Niemniej temat ucichł. Dzisiaj zapytałem co robimy z tematem, bo już minęły jakieś 3 tygodnie od wysyłki. Dostałem odpowiedź, że Pani jednak oczekuje zwrotu pieniędzy. Mówię ok, towar i tak już do mnie wrócił zatem niech weźmie wyśle odstąpienie od umowy i tyle. Tylko tutaj pytanie - jeśli minęło 14 dni na zwrot to czy może jeszcze przez formularz Allegro w ogóle go zgłosić? Nie wiem jak to wygląda od strony kupującego?

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@MultiverseShop Jeśli minęło 14 dni, to Kupująca nie będzie miała możliwości systemowego zgłoszenia zwrotu. Ta opcja będzie wyszarzona, a od strony klienta wygląda to tak: 

Zrzut ekranu 2022-07-13 o 19.04.27.png

W tym przypadku wystarczy, że Klientka prześle Ci odstąpienie od umowy np. przez Centrum Wiadomości. 

 

oznacz moderatorów
MultiverseShop
#10 Popularyzator#

Ok, ale jak rozumiem oświadczenie to ma być wypełnione coś w tym stylu co udostępniacie w zakładce zwroty

https://after-sales.allegrostatic.com/after-sales-service-d2/d7be84bc-5408-42d2-8d0d-acf3ea02feba

A nie coś w stylu "ja chce pieniądze i tyle"

?

Jakby nie patrzeć ja potrzebuję mieć od kupującego takie oświadczenie do księgowości.

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@MultiverseShop Jeśli chodzi o naliczenie rabatu transakcyjnego, to zaakceptujemy Twój wniosek nawet wtedy, kiedy prześlesz nam zrzut ekranu z widoczną wiadomością od Kupującej w stylu "rezygnuję z zakupu" bądź "odstępuję od umowy". 

Jeśli jednak chodzi o księgowość - tutaj przyda Ci się wypełnione odstąpienie od umowy, na przykład takie jak tutaj. Pamiętaj jednak, że jest ono tylko przykładowe, możesz zaproponować Kupującej inny wzór 🙂  

oznacz moderatorów