Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Sprawa wygląda następująco. 21 czerwca pewna Pani kupiła u mnie pewien przedmiot za kilkadziesiąt złotych. Tegoż samego dnia została wysłana przesyłka, wystawiony dowód zakupu i tak dalej. Zakup na osobę prywatną, przesyłka Allegro Paczkomaty Inpost, jednak nie w ramach Smart tylko płatna, za 8.99.
Dnia 24 czerwca upłynął termin odbioru, 27 czerwca paczka trafiła z powrotem na magazyn, z którego została wysłana. W związku z obecnie obowiązującym regulaminem InPost przesyłka zwrotna jest płatna w wysokości 100% pierwotnego kosztu wysyłki. Zatem już na dzień dobry zostałem obciążony kosztem 8.99 za to, że klientka tej paczki nie odebrała.
Klientka o paczce przypomniała sobie 30 czerwca. Odezwała się do mnie, że rzekomo "InPost nie poinformował jej o tym, że paczka dotarła i przez to jej nie odebrała" oraz prosi o ponowną wysyłkę przedmiotu. Generalnie InPost wysyła powiadomienia o nadaniu przesyłki, Allegro robi to samo, ja również wysyłam informację o nadaniu paczki wraz z elektronicznym dowodem zakupu.
Jako, że kolejna wysyłka to koszt 8.99 + koszt zwrotu 8.99 to wychodzi razem 17.98. Poinformowałem zatem klientkę, że powinna ponieść takowe koszty jeśli chce ponownej wysyłki oraz poprosiłem o sprawdzenie poprawności danych dostawy skoro rzekomo nie dostała stosownej informacji od InPost.
No i... tyle.. Kontaktu od 2 dni żadnego, brak odstąpienia od umowy, brak zainteresowania przesyłką, czymkolwiek. We wtorek mija 14 dni od wysyłki towaru.
Jak to teraz wygląda? Co z tym zrobić? Jakie są drogi działania?
Tak powinna ponieś koszty ponownej wysyłki jak i odesłania, jakbyś chciał zwrócić środki to po pierwsze musisz znać nr konta bankowego kupującej do zwrotu, po drugie masz prawo pomniejszyć zwrot o koszty odesłania. Problem jest że brak kontaktu, więc na tym etapie musisz poczekać na kupującego.
Jak w przypadku zwrotu wygląda kwestia tych pierwszych 8.99, które klientka zapłaciła za pierwotną wysyłkę? Też mam je w razie czego zwracać? Czytałem już trochę podobnych wątków i wiele osób pisało, że powinienem to liczyć jako koszty do zwrócenia jeśli klientka zgłosi zwrot?
Jeżeli zgodzisz się na zwrot, zakup od osoby prywatnej nie podlega zwrotowi, to zwracasz tyle ile zapłaciła odliczasz tylko powrót przesyłki.
Prowadzę działalność, zatem 14 dni na zwrot jej przysługuje. Niemniej super prawo mamy. Klientka płaci za wysyłkę, nie odbiera paczki, a potem koszty tego mam ja ponosić 😉
Hm, przy okazji możesz spróbować się dowiedzieć czy Kupująca ma aplikacje Inpostu. Bo jak ma to na 99% nie dostaje smsów nt odbioru przesyłki - i być może była przyzwyczajona do nich...
@MultiverseShop powrót paczki allegro paczkomat InPost jest darmowy. Skąd masz info że jest płatny?
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Wracając do tematu.. Pani początkowo wykazała chęć ponownej wysyłki i opłacenia kolejnej paczki. Niemniej temat ucichł. Dzisiaj zapytałem co robimy z tematem, bo już minęły jakieś 3 tygodnie od wysyłki. Dostałem odpowiedź, że Pani jednak oczekuje zwrotu pieniędzy. Mówię ok, towar i tak już do mnie wrócił zatem niech weźmie wyśle odstąpienie od umowy i tyle. Tylko tutaj pytanie - jeśli minęło 14 dni na zwrot to czy może jeszcze przez formularz Allegro w ogóle go zgłosić? Nie wiem jak to wygląda od strony kupującego?
@MultiverseShop Jeśli minęło 14 dni, to Kupująca nie będzie miała możliwości systemowego zgłoszenia zwrotu. Ta opcja będzie wyszarzona, a od strony klienta wygląda to tak:
W tym przypadku wystarczy, że Klientka prześle Ci odstąpienie od umowy np. przez Centrum Wiadomości.
Ok, ale jak rozumiem oświadczenie to ma być wypełnione coś w tym stylu co udostępniacie w zakładce zwroty
https://after-sales.allegrostatic.com/after-sales-service-d2/d7be84bc-5408-42d2-8d0d-acf3ea02feba
A nie coś w stylu "ja chce pieniądze i tyle"
?
Jakby nie patrzeć ja potrzebuję mieć od kupującego takie oświadczenie do księgowości.
@MultiverseShop Jeśli chodzi o naliczenie rabatu transakcyjnego, to zaakceptujemy Twój wniosek nawet wtedy, kiedy prześlesz nam zrzut ekranu z widoczną wiadomością od Kupującej w stylu "rezygnuję z zakupu" bądź "odstępuję od umowy".
Jeśli jednak chodzi o księgowość - tutaj przyda Ci się wypełnione odstąpienie od umowy, na przykład takie jak tutaj. Pamiętaj jednak, że jest ono tylko przykładowe, możesz zaproponować Kupującej inny wzór 🙂