anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czas wysyłki - pytanie do moderatorów

mikeza
#20 Guru#

krótko - gość z Rumunii kupuje sobie produkt wybierając cennik wysyłki na terenie Polski, następnie podaje adres zagraniczny. Próby kontaktu jak na razie bezowocne.

Co z czasem naliczania wprowadzenia nr przesyłki i jej nadania ? Klient wpłacił, więc allegro liczy normalnie jako transakcja prawidłowa. Tylko wybrał koszt wysyłki na terenie Polski, a podał adres do Rumunii. Proszę o odpowiedź jak to jest traktowane przez allegro ? @cloudcloud  @_HolaOla_ @nat_not 

Czy allegro przewiduje takie sytuacje ??  tym bardziej, że jest to nagminne, wybieranie cennika na terenie Polski i podawanie danych adresowych zagranicznych.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

Pisz przez formularz do A niech to anulują ty zwróć kasę i miej go w D... Skoro nie umie odpisać ani czytać 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wiele wątków tu ostatnio i dzianinie @_HolaOla_  wycofało komentarz.

oznacz moderatorów

Firma_Karwil
#10 Popularyzator#

ALLEGRO MALO SYTUACJI PRZEWIDUJE,SYSTEM DZIALA ALE TEN DO NALICZANIA PROWIZJI,

oznacz moderatorów

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

A co twoja wypowiedź wnosi do wątku? Jeśli chcesz napisać uwagi to zapraszam do loży w temacie https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/kilka-pyta%C5%84-o-allegro/td-p/92069/jump... tutaj śmiało możesz pisać co cię gryzie

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza W takiej sytuacji, jeśli transakcja nie dojdzie do skutku, możesz złożyć wniosek o zwrot prowizji, a my wówczas my nie będziemy wymagać ani trackingu ani statusu przesyłki. Gdyby jednak Kupujący się z Tobą skontaktował i wyślesz to zamówienie, możesz dodać numer przesyłki, który będzie standardowo liczony w jakości Twojej sprzedaży. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ kiedy allegro planuje naprawić ten błąd, tj. możliwość wpisania adresu zagranicznego w ofertach, które nie mają cennika dostaw poza granice Polski?

oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

@myslenie-szkodzi  Inaczej - kiedy allegro zablokuje zagraniczne adresy po wybraniu przesyłki na terenie Polski...

Znawcą nie jestem, ale czy nie wystarczy aby kody pocztowe były weryfikowane?

U jednego z brokerów nie wyświetli się nawa miasta dopóki nie jest wpisany poprawny kod pocztowy i to by w zupełności wystarczyło

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza @PawHaft Na ten moment nie mam informacji, abyśmy planowali taką zmianę. Pod względem technicznym każdy Kupujący ma możliwość wpisania adresu dostawy ręcznie. Udostępniamy taką opcję, ponieważ często m.in. Kupujący z mniejszych miejscowości dodają ważne informacje dla Sprzedających i dostawców paczek (np. dom przy kościele).

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ a od kiedy informacje o tym gdzie jest dom wpisuje się w rubryce z kodem pocztowym lub miejscowością?

ps. Dom przy kościele to PLEBANIA 🤣

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@_HolaOla_  to niedobrze, bo w ostatnim czasie widać spore zainteresowanie tym tematem, nawet tu na forum.

W krótkich punktach wyjaśnię, o co nam chodzi:

- sam sprzedający wie lepiej, czy jest zainteresowany wysyłką za granicę i czy mu się to opłaca (słowo-klucz)

- zagraniczny kupujący zawsze ma możliwość skontaktowania się wcześniej ze sprzedającym, który nie udostępnia wysyłek poza Polskę: wówczas sprzedający może utworzyć cennik zagraniczny i problem rozwiązany

- obecny system sprawia, że sprzedający, który nie oferuje wysyłek zagranicznych i tak musi we własnym zakresie pilnować i weryfikować zamówienia - i to mimo właściwego zdefiniowania opcji i cenników dostaw, obłęd!

- brak zmiany w formularzu naraża sprzedawców na ponoszenie znaczących kosztów. Łatwo można sobie wyobrazić sytuację, gdy paczka nie tylko zostanie nadana, ale też klient jej nie podejmie. Wówczas mamy opłatę w dwie strony. Albo odesłanie towaru na reklamację i zwrot kosztów wysyłki dla kupującego, scenariuszy jest sporo, każdy kosztowny dla sprzedającego 

- kupujący widzi pełną ofertę przed zakupem, a mimo to dopuszcza się możliwość wystawienia komentarza do transakcji, do której nie dojdzie z winy kupującego, bo chce on skorzystać z opcji niedostępnej w ofercie, obłęd!

- od wprowadzenia dodatkowych informacji dla kuriera powinno być pole na dodatkową informację dla kuriera - proste i logiczne, a usprawni życie wszystkim; również innym sprzedającym, bo teraz klienci potrafią cuda dodawać w notatkach, wiadomościach i dyskusjach

Zadam pytanie inaczej - czy ktoś z was, moderatorów forum Gadane przekazał dalej sygnał od sprzedających, że jest ważna poprawka do wykonania w systemie? Jeśli nie, to mamy doskonały moment, wpadło kilka wątków na ten temat. Jeśli tak, to kiedy formularz dostawy zostanie poprawiony? 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@myslenie-szkodzi Rozumiem Twoje stanowisko i argumenty, ale jak ta sytuacja wygląda z perspektywy kupującego oraz dlaczego taka zmiana nie jest planowana w najbliższym czasie, wyjaśnił Maciej w tej wypowiedzi

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

tak, dogadać się z kupującym który CELOWO podał zagraniczny adres - BRAWO WY !

A czy nie lepiej "zapobiegać" niż "leczyć" ?

Nie rozumiem waszej postawy jako serwis.

Przedstawiamy Wam na tacy bubla który należy poprawić, ale Wy i tak to macie gdzieś i nie rozumiecie tak naprawdę w czym tkwi problem, bo przecież to nie Wy dostajecie po uszach

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ Nie do końca odpowiedziałaś na moje pytanie, więc je przeredaguję - czy wy, moderatorzy forum Gadane w ogóle przekazujecie nasze propozycje zmian "gdzieś wyżej i dalej"? Czy już na pierwszym etapie, tj. zgłoszenia problemu na forum uwalacie potencjalne rozwiązanie "nie bo nie", bo np. pan Maciek to jest zdania, że sprzedający to niewolnik allegro i powinien na wiadomości odpowiadać nawet z urlopu 🙂 

Serio, jest tyle fajnych, ciekawych i koniecznych do wprowadzenia zmian, zgłaszanych przez samych użytkowników serwisu, ale mam wrażenie, że forum gadane służy tylko jako "uspokajacz" - no, coś tam sobie popiszą, popłaczą, ciśnienie im zejdzie, będzie git. Pojawiła się zakładka "zgłoś swój pomysł", wow. 

Wracając do adresów wysyłki:

Obawiam się, że Maciej nic nie wyjaśnił w swojej wypowiedzi. Przez wasz błąd sprzedający może być narażony na ponoszenie znaczących kosztów obsługi zamówienia z wysyłką za granicę oraz przerzuca się na niego kwestie użerania z klientem, który oczekuje gwiazdki z nieba i pokoju na świecie. Przypomnę tylko, że większość z nas realizuje zamówienia w sposób chociaż częściowo zautomatyzowany, a allegro oczekuje od nas nie wiem, ręcznego sprawdzania poprawności adresu? No chyba żart 🙂 Poprawcie formularz i się skończą płacze na forach. 

Tym bardziej, że mamy teraz wysyp zgłoszeń o phishingu, falę prób oszustwa nigeryjskiego, mnóstwo spamu przechodzącego przez filtry allegro - a już za chwilę, już za momencik nasi zagraniczni znajomi odkryją, że na pewnym dużym polskim portalu można skutecznie zamawiać tanio i z wysyłką za granicę - i to się udaje!

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@myslenie-szkodzi Tak, przekazujemy pomysły i sugestie pojawiające się tutaj zarówno od Sprzedających jak i Kupujących do zespołów odpowiedzialnych za dane obszary, To nie jest tak, że my siadamy przy stole i wspólnie decydujemy, który pomysł przekazujemy dalej, a który nie. Natomiast sama zakładka "Zgłoś swój pomysł" powstała właśnie po to, aby te pomysły nie rozmywały się po całym Allegro Gadane, tylko były zebrane w jednym miejscu, aby łatwiej było śledzić ich realizację lub jej brak. W zamieszczonej przeze mnie wypowiedzi Maciej wyjaśnił, dlaczego opcja blokady wysyłki za granicę nie zostanie w najbliższym czasie wprowadzona i zapewniam Cię, że to decyzja poparta danymi, którymi jako serwis dysponujemy, a nie naszymi opiniami czy przypuszczeniami. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

Właśnie sprawdziłem wpływ na statystyki wysyłki zagranicznej z ubiegłego tygodnia. Poleciałoooo.

Kraj wysyłki: Hiszpania, wybrane ok.

Zapłata jak za zagraniczną, ok.

Adres: Warszawa (ta koło Radomia).

Zanim dostałem adres hiszpański minęły 3 dni. 

Dla 'informatyków' allegro. A może by tak pierwszą opcją wyboru adresu zrobić kraj: Polska/zagranica.

 

oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

Przecież to takie trudne aby wprowadzić tak prosta zmianę...

Zaraz usłyszymy ze to bardzo sporadyczne przypadki, tylko o dziwo codziennie ktoś na tym forum "denerwuje" się na takich klientów, a o ilu przypadkach nikt nie pisze

oznacz moderatorów