Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Mam problem z powracającym oszustem, który kupuje i wykorzystuje oferowane przeze mnie przedmioty a następnie żąda zwrotu pieniędzy za nie. Sprzedaję wirtualne przedmioty - konta do gier w postaci loginu i hasła. Po otrzymaniu danych do logowania kupujący może z nim zrobić co chce - zmienić hasło, adres e-mail itp. Nie mam możliwości śledzenia co się dzieje z każdym kontem po sprzedaniu.
Zaczęło się od tego, że pewien klient kupił u mnie kilka przedmiotów a następnie zażądał zwrotu pieniędzy, twierdząc że wysłane konta nie działały.
Dla świętego spokoju nie spierałam się i wysłałam nowe konta upewniając się tym razem, że na 100% wszystkie działały. Mimo to po kilku dniach ten sam kupujący znowu powiedział, że konta nie działają i tym razem dla świętego spokoju przyznałam zwrot 100% kwoty jaką zapłacił i stwierdziłam, że więcej nie będę robić z tym klientem transakcji i dodałam go na czarną listę kupujących.
Po kilku dniach oszust wrócił pod innym nickiem i powtórzył swój proceder - najpierw kupił u mnie kilka kont i potem powiedział, że nie działają i zażądał ode mnie zwrotu. Poniżej przesyłam screeny z zamówień pokazujących, że te dwa konta miały wpisany ten sam adres i numer telefonu, ale inne imię i nazwisko (wrażliwe dane zostały zasłonięte). Tutaj nawet w obu nickach na końcu jest słowo "twist".
Co ciekawe, kupujący nie chciał się zgodzić na zwrot 100% pieniędzy za zamówienie, a zamiast tego chciał nowe konto mimo, że jak twierdził one nie działały. Po wymianie kilku kont i ponownym stwierdzeniu przez klienta, że nie działają postanowiłam dodać jego drugie konto na czarną listę kupujących oraz oddać mu całość pieniędzy, jakie mi zapłacił chociaż konta które mu wysłałam już przepadły. Stwierdziłam, że może miał jakieś drugie stare konto na Allegro i teraz już będzie spokój.
Niestety, po kilku dniach sytuacja się powtórzyła - pojawił się tym razem pod nowo założonym kontem (na profilu miał podane, że konto istnieje mniej niż miesiąc i nie ma żadnej pozytywnej opinii), tym razem podał fałszywy numer telefonu ale ten sam kod pocztowy. Tutaj screen:
To już mnie na prawdę zaniepokoiło. Specyfikacja sprzedaży moich przedmiotów sprawia, że nie mam żadnego numeru przesyłki, gdyż wysyłka odbywa się przez e-mail i jest to login i hasło do konta, które kupujący od razu po otrzymaniu może zmienić. Od razu po wykryciu, że ten kupujący założył konto na fałszywe dane i to prawdopodobnie ten sam oszust co wcześniej, zablokowałam mu możliwość kupowania na moich aukcjach.
Kilka dni temu oszust znowu powrócił z nowego konta. Przy rejestracji podał ten sam kod pocztowy co wcześniej - inne dane prawdopodobnie są fałszywe. To konto również jest założone mniej niż miesiąc temu i nie ma żadnej pozytywnej opinii - wybitnie to konto zostało założone żeby kupić na moich aukcjach. Poniżej screen
Kupujący zdążył kupić u mnie przedmioty za ponad 200 zł. Oczywiście schemat postępowania się powtórzył - po 2 tygodniach kupujący stwierdził, że sprzedane przeze mnie konta nie działają i zażądał zwrotu. Otworzył również przeciwko mnie dyskusję, a gdy stwierdziłam, że to konto jest założone na fałszywe działa i numer telefonu nie działa, zmienił swój numer na ten sam który został użyty na dwóch pierwszych kontach (poniżej screen, proszę porównać numer telefonu z tymi poprzednimi).
Kupujący teraz twierdzi, że ma 14 dni na odstąpienie od umowy i żąda nowych przedmiotów albo zwrotu, mimo że poprzednie konta zostały już wykorzystane i ich nie odzyskam.
Czy jest jakiś mechanizm który zapobiega takim oszustwom? Co mam w takiej sytuacji zrobić? Już nie chodzi mi nawet o te kilka sprzedanych przedmiotów bo nie mam problemu mu oddać za to pieniędzy, ale jak on ma tak powtarzać w kółko to oprócz strat finansowych, tracę również na niego czas i nerwy. Ewidentnie widać, że za tym stoi cały czas ta sama osoba która ciągle tworzy nowe konta, więc zablokowanie mu możliwości kupowania na moich aukcjach nie pomaga. Czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji, czy już zawsze będę musiała mu wymieniać moje przedmioty albo zwracać pieniądze co powoduje, że kupujący dostaje moje przedmioty za darmo?
Hej, co do mechanizmu do zwalczania oszustów raczej takiego czegoś niema 😞
Co do tych kont oznacz moderatorów, którzy powinni te konta zablokować lub usunąć.
Nie ma. Moderatorzy blokują konta oszustom
@CoinsTwists dziękuję za szczegółowe opisanie sprawy. Zgłosiłam te konta do weryfikacji, dam zanć gdy otrzymam odpowiedź!
Podpowiem jeszcze, że możesz po prostu odrzucać reklamację i np. dokumentować to filmikiem, na którym widać, że konto działa, to kupujący powinien udowodnić Ci, że konto nie działa.
@CoinsTwists zablokowaliśmy konta tym osobom, dziękuję za Twoje zgłoszenie!