Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam klient ma 14 dni na zwrot oraz kolejne 14 dni na odesłanie towaru jak jest to liczone jeśli chodzi o wysyłkę czy liczą się dni kalendarzowe czy robocze bez soboty i niedzieli?
@Avar-Parts Kalendarzowe
@Avar-PartsAle: W ustawie nie wskazano wprost, że termin do odstąpienia liczymy według dni roboczych, dlatego liczymy go według dni kalendarzowych. Pamiętaj: obliczając kiedy wypada ostatni dzień na odstąpienie od umowy, nie pomijaj sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy. W 14 dni wliczamy wszystkie dni wolne, z tym jednak wyjątkiem, że jeżeli koniec terminu przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy (niedzielę i tzw. „święta państwowe”) lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy, ani sobotą. Przykładowo: jeżeli 14 dzień wypada w sobotę, to ostatnim dniem na złożenie oświadczenia o odstąpieniu będzie poniedziałek.
@Avar-Parts Liczą się dni kalendarzowe. Jeśli ostatni dzień na odstąpienie przypada w święto, kupujący może odstąpić następnego dnia roboczego.
@Avar-Parts Nie tak !!!
Jeśli tak pytasz to błąd. Kupujący ma 14 dni na "odstąpienie od umowy" a dopiero potem kolejne 14 dni na odesłanie przedmiotu czyli na zwrot.
W ciągu 14 dni wystarczy że powiadomi sprzedającego o zamiarze odesłania. Ale to jeszcze nie jest zwrot !
Przepraszam, lecz w tej wypowiedzi to nawet "prześcignę" xyz96 .
Klient ma 2 lata na zwrot towaru. Jeśli nie wiesz o chodzi - to musisz się "doszkolić".
Informacje szkoleniowe masz w innych postach.
Czy jesteś pewny że na zwrot używanej części samochodowej klient ma 2 lata?
@Avar-Parts Nie, oni komplikują proste sprawy 🙂 Ma w sumie 28 dni. 14 na powiadomienie o zwrocie i 14 na odesłanie.
Dziękuję za informacje xyz96. W tym pytaniu tylko chodziło mi oto jak liczymy czas na odesłanie zwrotu ale niektórzy jak widać bardzo chcieli się wykazać przekazując niepoprawne informacje tak więc maxr01 musi się jeszcze '' doszkolić'' żeby dorównać xyz96.
O! To mi się podoba. @maxr01 posłuchaj głosu rozsądku 🙂
Przepraszam, lecz w tej wypowiedzi to nawet "prześcignę" xyz96 .
Klient ma 2 lata na zwrot towaru.
Przepraszam, ale prześcignąłeś idola niekompetencją w przekazywanych informacjach.
Idąc Twoim tokiem rozumowania to w szczególnym przypadku Kupujący może mieć nawet niemal 3 lata (a nie 2) - ale to dotyczy tylko przypadków gdzie rękojmia nie została w żaden sposób ograniczona i wad, których tkwienie w produkcie w chwili wydania Kupującemu - Kupujący będzie w stanie udowodnić.
A ja kilka dni temu mialem przypadek taki że klient nie odebral przesylki z paczkomatu, paczka do mnie wróciła, klient nie odpowiadał na maile. Paczka sobie u mnie leżała w oczekiwaniu na kontakt z jego strony. Po ponad miesiącu od wysyłki napisał że odstępuje od umowy. Czyli zwrot konsumencki na który ma 14 dni od odebrania przesyłki. Kiedy zapytałem Allegro czy muszę zgodzić się na ten zwrot skoro upłynęło sporo ponad 14 dni od chwili gdy paczka była do odbioru w paczkomacie Klienta, dowiedziałem się że może odstąpić od umowy do 14 dni od dnia ODBIORU paczki a ponieważ odbiór jeszcze nie nastąpił to może zrezygnować kiedykolwiek nawet po 2 latach.
@PanGrzegorzP
może odstąpić od umowy do 14 dni od dnia ODBIORU paczki a ponieważ odbiór jeszcze nie nastąpił to może zrezygnować kiedykolwiek nawet po 2 latach.
Oczywiście. Wielu Kupujących nie zdaje sobie jednak sprawy, że odebranie zamówionej przesyłki jest obowiązkiem Kupującego.
Nie mogą oni jednak liczyć na taką informację ze strony sprzedawców (ani innych "życzliwych" doradzających, np. że "nic nie muszą robić"), którzy wolą w takim przypadku zastosować Art. 551 kc. : "Jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego."
Jak Kupujący "przypomni sobie" o nieodebranej przesyłce np. po 2 latach to może się okazać, że koszt przechowania rzeczy przewyższył zapłaconą przez Kupującego cenę i ma jeszcze dług do spłacenia Sprzedającemu.