anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy kupujący, który uszkodził towar podczas użytkowania może żadać wymiany

Poco_Lili
#1 Nowicjusz#

Witajcie, mam pytanie - sprzedałam ręczny ekspres do kawy w październiku 2023 (wtedy jako firma- obecnie fimę mam zawieszoną), a teraz rozpoczął dyskusję o wymianę na nowy, bo podczas użytkowania ułamał mu się kawałeczek plastiku (szer 1cm, wys 3mm). Zaznaczę, że wady tej ekspres nie miał i ta wada w żaden sposób nie wpływa na dalsze użytkowanie. Co zrobić? Na co się powołac przy odmowie. Z góry dziękuję.

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

pecela
#16 Inspirator#

Coś takiego, to uszkodzenie mechaniczne i nie podlega reklamacji z tytułu niezgodności z umową. Do tego wada nie istniała w produkcie w chwili sprzedaży. A nawet jakby, to jest to wada nieistotna, więc i tak nie kwalifikowało to się by na wymianę na nowy, a co najwyżej na obniżenie ceny. 

Ewentualnie jak ma gwarancję producenta, to może próbować reklamować z tytułu gwarancji, dane gwaranta i sposób zgłaszania powinny być określone w karcie gwarancyjnej. Polityka gwarancyjna firm bywa różna, jedna uzna coś takiego (to bardziej kwestia PR), a inna nie.

ps. Zawsze możesz uznać i zaproponować obniżenie ceny, o koszt kleju (i niech sobie klient przyklei ten ułamany kawałek plastiku). Więcej jak 2 zł klej nie kosztuje.

oznacz moderatorów

Poco_Lili
#1 Nowicjusz#

Dziękuję za pomoc 🙂 ❤️

oznacz moderatorów