anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy można dojść do porozumienia w dyskusji?

amor_2004
#10 Popularyzator#

witam! miałam pecha , trafiłam na klientke, która zwraca 2 rzeczy z 3 zakupionych, albo 1 z 2 (na innym koncie). Oczywiście zwrot bez pytania z automatu. jestem osoba fizyczną, zrezygnowałam nawet z Smart, w ustawieniach: tylko w przypadku wad przedmiotów. Pani oczywiście kupując w rozmiarze od S do XL, ma pretensje o zbyt wąskie rekawy np, bo pod spód to ona juz nic nie włozy. W jednym kocie odpuściłam oddałam pieniądze, na drugim za chwilę to samo. Zwrot bez podania przyczyny. Jak próbowałam udowodnic, że nie mam obowiązku jako osoba fizyczna do przyjmowania zwrotów, natychmiast załozyła 2 dyskusje twierdząc dla odmiany, że dostała " szmaty" niezgodne z opisem. Jak ja sie poskarzyłam allegro i prosiłam o interwencję w niewybrednym słownictwie, allegro sie nie wtrąca !!!!!!!!!!!!Ale teraz jakoś się wtrąca, przypominając o prawie do reklamacji, rekojmi itp. Pytam więc : PO CO SĄ TE DYSKUSJE ? pRZECIEŻ JA NIGDY NIE BYŁAM W STANIE SIĘ OBRONIĆ, zawsze oddaje się pieniądze dla świetego spokoju, bo jak nie to taka klientka występuje o zwrot kasy od allegro, a ja mam zaraz na głowie groźby z blokadą konta.

oznacz moderatorów
48 ODPOWIEDZI 48

e-metalbud
#7 Wielbiciel#

Pytanie do moderatora.

A co z nierozwiązanymi dyskusjami jeśli się straci status supersprzedawcy.  Czy w przypadku zwrotu za całość zakupów kupującemu,  dyskusja z automatu nie może być oznaczona jako rozwiązana ? Przecież w takim przypadku klient ma towar i zwrot kwoty. Wiem, że to może prowadzić do patologii u kupujących i będą to niektórzy wykorzystywać. Ale dla sprzedającego czasami jedna nierozwiązana dyskusja przynosi dużo większe straty.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Allegro nie zmienia tylko zachęca kupującego do odznaczenia jako rozwiązana.

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@_Likos_ 

cóż jak dla mnie to dyskusje nie są od wygrywania czy przegrywania lecz od dogadywania sie.

 

Noo, szczególnie jak Ci klient pisze że otwiera dyskusję "dla formalności" bo i tak wystawi nega.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

Kupujący rozpoczyna dyskusję dla formalności. Powód: „nie otrzymałem towaru po wpłacie”. Po co ma zapoznawać się z terminem wysyłki?
Termin na nadanie przesyłki jeszcze nie minął.
Nie powinna mieć w ogóle miejsca możliwość rozpoczęcia takiej dyskusji. A jeśli już ma (tak jest obecnie) to sprzedający powinien mieć możliwość kliknięcia (zamykam dyskusję jako bezpodstawną) i serwis dopuszczający do tak yntelygięntnej sytuacji powinien wyjaśnić sprawę.
Strona "zła" powinna mieć wyciągnięte konsekwencje.  Ale zła założenia jest tylko jedna strona - sprzedający nie może rozpocząć dyskusji z oszustem (nie mówię o delikatnych przypadkach).

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@szejk-gmbh ohh oczywiście masz racje. Jest kilka procent po prostu złośliwych klientów. Ale póki co u mnie to naprawde niewielki odsetek. Tez kiedyś dostalem neg i nierozwiązana dyskusje tylko dlatego że klient kupił nieodpowiedni produkt i nie chciał go odsyłać na własny koszt w ramach odstąpienia. Wiec na siłe próbował mi wmówić bład. Ja sprzedaje sporo drobnych przedmiotów wiec i dyskusji takze sie sporo przydarza lecz póki co naprawde w ponad 90% spokojnie można sie z klientem dogadac.

Myśle że to troche tak jak ze sprzedawcami 2-3% złośliwych klientów zamazuje obraz i psuje opinie tym normalnym. Tak jak 2-3  oszustów i cwaniaków sprzedawców psuje cały obraz tych 97 %  normalnych uczciwych firm.

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@_Likos_ 

Przy 3 % nierozwiązanych dyskusji Twoje konto poleci w kosmos szybciej niż rakieta Falcon V 🙂

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

Klaudiusz1983
#12 Orędownik#

@amor_2004 w mojej ocenie wygląda na to, że Twoja sprzedaż nosi znamiona prowadzenia działalności gospodarczej, jednak chcesz być traktowana jako konsument po to, aby uniknąć niektórych zobowiązań jakie prawo nakłada w relacjach firma - konsument.

oznacz moderatorów

pelagia__pl
#8 Zapaleniec#

Ja wygrałem ale uważam to za pyrrusowe zwycięstwo gdyż klient nie kupił towaru u mnie i bezczelnie reklamował inny towar zakupiony u innego sprzedawcy w dyskusji ze mną. Nie chciał dodać zdjęć ani rozmawiać przez telefon a gdy się połapał że towar nie jest ode mnie wystawił komentarz negatywny. Cały czas zarzucając mi że jestem kłamcą i się do swojego towaru nie przyznaję.  Dopiero po opisaniu problemu na a gadane Moderator interweniował i anulowano komentarz negatywny i oceny.   

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

po 1 jako sprzedawca prywatny nie masz obowiązku przyjmować zwrotów jak założy dyskusję to wklej screena z aukcji z której kupiła z adnotacją kupujący ma obowiązek zapoznać się przed zakupem z treścią oferty (pisze kupujesz od prywatnego sprzedającego nie masz możliwości zwrotu) kupującemu piszesz że skoro adnotacja o tym była umieszczona w ofercie to nie przyjmujesz zwrotów i kropka. Po 2 jak ci kupujący pisze że dostał coś ala szmaty niezgodne z opisem to poproś o zdjęcia na dyskusji w celu rozpatrzenia reklamacji a jak dostaniesz obejrzyj i reklamację odrzuć allegro nie ma prawa podważać twojej decyzji reklamacyjnej ani obciążać cię z pok, argumentujesz oczywiście że według ciebie towar jest zgodny z opisem i tyle. Jak kupujący drze japę i wyzywa to napisz że zgodnie z prawem polskim jak zaraz nie przyhamuje z wypowiedzią to masz prawo zgłosić sprawę na policję lub z kc sprawę o pomówienie za wyzywanie od oszustów i zapytaj czy życzy sobie w sądzie się tłumaczyć czy ochłonie zanim coś odpisze. I polecam nie oddawać kasy dla świętego spokoju bo i tak na AL nie załapiesz negatywa. Bądź grzeczna odpowiadaj terminowo w dyskusji masz 24h jak kupujący cię 20 x wzywa do rozpatrzenia to 20x wklej to samo odrzucam reklamację z tytułu niezgodności z opisem, jeśli wystąpi z reklamacją z tytułu rękojmi bo np sama podrze ciucha to piszesz uszkodzenia mechaniczne towaru nie podlegają reklamacjom na zdjęciach z oferty produkt był pełnowartościowy za uszkodzenia wynikłe w wyniku nieprawidłowego użytkowania przez kupującego sprzedawca nie odpowiada 

oznacz moderatorów