anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy można dojść do porozumienia w dyskusji?

amor_2004
#9 Pomysłodawca#

witam! miałam pecha , trafiłam na klientke, która zwraca 2 rzeczy z 3 zakupionych, albo 1 z 2 (na innym koncie). Oczywiście zwrot bez pytania z automatu. jestem osoba fizyczną, zrezygnowałam nawet z Smart, w ustawieniach: tylko w przypadku wad przedmiotów. Pani oczywiście kupując w rozmiarze od S do XL, ma pretensje o zbyt wąskie rekawy np, bo pod spód to ona juz nic nie włozy. W jednym kocie odpuściłam oddałam pieniądze, na drugim za chwilę to samo. Zwrot bez podania przyczyny. Jak próbowałam udowodnic, że nie mam obowiązku jako osoba fizyczna do przyjmowania zwrotów, natychmiast załozyła 2 dyskusje twierdząc dla odmiany, że dostała " szmaty" niezgodne z opisem. Jak ja sie poskarzyłam allegro i prosiłam o interwencję w niewybrednym słownictwie, allegro sie nie wtrąca !!!!!!!!!!!!Ale teraz jakoś się wtrąca, przypominając o prawie do reklamacji, rekojmi itp. Pytam więc : PO CO SĄ TE DYSKUSJE ? pRZECIEŻ JA NIGDY NIE BYŁAM W STANIE SIĘ OBRONIĆ, zawsze oddaje się pieniądze dla świetego spokoju, bo jak nie to taka klientka występuje o zwrot kasy od allegro, a ja mam zaraz na głowie groźby z blokadą konta.

oznacz moderatorów
43 ODPOWIEDZI 43

LEW433
#21 Demiurg#

@amor_2004 Nie bądź taki ugodowy, nie przyjmuj zwrotów, reklamację musisz  rozpatrzyć, dyskusja to nie blokada, POK/musi mieć powód.Powalcz czasem.

oznacz moderatorów

amor_2004
#9 Pomysłodawca#

własnie próbuje.......eh, dla zasady, ale wierz mi jedna klientak mi juz taką jazdę zrobiła, zwróciła 3 rzeczy nowe bez pytania i bez słowa odpowiedzi na moje maile.Potem wystapiła o zwrot z allegro i nie miałam wyjścia ani opcji już odzyskania prowizji 😞

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@amor_2004 przecież masz zwroty to się nie dziw że zwracają bez pytania 😞

dostawa
zwrot
Allegro Paczkomaty InPost
za darmo
Allegro miniKurier24 InPost
za darmo
Allegro Kurier24 InPost
za darmo
________
Κώστας
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@amor_2004 Wyłącz zwroty oraz zastrzeż sobie prawo do gwarancji z tytułu rękojmi. Pomyśl nad lepszym, bardziej uniwersalnym opisem. dodaj iż wymiary mogą nieco odbiegać ze względu na ich stan używany a fabryczny wymiar podawany dla odzieży nowej.Kolory to samo. Ważne zdjęcia, aby nie było czegoś do czego może się przyczepić kupujący a nie będzie tego na zdjęciach. Powinno pomóc. 😉

Oczywiście możesz zostawić furtkę dla kupujących w postaci ograniczenia rękojmi tylko do zwrotu w ciągu np 7 dni od otrzymania towaru i jeśli tylko się okaże uszkodzony w sposób uniemożliwiający jego użytkowanie.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

mwmonety
#20 Guru#

W dyskusjach sprzedawca ma marne szanse klient zwykle wychodzi z założenia że  jak ją zakłada to ma rację i ma się ona zakończyć tak jak on chce i basta. Nie można jednak za każdym razem ulegać takiej presji z jego strony zwłaszcza jak mamy pewność że prawda jest po naszej stronie.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@mwmonety Zgadzam się z Tobą, wszystko kwestia co kto komu zarzuca i jakie ma dowody lub jak potrafi przedstawić swoje dowody i argumenty.

Oczywiście dla mnie jest bez sensu walczyć ze skutkami, trzeba zrobić wszystko aby nie doszło do nich a jeśli już dochodzi to mając argumenty przy których druga strona wydaje się być "śmieszna" ze swoimi.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

oczywiście że sprzedający wygrywają (nie zawsze ale wygrywają) jest to zależne od słuszności tematu dyskusji i argumentacji. 

 

Przyzwyczaj się allegro to biznes a nie jak kiedyś stronka dla Polaków niestety

oznacz moderatorów

mitesek
#9 Pomysłodawca#

NIGDY nie wygrywają sprzedający... a nawet jak Ci się tak wydaje, to kupujący wali negatywem bez uzasadnienia a Allegro się wypina na zasadzie "to subiektywna ocena kupujacego"... wrrrr!!!

oznacz moderatorów

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

@mitesek nie zawsze 😉 ale muszą być podstawy dobrze argumentowane

oznacz moderatorów

mitesek
#9 Pomysłodawca#

powtórzę NIGDY! jeśli znasz taki przykład, to opisz go proszę choć w skrócie i podaj numer transakcji 🙂

oznacz moderatorów

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

nie mogę podawać takich danych ale osobiście w imieniu moich klientów komunikowałem się w takich kwestiach (jeżeli uznałem niezależnie od stron klienta i allegro) że dyskusja czy komentarz są niesłuszne

oznacz moderatorów

mitesek
#9 Pomysłodawca#

i dlatego proszę nie wprowadzaj innych użytkowników w błąd: nie ma takiej możliwości aby to sprzedający miał rację, ponieważ Allegro uważa, że klienci są najważniejsi... zapominając przy tym, że klientami Allegro są sprzedający 😞

oznacz moderatorów

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

ja nikogo nie wprowadzam w błąd, jeżeli ktoś potrafi to może zrobić to samemu i udowodnić all słuszność usunięcia

oznacz moderatorów

amor_2004
#9 Pomysłodawca#

to ja poprosze o wyasnienie negatywnego komentarza w takiej sytuacji : klientak kupuje buty w drodze licytacji, dostepne mama tylko wysyłki inpost 3 rodzaje. Pani po zakupie wali z pytaniem: NIE MA OPCJI WYSYŁKI ZA POBRANIEMM?. moja odpowidx; no niestety, jak w idzac w aukcji.  Pani nie płaci, tylko wystawia negatywa ze stwierdzeniem, że nie zronbiłam nic, aby klient był zadowolony 😞 prosba o usuniecie do allegro: NIE MOZNA USUNĄC KOMENTARZA, NEGATYW ZA OBSŁUGE ??????? 

oznacz moderatorów

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

to zaargumentuj że nie doszło do transakcji a klient nie ma prawa oceniac jeżeli do tej transakcji sam nie dopuscil poprzez nie dokonczenie platnosci

oznacz moderatorów

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

7.5.

Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar w ciągu 7 dni, chyba że strony umowy ustaliły inaczej.

Martwy punkt regulaminu - nigdy nie otrzymałem pomocy z Programu Ochrony Sprzedających... 😉

Sprzedający za to ma blokowane konto za brak odpowiedzi w dyskusji:

10.2.

Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy.

oznacz moderatorów

amor_2004
#9 Pomysłodawca#

ja też przez 12 lat nigdy nic nie ugrałam, zawsze musze odpuścić i zwrócic kasę, chociaż dla świetego spokoju 😞 Niestety w 100% sie zgadzam, dlatego zadałam to pytanie..... uważam, że dyskusje są tylko i wyłącznie do udowodninia racji kupującemu 😞 Dlaczego ja jako sprzedający nie moge np otworzyc dyskusji komuś kto bezczelnie zaniża komentarz do 1 gwiazdki za nic, albo na mailu straszy negatywem .........

 

oznacz moderatorów

_Likos_
#17 Koryfeusz#

amor_2004 cóż jak dla mnie to dyskusje nie są od wygrywania czy przegrywania lecz od dogadywania sie. Wole żeby klient założył dyskusje niż bez słowa i bez kontaktu wystawił negatyw. Póki co u mnie 99% dyskusji udaje sie pozytywnie zakonczyc. Czasem rzeczywiście trafia sie jakis uparty czy wrecz złosliwy klient no ale niestety tak jest wszędzie. Nie tylko na allegro. 

Oczywistym minusem dyskusji na allegro sa nierówne szane kupujących i sprzedających. Tylko kupujący ma prawo założyć dyskusje jak i ją zakończyć , oraz tylko kupujący ma prawo prosić o pomoc allegro. I te dwie rzeczy moim zdaniem sa złe bo nie zwsze kupujący ma racje.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@amor_2004 w Twoim przypadku kierowałabym się radą od @ZibiK30 jako prywatny Sprzedający, który nie korzysta ze Smart! możesz nie udostępniać zwrotów oraz umieszczać dokładny opis i wymiary sprzedawanych ubrań. 

Tak jak napisał @_Likos_ dyskusje nie są walką pomiędzy Kupującym, a Sprzedającym, mają służyć rozwiązaniu problemu, pomóc we wspólnym wypracowaniu najlepszego wyjścia z sytuacji. Dla obu stron są sposobem na wyjaśnienie problemów transakcyjnych. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że niektóre wiadomości od Kupujących mogą być nieprzyjemne, nie na miejscu lub napisane w sposób roszczeniowy, jednak takich Kupujących możemy spotkać wszędzie, a to od profesjonalizmu Sprzedającego zależy jak rozwiąże taką sytuacje. Zdarzają się dyskusje, w których to Kupujący czują się poszkodowani oraz wątki, w których Kupujący piszą, że Allegro stoi po stronie Sprzedawców, kiedy my, szczególnie w dyskusjach, jesteśmy bezstronni, a rolą pracownika Allegro jest wspieranie obu stron w znalezieniu rozwiązania zgodnego z zasadami prawa. 

  

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów