Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Jestem na allegro od prawie 17 lat, kiedyś sporo sprzedawałem i praktycznie nigdy nie miałem problemów (a przynajmniej nie przypominam sobie). Ostatnio wróciłem i w jeden tydzień miałem już dwie sytuacje, pierwsza to kupujący kupił przedmiot, za 2min anulował płatność i wystawił komentarz (przynajmniej pozytywny), a druga sytuacja, to jakiś gość wrzucił do koszyka dwa przedmioty, kupił 20.04 i do dzisiaj nie zapłacił i jestem pewnien, że już nie zapłaci.
Obaj oczywiście trafią na moją czarną liste, ale moje pytanie jest takie, czy można tutaj na forum sprzedających dzielić się swoimi czarnymi listami? Jak zrobimy to w wiekszej grupie, to bylibyśmy w stanie stworzyć podejrzewam, że całkiem sporą listę. Tak na prawde od kiedy allegro wywaliło mozliwość wystawiania komentarza przez sprzedającego, nie mamy absolutnie żadnej obrony przed **piiip**iarzami, którzy się tylko tutaj bawią.
@DziubekR1 Nie wolno, a nawet w myśl przepisów nie wolno Ci odmówić sprzedaży, CL istnieje w sieci. A druga, rzecz po anulowaniu zakupu nie da się wystawić komentarza.
Gość nie anulował zakupu, tylko anulował płatność.
@DziubekR1 Jasne, po anulowaniu płatności może wystawić komentarz 🙂
Co do dzielenia się czarnymi listami - tutaj nie możesz tego robić, byłoby to niezgodne z regulaminem. Nie można tu nikogo publicznie napiętnować i podawać loginów osób, które nie wyraziły na to zgody.
Na niezależnych forach sprzedawców masz taką możliwość. Podobno są tam dostępne loginy z czarnych list, a nawet można uzyskać dane osobowe osób z takich list.
Poza tym @LEW433 źle pisze. W myśl przepisów wolno Ci odmówić sprzedaży w uzasadnionych przypadkach.
Czarna lista jest tylko widoczna dla ciebie inni nie nie wiedzą kto sobie tam "wykupił miejsce" ale myślę że można by było zrobić tak by chociaż w licytacjach jak ktoś złoży ofertę sprzedawca by dostawał sygnał u ilu osób taki klient jest na CL.Pomogło by to eliminować niepoważnych licytujących przed zakończeniem aukcji a co za tym idzie uratowało by wielu przed stratami przy wyróżnionych ofertach za które to sprzedawca nie otrzyma zwrotu.
Nie wystawiaj na AL tam są w większości problemy, wystaw na zwykłym:
Dzieki, ale ja nigdy w zyciu nie wystawilem na AL 🙂 To co opisalem stalo sie na "zwyklym".
@LEW433 Nie czytasz i znowu się mylisz, on już wystawia na zwykłym, dlatego otrzymuje komentarze i ma czarną listę. Na Lokalnie tego nie ma 🙂
Zakladam, że nie mozna tutaj wkleic linka do takiego forum, ale moze mozna delikatnie mnie naprowadzić, żeby mógł sam znalezc? 😉
@DziubekR1, w uzasadnionych przypadkach możesz odmówić sprzedaży swoich przedmiotów poprzez umieszczenie kupującego na czarnej liście.
Gdy masz do czynienia z nieopłaconym zakupem, możesz wysłać kupującemu automatyczne przypomnienie mailowe. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Jestem na allegro od prawie 17 lat i sprzedalem prawie 300 przedmiotow. Sa dwa rodzaje kupujących, tacy którzy są powazni, placa odrazu po zakupie i nie ma z nimi problemow oraz tacy, którzy są niepowazni. Wysyłanie tego typu przypomnien nie ma najmniejszego sensu, bo jeśli ktoś się tak zachowuje, ze trzeba mu coś takiego wysyłać, to z mojego doświadczenia wynika, że na 100% beda z nim problemy.
@DziubekR1, rozumiem, że takie sytuacje mogą wywoływać negatywne emocje, jednak brak finalizacji zapłaty wcale nie musi być jednoznaczny ze złą wolą kupującego. Zdarzają się błędy techniczne np. po stronie banku. Warto mieć to na uwadze.
W 99.5% przypadkow jest to zla wola kupującego. To jest doświadczenie zebrane przez prawie 17 lat na tym serwisie i daje sobie reke uciąć, ze wiekszosc sprzedających to potwierdzi. Albo klient jest powazny i wszystko idzie gładko, albo beda kłopoty. Jesli jest problem z płatnością, to wystarczy napisać do sprzedającego, ale od ludzi niepoważnych czegos takiego nie ma co oczekiwać. Tak czy siak, jutro mija 7 dni, wystapie o zwrot prowizji, a gosc trafia na czarna listę.
@DziubekR1 napisał:
"Jestem na allegro od prawie 17 lat i sprzedalem prawie 300 przedmiotow. Sa dwa rodzaje kupujących, tacy którzy są powazni, placa odrazu po zakupie i nie ma z nimi problemow oraz tacy, którzy są niepowazni."
"W 99.5% przypadkow jest to zla wola kupującego. To jest doświadczenie zebrane przez prawie 17 lat na tym serwisie i daje sobie reke uciąć, ze wiekszosc sprzedających to potwierdzi. "
Ile spośród prawie 300 Twoich transakcji sprzedaży zakończyło się brakiem wpłaty? Pięć? Dziesięć? Dwadzieścia?
Ile z tych niepowodzeń wynikało z winy kupującego? Jedno? Dwa? Pięć?
Podaj liczby, to policzę Ci te procenty.
Te dwie sytuacje z zeszłego tygodnia, to moje pierwsze sytuacje tego typu. Na 300 transakcji i prawie 17 lat na allegro. Dlaczego mialem tak bezproblemowe transakcje? Bo zawsze wszystko opisuje dokladnie, z dokładnymi zdjęciami, zeby nie było niespodzianek.
Uwazam, ze głównym powodem dużego nasilenia tego typu "kupujących" jest brak możliwości wystawienia komentarza przez sprzedającego. Dzisiaj kupujacy ma 99% narzędzi, a sprzedajacy zaledwie 1% - czarna listę, ktora i tak uważam że jest kwestia czasu jak zostanie usunięta.
Nie czarujmy sie, allegro to korporacja notowana na giełdzie, dla takich firm liczą się tylko cyferki w Excelu. Wrzucili wszystkie dane i wyszło im, że olanie sprzedających da im jednak wiekszy zysk, wiec poszlo w ta strone.
@DziubekR1 napisał: "Te dwie sytuacje z zeszłego tygodnia, to moje pierwsze sytuacje tego typu. Na 300 transakcji i prawie 17 lat na allegro."
Na trzysta sprzedanych przedmiotów masz aż dwie nieudane transakcje? OK.
Jeśli założyć, że ten kupujący, który ma czas na zapłatę do jutra też nie zapłaci, to będziesz miał aż ~0,6% nieudanych transakcji. Rzeczywiście jest "duże nasilenie" i trzeba natychmiast coś z tym zrobić.
Zaledwie ~99,4% Twoich kupujących to ludzie poważni. To bardzo niepokojące.
Ty nie rozumiesz tego, ze to nasilenie bedzie jeszcze gorsze i ten wskaznik, który wyliczyłeś jedynie spadnie. Te 300 transakcji, to było kiedys, pozniej mialem pare lat przerwy ze sprzedawaniem i teraz wróciłem. W tydzien dwie takie sytuacje? A podobnych tematow innych sprzedających jest mnóstwo. Kiedys tego nie było, a to nie wróży dobrze.
Od 9 lat sprzedaję na allegro i nie zauważyłem nasilania się sytuacji z niepłaceniem za zakupy. Takie sytuacje się po prostu zdarzają. Czasami przez kilka miesięcy płacą wszyscy i w dodatku w terminie a czasem z 2 tygodni nazbiera się 20 nieopłaconych aukcji.
@DziubekR1 napisał: "Dzisiaj kupujacy ma 99% narzędzi, a sprzedajacy zaledwie 1%..."
Ciekawe wyliczenie, sprawdźmy te liczby.
Kupujący mają:
1. Możliwość wystawienia komentarza (tylko na "zwykłym Allegro" i z ograniczeniem czasowym).
2. Możliwość otwarcia dyskusji oraz uzyskania w niej "pomocy" od Allegro (z ograniczeniem czasowym).
3. Program Ochrony Kupujących (z ograniczeniami i bez pewności zwrotu pieniędzy).
Sprzedający mają:
1. Pieniądze kupujących wpłacane z góry (z reguły, nie zawsze).
2. Możliwość odpowiedzi na komentarz (tylko na negatywny, ale bez prawa sprostowania dla kupującego).
3. Możliwość odpowiedzi w dyskusji.
4. Automatyczne usuwanie negatywnych komentarzy po roku od wystawienia (pozytywnych też).
5. Czarną listę kupujących (arbitralną i dożywotnią, bez prawa do obrony dla kupujących).
Narzędzi które mają obie strony (prawo do sądu, zgłoszenie sprawy do Allegro, wyżalenie się na forum) nie liczę. Praw powszechnych (prawo kupującego do zwrotu i reklamacji, prawo sprzedawcy do wstrzymania się ze zwrotem pieniędzy do chwili zwrotu rzeczy, itp.) też.
Wychodzi mi, że kupujący mają 37,5% narzędzi, a sprzedawcy 62,5%. Możliwe że coś pominąłem, ale najważniejsze narzędzia dane stronom przez Allegro chyba wymieniłem.
"Ty nie rozumiesz tego, ze to nasilenie bedzie jeszcze gorsze i ten wskaznik, który wyliczyłeś jedynie spadnie."
To jest wróżenie z fusów. Równie dobrze wskaźniki mogą się polepszyć.
"A podobnych tematow innych sprzedających jest mnóstwo."
Mnóstwo jest też sprzedawców z doskonałymi ocenami i wynikami sprzedaży. Takich jak Ty.
"Kiedys tego nie było..."
"Kiedyś to były czasy, dzisiaj nie ma czasów..." 😉
@Client:98572120 - napisałeś:
"Kupujący mają:
1. Możliwość wystawienia komentarza (tylko na "zwykłym Allegro" i z ograniczeniem czasowym). - chyba jest ten czas wystarczająco długi
2. Możliwość otwarcia dyskusji oraz uzyskania w niej "pomocy" od Allegro (z ograniczeniem czasowym). - ten czas jest chyba też wystarczająco długi
3. Program Ochrony Kupujących (z ograniczeniami i bez pewności zwrotu pieniędzy)."
Ja bym do tego jeszcze dodał:
4. Wystawianie ocen transakcji:
5. Możliwość nieopłacenia zamówienia (niewywiązanie się z umowy) - bez żadnych konsekwencji.
6. Możliwość anulowania zamówienia (ograniczenie czasowe)- bez żadnych konsekwencji.
7. Możliwość odstąpienia od zawartej umowy - sporo firm (ja również), nawet po ustawowych 14 dniach rozpatruje to pozytywnie.
8. Możliwość nieodebrania zamówionego i opłaconego towaru - przez niektórych "ekspertów" z tego forum jest traktowane jako odstąpienie od umowy.
9. Możliwość nieodebrania przesyłki pobraniowej - sprzedawca jest "sporo", ze "świeczką" szukać takich, którzy mają czas na "batalie" w sądzie.
10. Możliwość reklamacji towaru.
To jeszcze można tak dalej ciągnąć....
Client:98572120 - Twoje wyliczenia są po prostu nic nie warte. Do kalkulacji wybierasz sobie tylko to, co chcesz.