anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę odmówić przyjęcia zwrotu towaru

MAMY ROZWIĄZANIE!
R-X
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry. Kilkanaście dni temu sprzedałem towar (elektroniczny układ) kupującemu, który miał go wykorzystać w maszynach używanych w działalności gospodarczej. Po jego powrocie z urlopu okazało się, że pomylił się w zakupie towaru (nieznaczna różnica końcówki w oznaczeniu towaru którą prawdopodobnie zlekceważył lecz drastycznie podnosi to cenę elementu z 500zł do ponad 2000zł). Nalega na zwrot pieniędzy i wysłał do mnie przesyłkę z towarem i formularzem zasłaniając się tym, że po zakupie otrzymał od allegro informację, że może zwrócić towar. Dzisiaj wysłałem maila z prośbą o wpłatę pieniędzy za zwrot przesyłki, lecz otrzymałem zwrotkę, że chcą zwrot pieniędzy za towar na konto podane w formularzu zwrotu. Odesłać towar na swój koszt? Czekać na pieniądze na zwrot towaru do klienta? Przyjąć zwrot? Zgodnie z prawem nie mam obowiązku przyjąć zwrotu przedmiotu kupionego na FV i mającego przeznaczenie do DG. Tylko co z towarem, który leży u mnie?

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26
oryginalnetowary
#8 Zapaleniec#

Nie znam biura tłumaczeń, które nie korzystałoby codziennie że stołów i krzeseł, które są niezbędne w tej działalności jeśli chodzi o użytkowanie, tak jak książki, zeszyty, długopisy. Skoro firma wrzuca zakup krzeseł w koszty, to znaczy, że są potrzebne do działalności. Według waszej opinii firma tłumaczeniowa  nie może zwrócić tylko słowników, bo rzekomo powinna znać  języki obce. To jest jakiś absurd. 

  • Zgadza się, kupujący zajmuje się nauczaniem języków i prowadzeniem lekcji, potrzebował krzeseł prowadzenia tej działalności dla siebie i uczniów do siadania, zażyczył sobie f-rę na tą okoliczność., bo krzesła były mu potrzebne do prowadzenia tej działalności, widocznie też się na tym zna jakie krzesła potrzebuje. Krzesła dorarły bez zastrzeżeń. Jak wspominałem przed zakupem pytał o możliwość ich rozebrania na części pierwsze, może w swojej działalności zajmuje się także renowacją mebli, może należy przeanalizować wszystkie Pkd w Regonie? Ja sprzedaję meble używane, nie produkuję ich, śnie nie przeprowadzam renowacji, także nie jestem profesjonalstą, z zawodu jestem ekonomistą. Nie wiem po co te Wasze regulaminy, skoro tłumaczycie sobie wszystko jak chcecie, żeby tylko klient był happy. Rozumiem, że zwrotu by nie było tylko w wypadku, gdy kupujący byłby producentem mebli, stolarzem czy renowatorem mebli? Przecież to się kupy nie trzyma.Nie zgadzam się z tą opinią.
oznacz moderatorów
czadowefanty
#9 Pomysłodawca#

Nie znam szkoły jezyków, biura tłumaczeń, które nie korzystałoby codziennie że stołów i krzeseł, które są niezbędne w tej działalności jeśli chodzi o użytkowanie, tak jak książki, zeszyty, długopisy. Skoro firma wrzuca zakup krzeseł w koszty, to znaczy, że są potrzebne do działalności. Według waszej opinii firma tłumaczeniowa  nie może zwrócić tylko słowników, bo rzekomo powinna znać  języki obce. To jest jakiś absurd. 

  • Zgadza się, kupujący zajmuje się nauczaniem języków i prowadzeniem lekcji, potrzebował krzeseł prowadzenia tej działalności dla siebie i uczniów do siadania, zażyczył sobie f-rę na tą okoliczność., bo krzesła były mu potrzebne do prowadzenia tej działalności, widocznie też się na tym zna jakie krzesła potrzebuje. Krzesła dorarły bez zastrzeżeń. Jak wspominałem przed zakupem pytał o możliwość ich rozebrania na części pierwsze, może w swojej działalności zajmuje się także renowacją mebli, może należy przeanalizować wszystkie Pkd w Regonie?
  • działalność przeważająca:
    85.59.A Nauka języków obcych
     
    Działalność wg PKD
    85.59.A Nauka języków obcych
    58.11.Z Wydawanie książek
    74.30.Z Działalność związana z tłumaczeniami
    90.03.Z  Artystyczna i literacka działalność twórcza
     
    na pierwszym miejscu nauka języków obcych, czy zna Pani szkołę nauki jezyków na stojaco, bo ja nie.
    Ja sprzedaję meble używane, nie produkuję ich, nie nie przeprowadzam renowacji, także nie jestem profesjonalstą, z zawodu jestem ekonomistką. Nie wiem po co te Wasze regulaminy, skoro tłumaczycie sobie wszystko jak chcecie, żeby tylko klient był happy. Rozumiem, że zwrotu by nie było tylko w wypadku, gdy kupujący byłby producentem mebli, stolarzem czy renowatorem mebli? Przecież to się kupy nie trzyma.Nie zgadzam się z tą opinią.
 
 
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

zakup firma firma do użytku w firmie kupującego to nie musisz odbierać to wróci skąd przyszła albo jak tamten nie odbierze to na magazyn paczek niedoręczalnych

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@R-X 

No ok, ale co w przypadku gdy mógł użyć produktu o innych parametrach w aplikacji gdzie wymagana jest większa moc układu scalonego? Mogło dojść do uszkodzenia przedmiotu sprzedaży. Nie mam możliwości sprawdzenia czy dany układ działa poprawnie, ponieważ trzeba w tym celu posiadać spore i drogie zaplecze techniczne.

Jeśli tak, to nie wiesz też, czy sprzedajesz towary sprawne. W przypadku zwrotu od osoby prywatnej także nie mógłbyś sprawdzić ewentualnych uszkodzeń, a zwrot musiałbyś przyjąć. Jeżeli tak bardzo Ci zależy na odrzuceniu tego zwrotu, to go odrzuć i czekaj na nierozwiązaną Dyskusje i negatywny komentarz.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@R-X nie musisz przyjmować zwrotu niekonsumenckiego

od firmy, która miała go użyć w działalności gospodarczej

przyjmując taki zwrot możesz sobie potrącić koszta jego sprawdzenia

musisz się także upewnić czy kupujący przyjął korektę i ją zaksięgował

a nie np: podarł

 

odpowiedzialność firmy za szkalowanie przedsiębiorcy np: komentarzem też jest inna niż konsumenta

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@R-X Sam musisz przemyśleć czy się zgodzisz na zwrot, z tego wnioskuje że zakup na firmę i nie musisz, później już nie będziesz miał pewności czy sprzedajesz dobry podzespół.😁

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@R-X 
Jak już wskazali moi przedmówcy: w tym przypadku masz prawo nie przyjmować oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy tylko je oddalić (w czasie nieprzekraczającym 14 dni od otrzymania - oświadczenia, nie rzeczy). Rzecz pozostaje własnością Kupującego, ale ponieważ przyjmując zwrot (przesyłkę z rzeczą wysłaną do Ciebie) musisz się nią "zaopiekować" (możesz to zrobić "na koszt i niebezpieczeństwo Kupującego") ponieważ odpowiadasz za ew. jej uszkodzenie lub zaginięcie. W licznych opiniach prawnych zaleca się również w takiej sytuacji wezwanie Kupującego do odbioru rzeczy (np. pod adresem wskazanym przez Ciebie) i czekać na odpowiedź Kupującego.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów