anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę rozpocząć dyskusję z Kupującym?

Emily_Lestrange
#7 Wielbiciel#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Parę dni temu otrzymałam swój pierwszy w czasie 15-letniej kariery sprzedającej na Allegro negatyw. Żyłabym z tym dalej spokojnie, gdyby nie fakt, że przez tę niezasłużoną ocenę z moich aukcji zniknął parametr Smart, czyli kupujący muszą na wszystkich moich aukcjach dodatkowo zapłacić za wysyłkę, nawet dla przedmiotów powyżej kwoty 40 zł.

Stąd pytanie: czy sprzedawca może rozpocząć spór z kupującym, czy działa to tylko w drugą stronę? Nie widzę takiej opcji na karcie zamówień.

Kupująca próbowała wymusić na mnie udzielenie upustu powołując się na fakt, że "po tej cenie oczekiwałaby od produktu lepszej jakości". Gwoli wyjaśnienia - nie prowadzę firmy, sprzedaję produkty z drugiej ręki, nie muszę też przyjmować zwrotów. Mimo to dwa razy w rozmowie (mailowej - nie założyła nawet sporu na Allegro, co powinno było wzbudzić moją czujność) zaproponowałam odesłanie przedmiotu i zwrot 100% zapłaconej kwoty. Wiedziałam, że z przedmiotem transakcji wszystko jest ok i spokojnie sprzedam go za jakiś czas komuś innemu. Kupująca zignorowała obie te propozycje i wystawiła negatyw, podając w nim niezgodnie z prawdą, że nie otrzymała jednego z elementów zamówionego zestawu, a ja nie chciałam jej go dosłać.

Wiem, że Allegro z zasady staje po stronie Kupującego, a ja nawet nie mam konta firmowego, ale chciałabym jednak odzyskać opcję darmowej wysyłki dla abonentów Smart. Sprzedaję mało, w dodatku kupujący rzadko kiedy wystawiają pozytywny komentarz, jeśli wszystko jest w porządku, dlatego moja jakość sprzedaży wypada w tym momencie marnie.

Mogę cokolwiek przedsięwziąć w ww. sytuacji? Z góry dziękuję za rady.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Dyskusji klientce nie założysz bo regulamin nie przewidział że klienci mogą się mylić i coś wymuszać i są ty nietykalni .Pozostaje ci próba dogadania z klientem aby sam usunął tę opinie ,jednak za darmo tego zwykle nie robią bo wiedzą że im nic nie grozi a allegro ich zawsze ochroni .

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Emily_Lestrange Cześć. Sprzedający nie ma możliwości rozpoczęcia dyskusji z kupującym. Allegro ingeruje w oceny tylko w określonych przypadkach

W tym wypadku możesz spróbować skontaktować się z kupującą i poprosić o usunięcie oceny lub zwrócić się do innych Twoich klientów o wystawienie pozytywnej oceny. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Emily_Lestrange To że sprzedajesz  z drugiej ręki nie powoduje że nie musisz przyjmować zwrotów, jako sprzedający prywatny nie musisz to prawda, ale jakby to była sprzedaż ze Smartem to musisz, kupujący nie powinien w ten sposób oceniać ale jest to jego "subiektywna" ocena i nie zawsze prawdziwa, możesz napisać i do kupującego i do Allegro prośbę o usunięcie jeżeli narusza regulamin Allegro.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Emily_Lestrange nic z tym nie zrobisz to jest tylko Twoje słowo przeci słowu klientki .

oznacz moderatorów