anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy tzw. "doradcy" w dyskusjach moglliby przestać insynuować coś klientom?

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Kupujący założył dyskusję "sprzedający nie chce przyjąć zwrotu". Tak nie chce, bo zwrot z tytułu art.38 UoPK nie przysługuje. Po przeczytaniu sterty pustych gróźb Kupującego odpowiedzieliśmy przesyłając ponownie podstawę odrzucenia odstąpienia - mail po zakupie, warunki świadczenia usługi tv, czy też rozporządzenie MF o zwolnieniu operatorów telekomunikacyjnych z wystawiania paragonów, bo kolejny zarzut z czapy Kupującego to brak paragonu/faktury.

Dzisiaj wypowiedział się pracownik Allegro:

„Przykro mi, że Sprzedający nie chce przyjąć odstąpienia. Informuję, że Sprzedający nie ma obowiązku przyjmowania odstąpienia na treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Jeśli towar nie jest zgodny z umową, może go Pan reklamować z tytułu rękojmi. [edycja] - jeśli chce Pan chce zareklamować towar z tytułu rękojmi bardzo proszę o wskazanie, którą z powyższych możliwości Pan wybiera. - obniżenie ceny, - odstąpienie z uwagi na wady, - wymianę, - naprawę przedmiotu. Czas na rozpatrzenie reklamacji (dla obniżenie ceny, wymiany, naprawy) wynosi 14 dni, po przekroczeniu tego czasu reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie. Proszę Sprzedającego [edytowano] o odniesienie się do rozpatrzenia reklamacji.”

Kupujący słowem w żadnej wiadomości w dyskusji nie wskazał na istnienie jakiejkolwiek wady. Może mi ktoś z modów wytłumaczyć więc, czemu nie poprzestał na części "niebieskiej" wpisu? Po grzyba część "czerwona", która namawia Kupującego do dalszego ciągnięcia zbędnej dyskusji na podstawie wyimaginowanych problemów? I czemu pisze kłamstwo w tym "poradniku"? Z tytułu rękojmi nie ma możliwości zgłoszenia odstąpienia od umowy jako jednego z podstawowych żądań usunięcia wady. Czyli nie dość, że nadgorliwy pracownik, to w dodatku niekompetentny...

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@medalik_2009, czy możesz podać numer zamówienia, którego dotyczy ta Dyskusja? Zweryfikuję to. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@mr_oma zamówienie 2aeff5a6-9da0-11ec-adee-e3f40071e823

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@medalik_2009, dziękuję 🙂 W przypadku zakupu konsumenckiego kupujący może domagać się w ramach rękojmi:

  • naprawy towaru lub wymiany na nowy
  • stosownej obniżki ceny lub odstąpienia od umowy za wady*.

Natomiast jeśli pierwszym żądaniem kupującego jest obniżka ceny lub odstąpienie od umowy, sprzedający może nie uwzględnić tego roszczenia. Wtedy powinien on niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunąć. Naprawa bądź wymiana towaru powinna odbyć się w rozsądnym terminie oraz jest wolna od opłat.

*Należy jednak pamiętać, że od umowy można odstąpić, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna (tak, jak zaznaczyłeś w Dyskusji).

Natomiast w mojej ocenie, poinformowanie kupującego o powyższym nie stanowi nadużycia.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@mr_oma gdy Kupujący słowem nie wspomina o istnieniu wady? Gdy Kupujący chce odstąpić mimo, że nie może i dyskusja jest tylko z tego powodu otworzona? Takie postępowanie prowadzi tylko do eskalacji problemu i przeciągania dyskusji zamiast ją kończyć, gdy problem podniesiony w niej zostaje wyjaśniony.

Zasad rozpatrywania reklamacji nie musisz mi tutaj wyjaśniać. Znam je lepiej niż ten "wklejacz" z dyskusji.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@medalik_2009, niezależnie od naszej różnicy w spojrzeniu na tę sprawę, przekazałam Twoje wątpliwości dotyczące tej wypowiedzi w Dyskusji. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@mr_oma 
Dziękuję. I jak widać nastąpiła pewna refleksja w samej dyskusji:

"Przepraszam Państwa za poprzedni wpis - Kupujący od początku dyskusji zaznaczał, że chciałby odstąpić od umowy, a nie towar reklamować. Sprzedawca w zakładce "zwroty" w swojej ofercie zaznaczył, że odstąpienie od umowy nie jest możliwe. W tej sytuacji, Sprzedający miał prawo do ograniczenia prawa do odstąpienia, a jako Serwis jego decyzję musimy uszanować."

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Może namawia a może informuje o jego prawach.🤔

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@LEW433 jaja sobie robisz? 🙄 Kupujący o swoim prawie do reklamacji jest poinformowany przez nas w ofercie.

I jeszcze stwierdzenie na końcu: "Proszę Sprzedającego [edytowano] o odniesienie się do rozpatrzenia reklamacji.”, gdy żadna reklamacja nie została wniesiona a żadna wada podniesiona w trakcie dyskusji. Jedyne co w trakcie dyskusji było ze strony Kupującego, to groźby, że jak nie przyjmiemy odstąpienia to on zgłosi to do Allegro, na policję, do Urzędu Skarbowego i rzecznika praw konsumenta. 😆

oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

Niestety to są automatycznie odpowiedzi z premedytacją nastawione przeciw sprzedawcy.

Myślę, że sztab ludzi nad tym się głowił, a widząc zawoluowany jad sączący się w kierunku sprzedającego, mam przesłanki graniczące z pewnością iż pomagał im w tym pewien obywatel @xyz96 

oznacz moderatorów