Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Sprzedałem jako firma przedmiot na allegro. Przedmiot się zepsuł po bodajże trzech tygodniach i został odesłany na reklamację. Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie i kupujący otrzymał nowy przedmiot. Wysłałem go paczkomatem korzystając z systemu allegro, jak poprzedni towar. Najwidoczniej powoduje to aktywowanie przycisku "zwróć towar", gdyż kupujący mimo iż minął miesiąc od zakupu zgłosił zwrot towaru i odesłał go darmowym zwrotem poprzez paczkomat. Pytanie brzmi: czy w takiej sytuacji (czyli w sytuacji wymiany towaru na nowy) kupujący ma faktycznie prawo zwrotu towaru, czy to bug w systemie allegro? 14 dni od otrzymania produktu minęło już dawno, jeszcze zanim kupujący zgłosił reklamację. Oczywiście mówimy o sytuacji gdzie towar jest w pełni sprawny, a kupujący oddaje go bez podania przyczyny.
Ma prawo zwrotu bez podania przyczyny w terminie do 14dni od dnia kolejnego po dniu dostarczenia towaru
To znaczy że kupujący zakupi sobie na przykład telefon za 5000zł, który zepsuje się po powiedzmy 10 miesiącach, sprzedawca wymieni go na nowy, a kupujący go może w tym momencie oddać? Przez te 10 miesięcy wartość takiego telefonu spadła powiedzmy o 1000zł, bo wszedł nowy model a ten starszy model staniał. To sprzedający ma być 1000zł w plecy bo ktoś stwierdził że już go nie chce i kupi sobie nowszy model?
Kupujący przysłał ci towar na reklamację od 1 stycznia 2023 z art 43b ustawy o ochronie konsumentow wybierasz ty czy naprawiasz / wymieniasz / zwracasz kasę. Jesli wada powtorzy sie 2 raz (dokladnie ta sama) tzn ze kupujacy ma prawo 1 oczekiwac zwrotu czesci kosztow zakupu lub 2 uznania umowy za niewazna i on oddaje towar ty oddajesz kase. Nie mozna zglosic odstapienia od umowy z reklamacja jednoczesnie bo to sa 2 rozne dzialania wywolujace rozne konsekwencje prawne
A teraz sprawdz sobie co kupujacy zglosil z formularza allegro czy zwrot czy reklamacje oraz kiedy zglosil bo jesli sie zmiescil w tych 14dniach a zlozyl ci odstapienie od umowy z art 27 zwrot bez podania przyczyny to ty sie pomyliles biorac to za reklamacje. Winne allegro bo formularz zwrotu maja nieprzejrzysty
według Allegro może zgłaszać różne żądania - już 2 tygodnie mam dyskusję gdzie kupująca najpierw przysłała wadliwy produkt i chciała go naprawić, a kiedy naprawiłem, to zmieniła zdanie, otworzyła dyskusję i zażądała zwrotu pieniędzy. wysłanej paczki nie odebrała i ona wróciła do mnie. i jeszcze złożyła wniosek z AP. już pomijam, że rękojmi miała tylko 1 rok (bo zakup był z 2021 r.) a produkt naprawiłem, żeby nie miała o mnie złego zdania... takie życie.
Sprecyzuje 14dni od dnia kolejnego po dniu dostarczenia towaru po raz 1 nie tego wymienionego na nowy
Nic nie zgłosił, po prostu w dyskusji zgłosił problem z towarem, na co my odpisaliśmy że ma odesłać towar na reklamację. Oficjalnego zwrotu nie zgłaszał, a problem z zakupionym przedmiotem zgłosił po niemal miesiącu - więc jest to reklamacja a nie zwrot.
Zwrot zgłosił jak otrzymał przedmiot wymieniony na nowy - jak pisałem w momencie gdy dodaliśmy nową przesyłkę do tego zamówienia jakoś aktywowała się w allegro możliwość darmowego zwrotu przesyłki, wydaje mi się że nie mamy obowiązku przyjęcia tego zwrotu w tej sytuacji- od pierwotnego zakupu do zgłoszenia zwrotu minęło ponad półtora miesiąca.
@TechartGSM sprawdzmy u moderatorek
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Z tego co mówisz to masz orawo nie przyjąć zwrotu i domagać sie od kupującego oplacenia wysylki zwrotnej lub naliczysz mu magazynowanie bezumowne
@TechartGSM Cześć. Czas na odstąpienie od umowy (14 dni) liczy się od momentu doręczenia paczki do klienta (liczone od pierwszego doręczenia). Nie masz obowiązku przyjmowania tego zwrotu.
Podaj mi proszę numer zamówienia, o którym piszesz. Zgłoszę tę sytuację i sprawdzimy, dlaczego klient miał możliwość zlecenia zwrotu.