Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dwóch klientów wpłaciło po około miesiącu za produkt, wcześniej po 2 tygodniach wysłałem im przypomnienia, nie odnotowałem płatności i produkty trafiły ponownie na licytacje, zmieniłem status aukcji na anulowane. Wpłaty od nich otrzymuje po miesiącu. dlaczego allegro daje im możliwość zapłaty po tak długim czasie anulowanych już aukcji. dlaczego nie mogę otrzymać zwrotu ponownie naliczonej prowizji skoro zwróciłem wpłatę?
@euphoria_art Kupujący ma 30 dni na opłacenie zakupu, jeśli był to zakup w licytacji na Allegro.
Tak, ale W PRZYPADKU BRAKU INNYCH USTALEŃ STRON TRANSAKCJI obowiązuje to co jest podane w punktach a-c.
Jeśli takie ustalenia są to obowiązują te ustalenia. Za ustalenia można uznać zapis o terminie płatności zawarty w ofercie.
Sprzedający ma prawo skrócić ten czas dowolnie ale musi to wyraźnie określić w swojej ofercie. W opisie aukcji mam że wpłaty należy dokonywać do 7 dni.
Nie dostałem odpowiedzi dlaczego po zmianie statusu na anulowane kupujacy może opłacać takie aukcje? dlaczego nie mogę odzyskać drugi raz naliczonej ponownie prowizji skoro zwróciłem płatność kupującemu?
@euphoria_art W zakładce Zamówienia możesz ustawić własny przedział czasu, po którym anulujemy nieopłacony zakupu, ale zrobisz to tylko dla ofert z Kup teraz. W przypadku licytacji termin, po którym anulujemy zakup jest stały, dlatego nie określisz go we własnym zakresie.
Zmieniłeś status zamówienia w swojej zakładce na anulowane, ale kupujący nie odstąpili od tego zakupu. Opłacili go w terminie.
W sprawie zwrotu prowizji możesz napisać do nas przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt, ale nie mogę Ci zagwarantować, że opłata zostanie zwrócona, ponieważ do sprzedaży nie doszło z Twojej winy.
@ko_alka nie zgadzam się z Tobą, do sprzedaży nie doszło z mojej winy. W regulaminie jest zapis iż
Sprzedający może umieścić informację, że na wpłatę czeka np 7 dni. wysyłałem po 2 tygodniach przypomnienia kupującym, zostałem zignorowany.
Zapraszam do wątku https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/czy-sprzedaj%C4%85cy-mo%C5%BCe-wyznaczy%C... inny moderator wypowiada sie zupełnie inaczej.
Cytuje" Nasz termin 30 dni jest terminem ogólnym, który jest respektowany w przypadku braku innych ustaleń Sprzedającego lub w drodze porozumienia między Sprzedającym a Kupującym.
Sprzedający może umieścić informację, że na wpłatę czeka 7 dni, a wskazana przez Ciebie oferta została usunięta ze względu na zapis w jej opisie, który był niezgodny z regulaminem, nie za to, że sprzedający wyznaczył krótszy czas na opłacenie licytacji."
To jak mam prawo do odzyskania prowizji skoro wyznaczyłem inny termin do wpłaty w opisie aukcji? dlaczego to jest moja wina skoro postępuje zgodnie z regulaminem?
@euphoria_art Zgodnie z moją wcześniejszą wypowiedzią — chodzi o zakładkę Zamówienia, w której możesz systemowo wyznaczyć własny przedział czasu i dlatego kupujący mogli opłacić zamówienia w ciągu 30 dni (systemowo mieli taką możliwość). Twoja zmiana statusu zamówienia na anulowane tego nie zmienia. Jeśli w ofercie zawarłeś informację, że czas na opłacenie zamówienia jest krótszy, to potraktuj to jako argument w korespondencji w sprawie zwrotu prowizji.
No tak, ale dlaczego twierdzisz że to jest moja wina?
Ja zamieszczając krótszy termin płatności przeczytałem regulamin który mi tego nie zabronił. Nie będę magazynował towaru miesiąc czasu bo są to zamrożone dla mnie pieniądze, mam do opłaty zusy, podatki, allegro.
30dni to za długo.
Jak dobrze myślę to to się chyba nie długo zmieni. A przynajmniej wydaje mi się, że coś pisali o wycofaniu przelewów tradycyjnych na głównym allegro. To myślę, że przy okazji skrócą. W sumie nadzieja matką żywych czy głupich oto jest pytanie???