Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Jakoś mi się ostatnio niezbyt dobrze dzieje.
Człowiek kupił przedmiot który ze względu na cenę kwalifikował się do darmowej dostawy. Gdzieś wpadło mu w oko że mam smarta ( którego nigdy nie miałam) i zażyczył sobie dostawę kurierem InPost. Ze względu na różnicę w cenie dostawy pomiędzy InPost a Orlenem, oraz niemożnością skontaktowania się z kupującym ( telefon albo zajęty, albo nikt nie odbierał ) znalazłam punkt odbioru w odległości około 200 - 300 metrów od adresu na który miał to dostarczyć kurier i wysłałam. Następnego dnia udało mi się uzyskać kontakt z kupującym i od tej pory zaczęła się jazda. Nie odebrał przesyłki i żąda natychmiastowego zwrotu należności w czym Allegro mu pomaga. A ja nie mam zamiaru " karmić " osobnika który może w każdej chwili odebrać przesyłkę ( leży w punkcie odbioru ) i zatrzymać zwróconą kwotę. Mam więc pytanie. Czy gdziekolwiek w regulaminie Allegro można znaleźć coś na temat takiej sytuacji. Chodzi mi o jednostronną ( bez uzgodnienia z kupującym ) zmianę sposobu dostarczenia przesyłki w przypadku kiedy kupujący nie płaci za nią.
Skończyłam właśnie wertowanie RA ale albo słabo szukałam albo nic na ten temat nie ma. Moim zdaniem jeżeli kupujący nie płaci za przesyłkę to mam prawo dostarczyć ją w sposób który jest dla mnie korzystniejszy ( tańszy ) a równie bezpieczny. Dyskusja trwa już któryś dzień i każdorazowo kończy się wezwaniem Allegro do zwrócenia wpłaty kupującemu. Z kolei ja niezmiennie odpowiadam że wpłata zostanie zwrócona kiedy kupujący albo poda mi numer przesyłki zwrotnej, lub kiedy rzeczona przesyłka dotrze do mnie. Na razie jest więc pat. Jak postępujecie w podobnym przypadku. W całej mojej przygodzie z Allegro ( 15 lat ) jest to pierwszy taki przypadek
Sytuacja "głupia" jak i dla mnie niezrozumiale zachowanie kupującego, 200-300m, ale nie możesz wysyłać towaru w inne miejsce bez jego zgody.
Będzie więcej allegro tak wytresowało kupujących że im wszystko wolno im przyklaśnie i jeszcze ciebie skopie a klient poprawi ci negatywem za działania zgodne z prawem czyli tu stosowanie zapisu ustawy konsumenckiej bo rozumiem że nie odstąpił od umowy czy odstapił a paczka nie powróciła a on nie ma swojego nr nadania paczki i można wstrzymać zwrot. @cztery_bez_atu niestety ale bez konsultacji z kupującym nie możesz mu zmienić adresu nadania chyba że byloby to uzasadnione ale wtedy musisz powiadomić np wysłać wiadomość przez panel. Np towar nie zmieści się w paczkomacie, paczkomat nieczynny, kurier nie podejmie paczki do paczkomatu bo paczka nie spełnia kryteriów etc
A mówiono mi to. Dotychczas mi się udawało i nie było problemów. Kiedyś ten pierwszy raz musi być co jako kobieta wiem najlepiej 😀.
Dziękuję obu kolegom za porady i zastosuję się nich, zwrócę pełną kwotę należności, ale dopiero kiedy przesyłka będzie u mnie. pozdrawiam i Dobrej Nocy życzę.