anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

DHL jak DPD

MAMY ROZWIĄZANIE!
Puzelek_pl
#9 Pomysłodawca#

 

Wywaliłem DPD za opłaty dodatkowe. A uwaga DHL nie lepszy. Paczka z jedną grą planszową - nadwaga między 25 a 31,5 kg i koszt dodatkowy 19,99 zł. Ostatnio sześć dopłat. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Tylko nie piszcie, że mam złożyć reklamację.

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Puzelek_pl Bez złożenia reklamacji nie wyjaśnisz tej sprawy. Tylko tak można zweryfikować czy opłata została naliczona prawidłowo czy doszło do błędu. Jeśli nie chcesz tego zrobić, czego innego oczekujesz?

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@Puzelek_pl 
Weź pod uwagę, że DHL ma mniej korzystny przelicznik wagi gabarytowej niż DPD. Nadajesz powiedzmy paczkę o wadze 1 kg i rozmiarze 60x30x30 cm. Waga gabarytowa tej paczki to odpowiednio:

  • DPD - 9 kg
  • DHL -  13,5 kg 

Chcesz mieć spokój z tym, polecamy Pocztex, tam masz podane obowiązujące max wymiary i liczy się tylko rzeczywista waga paczki, nie ma żadnego przeliczania wagi gabarytowej i wziętych z księżyca dopłat. Minus Pocztexu, jak nie masz umowy z Pocztą, to z paczkami trzeba zasuwać do ich punktu nadań.

DHL, DPD i UPS używamy przede wszystkim do dostaw z odbiorem w punkcie/automacie (z bardzo małymi wyjątkami). Tu wychodzi kolejna ciekawostka. Do punktu DHL POP w ramach Smarta, nadasz bez problemu przesyłkę o rozmiarach 80x60x60 cm i wadze 25 kg. Kurierem z dostawą pod adres już nie, bo jej "gabarytówka" to 72 kg, a Smart Kurier łapie się do 31,5 kg. A jak nadasz, to zobaczysz taką pozycję w rozliczeniach - DHL_N25_NAD_50_100 299 zł😎

Pamiętaj, że reklamację naliczenia dopłat składasz do Allegro, nie do przewoźnika! Zgodnie z art. 6.3 Załącznik nr 16 - Regulamin Allegro - Allegro.pl

Jeśli wg Allegro zaistniała podstawa do naliczenia opłaty dodatkowej ze względu na inną wagę (rzeczywistą lub gabarytową), to powinni udostępnić protokół przeważenia przesyłki sporządzony przez przewoźnika.

Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów
ALCkow
#13 Ambasador#

Poxtex od listopada będzie doliczać 99,99zł za paczki powyżej 70x60x60 20kg. Co jest korzystniejsze dla paczek 100x30x30 25kg ?

oznacz moderatorów
MikroLITY
#13 Ambasador#

@ALCkow 

 

Kilka dni temu dostałem takie pismo od opiekuna (ja nie nadaję tak dużych paczek):

Szanowni Klienci!
 
W ostatnim czasie Allegro poinformowało o nowych warunkach dostawy przesyłek nadawanych za pośrednictwem swojej platformy (usługi „Allegro Kurier Pocztex” i „Allegro Kurier Pocztex pobranie”). Zmiany te wprowadzają nowe maksymalne parametry masy i wymiaru paczek oraz opłaty za ich przekroczenie. Zakomunikowane zmiany obejmują wyłącznie przesyłki nadawane i rozliczane za pośrednictwem platformy Allegro.
 
Rozwiewamy wszelkie wątpliwości i zapewniamy Was, że usługi kurierskie Pocztex realizowane i rozliczane bezpośrednio w oparciu o indywidualną umowę z Pocztą Polską pozostają dostępne na dotychczasowych warunkach.
 
Co to oznacza dla klientów Poczty Polskiej?
Jeśli nadajecie przesyłki Pocztex na podstawie bezpośredniej umowy z Pocztą Polską, w tym przesyłki ze sprzedaży na Allegro (usługa „Kurier Pocztex”) nadal możecie wysyłać większe paczki bez żadnych dodatkowych opłat – zgodnie z warunkami ustalonymi w umowie.
Oznacza to, że:
  • Możecie nadawać paczki o większych wymiarach oraz masie, zgodnie z warunkami umowy.
  • Ceny naszych usług, które są zagwarantowane w umowie, nie zmieniają się i nadal obowiązują.
 
Przykład: W ramach umowy z Pocztą Polską - bez dodatkowych opłat - możecie wysyłać paczki o masie do 30 kg i długości boku do 120 cm (przy maksymalnej sumie wszystkich wymiarów – 250 cm).
 
Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub potrzebujecie dodatkowych informacji, zachęcamy do kontaktu. Chętnie pomożemy i wyjaśnimy wszelkie wątpliwości.
 
oznacz moderatorów
ALCkow
#13 Ambasador#

My nie dostaliśmy takiego pisma od poczty. Posiadamy umowę z pocztą. Nadajemy przez elektronicznego nadawcę. Trochę mnie uspokoiłes. Jutro zapytam naszego opiekuna o konkrety.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@AGD-RTV-IT Pamiętaj, że reklamację naliczenia dopłat składasz do Allegro, nie do przewoźnika! Zgodnie z art. 6.3 Załącznik nr 16 - Regulamin Allegro - Allegro.pl

Jeśli wg Allegro zaistniała podstawa do naliczenia opłaty dodatkowej ze względu na inną wagę (rzeczywistą lub gabarytową), to powinni udostępnić protokół przeważenia przesyłki sporządzony przez przewoźnika.

jeszcze nigdy otrzymałem takiego protokołu tylko stos **piiip**ół wraz z tekstem, że przestajemy odpowiadać na maile, generalnie od kilku lat allegro nie rozpatruje reklamacji poprawnie

 

a za teksty typu: Jeśli jednak nie zgadzają się Państwo ze stanowiskiem przewoźnika, to mogę w Państwa imieniu złożyć odwołanie od decyzji reklamacyjnej.

przy reklamacji złożonej do allegro na opłaty pobierane przez allegro należy się kryminał, bo jest to ordynarne łamanie przepisów prawa

prawo pocztowe i prawo transportowe jasno określa obowiązki przewoźnika i allegro

oznacz moderatorów
brakestop
#16 Inspirator#

Ja mam odwalone wszystkie reklamacje. Nawet te za pośrednictwem Allegro z upoważnienia.

Zawsze takie same odpowiedzi.

"

Rozumiem, że nie są Państwo zadowoleni z odmownej decyzji reklamacyjnej.

Niestety nie mogę wskazać Państwu danych osoby, która wydała decyzję.


Jeśli jednak nie zgadzają się Państwo ze stanowiskiem przewoźnika, to mogę w Państwa imieniu złożyć odwołanie od decyzji reklamacyjnej.

Jeżeli posiadają Państwo dodatkowe informacje/dokumenty, które mogą wpłynąć na zmianę decyzji przewoźnika, to bardzo proszę o ich przesłanie. W odpowiedzi na moją wiadomość proszę o potwierdzenie chęci złożenia odwołania od decyzji przewoźnika.
---

Na Państwa adres e-mail może zostać wysłany osobny mail z ankietą, w której prosimy o ocenę sposobu rozwiązania sprawy w ramach reklamacji. Zachęcam do jej wypełnienia.

Pozdrawiam
// Anna D
Ekspert ds. reklamacji
Zespół Allegro
"

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów