anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego Allego żąda przesłania skanu dowodu osobistego do weryfikacji ?

skomaa
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,

Dlaczego Allegro blokuje wypłatę środków z PayU i P24 żądając skanu dowodu osobistego ?

MS

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

LEW433
#21 Demiurg#

Zgadzając się na regulamin Allegro musisz przesłać, inaczej nie aktywują.

oznacz moderatorów

skomaa
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,

A który to punk regulaminu ?

Marzena

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@skomaa wszyscy sprzedawcy muszą przejść identyczny proces , dla Ciebie allegro nie zrobi wyjątku .

oznacz moderatorów

skomaa
#9 Pomysłodawca#

To nie jest odpowiedź na moje pytanie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

skomaa
#9 Pomysłodawca#

Czytałam regluamin Allegro i nie mogę znaleźć punktu z dowodem osobistym

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Regulamin allegro nie ma z tym związku , to są zasady ogólne 

Załączanie dokumentu/ów w formularzu weryfikacyjnym to ważny wymóg prawny gwarantujący bezpieczeństwo zarówno właścicielom e-commerce, jak i ich klientom. Operatorzy płatności online - krajowe instytucje płatnicze, takie jak np. Krajowy Integrator Płatności S.A. (Tpay) - podlegają pod nadzór Komisji Nadzoru Finansowego, zaś Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML) zobowiązuje je do identyfikowania i weryfikowania tożsamości klientów

Wymóg załączenia skanu dowodu tożsamości, a czasem także kilku dodatkowych dokumentów, wynika więc z procedur przyjętych przez operatora, który realizuje w ten sposób obowiązki w zakresie środków bezpieczeństwa finansowego. W praktyce nie jest to jednak “sprawa” tylko operatora płatności - sklep internetowy, który jest pozytywnie zweryfikowany, może zapewniać klientów o bezpieczeństwie dokonywanych w sklepie  transakcji, a to jest aktualnie niezwykle ważne.

oznacz moderatorów

skomaa
#9 Pomysłodawca#

Zasady ogólne , czyli co ? Allegro nie jest ani bankiem ani operatorem finansowym, a powołuje się na ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy  i żąda skanu dowodu osobistego.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@skomaa ale PayU i P24 są instytucjami finansowymi .

oznacz moderatorów

skomaa
#9 Pomysłodawca#

Nie mam wniosku z PayU o weryfikację. Przed chwilą nawet otrzymałam e-maila z Payu, że nie ma wniosku z ich strony i mnie nie weryfikują. W  P24 jestem zweryfikowana. 

Skanu dowodu żąda ode mnie Allegro nie PayU

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

@skomaa - jeśli będziesz chciała uruchomić płatność w swoim sklepie internetowym też będziesz musiała przesłać skany dokumentów - nie ma że boli - ostatnio w inFakcie musiałem się zweryfikować moja mordą i dowodem - dura lex sed lex.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@skomaa Zamiast się dopytywać, zrób to > inaczej nie aktywujesz wypłat > takich wątków było tu mnóstwo > nikogo to nie ominęło > chociaż skarżyli gdzie się dało > jak Ci nie odpowiada, to nie sprzedawaj na Allegro

oznacz moderatorów

skomaa
#9 Pomysłodawca#

Pozwól , że sama będę decydowała co mam robić, czy się dopytywać czy nie. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@skomaa  Witaj. Zasady są takie jakie są. Nikogo to nie ominelo Ciebie pewnie takze nie ominie. Zdaje sie że w mailu lub przy informacji o weryfikacji ( w zakładce : środki i historia operacji) są infromacje na ten temat. O ile dobrze pamietam sa to przepisy ustawy  "o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu" z 18-03-2018r

Myśle że jeśli nie przdstawisz dokumentów po prostu nie będzie możliwości wypłaty środków. Byl gdzieś wątek że ktoś miał zablokowane środki kilka lat.

Z doświadczeń z PAY-u z innego kanału sprzedaży wiemy że przy bezpośredniej wspólpray PAYu wymagało od nas dokladnie tych samych dokumentów do weryfikacji. M. in skanu dowodu osobistego.

Oczywiście jak napisałeś sama zdecydujesz czy zechcesz zweryfikowac dane czy też nie .

oznacz moderatorów

skomaa
#9 Pomysłodawca#

Dla mnie obowiązująca jest umowa albo przepisy prawa, a nie "zasady". Dalatego tu pytam, i mam nadzieję, ze znajdę odpowiedzi na moje pytania.

Nie mam wniosku z PayU o weryfikację. Przed chwilą nawet otrzymałam e-maila z Payu, że nie ma wniosku z ich strony i mnie nie weryfikują. W  P24 jestem zweryfikowana. 

Skanu dowodu żąda ode mnie Allegro, a nie PayU.

oznacz moderatorów

skomaa
#9 Pomysłodawca#

Rozumiem, nie mam problemu z tym by PayU mnie zweryfikowało. Ale dlaczego che to robić Allegro ? Gdzie nawet w Regulaminie Allegro jest mowa o tym, ze Operator płatności ma prawo weryfikować , nikt inny. Cytuję: "

ARTYKUŁ 2. PROCEDURA WERYFIKACYJNA

Procedura weryfikacyjna

2.1. Operator płatności dokonuje analizy ryzyka obsługi płatności, w zakresie niezbędnym do zapobiegania nadużyciom związanym z wykonywanymi usługami płatniczymi, prowadzeniem schematu płatniczego lub prowadzeniem systemu płatności oraz dochodzenia i wykrywania tego rodzaju nadużyć przez właściwe organy, w oparciu o dane dostępne przy wykonywaniu Usługi PayU. Operator płatności odmawia obsługi danej płatności w przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do legalności transakcji, z tytułu której następuje płatność lub legalności samej płatności.

2.2. Operator płatności może zastosować blokadę Usługi PayU, na rzecz Użytkownika, która może polegać na: a) Wstrzymywaniu Wypłat na zasadach opisanych w artykule 5.9 Regulaminu lub b) odmowie wykonywania transakcji w ramach Usługi PayU na zasadach opisanych w artykule 2.3 Regulaminu lub c) blokadzie narzędzia rozliczeniowego na zasadach opisanych w artykule 5.18 - 5.23 Regulaminu - w przypadku blokady jego Konta lub podjęcia działań, o których mowa w artykułach 2.12 lub 8.2 Regulaminu Allegro.

2.3. Operator płatności wstrzymuje wypłaty lub odmawia wykonywania transakcji w ramach Usługi PayU w następujących przypadkach:

a. zmiany uprzednio ustalonych podczas weryfikacji danych Użytkownika – do czasu przeprowadzenia wymaganej, ponownej weryfikacji danych Użytkownika,

b. braku możliwości przeprowadzenia okresowej aktualizacji danych Użytkownika, wynikającej z przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu – do czasu przeprowadzenia wymaganej, ponownej weryfikacji danych Użytkownika,

c. podania przez Użytkownika nieaktualnych lub błędnych danych niezbędnych do realizacji zlecenia płatniczego – do czasu sprostowania tych danych przez Użytkownika,

d. w wyniku zawiadomienia lub decyzji uprawnionego organu, skutkujących koniecznością dokonania blokady narzędzia rozliczeniowego – na czas trwania ograniczeń wynikających z tego zawiadomienia lub decyzji,

e. podejrzenia prania pieniędzy. W takim przypadku Operator płatności zawiadomi Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF), a następnie będzie postępował zgodnie z wytycznymi GIIF lub innych uprawnionych organów władzy publicznej,

f. w sytuacji gdy sam Operator płatności poweźmie na podstawie posiadanych danych oraz przeprowadzonej analizy ryzyka w oparciu o narzędzie monitoringowe, uzasadnione obawy co do bezpieczeństwa Konta lub Transakcji – na czas niezbędny do ich wyjaśnienia.

2.4. Użytkownik zobowiązany jest przejść́ identyfikację, o której mowa w ustawie z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zwana dalej „Identyfikacją Użytkownika”. Ponadto powinien zasilić́ rachunek bankowy wskazany przez Operatora płatności kwotą 1,01 zł z rachunku bankowego Użytkownika, o którym mowa w artykule 5.1 Regulaminu. Powyższa kwota jest w całości zwracana przez Operatora płatności na rachunek bankowy Użytkownika, z którego została wpłacona lub jest doliczana do kwoty pierwszej wypłaty, o której mowa w artykule 5. W wyjątkowych przypadkach Operator płatności może udostępnić Użytkownikowi rachunek bankowy do dokonania zasilenia w innej walucie niż polski złoty i określić inną kwotę zasilenia niż wskazana powyżej. W takiej sytuacji kwota zasilenia jest zwracana Użytkownikowi na jego wyraźne żądanie złożone w sposób określony w artykule 7.2 Regulaminu. Operator płatności może również̇ przeprowadzić́ Identyfikację Użytkownika na podstawie innej procedury przewidzianej w przepisach prawa. Przepisy niniejszego artykułu stosuje się̨ odpowiednio w przypadku zmiany przez Użytkownika rachunku bankowego, o którym mowa w artykule 5.2.

2.5. Świadczenie Usługi PayU dla Sprzedającego poprzedzone jest w każdym przypadku przeprowadzeniem przez Operatora płatności weryfikacji Sprzedającego. Weryfikacja Sprzedającego obejmować może:

a. weryfikację uproszczoną, która stosowana jest w odniesieniu do Sprzedających, którzy zamierzają dokonywać na Allegro wyłącznie okazjonalnej sprzedaży („Weryfikacja Uproszczona”). Weryfikacja Uproszczona obejmuje przeprowadzenie przez Operatora płatności weryfikacji w oparciu o pozyskane przez Operatora płatności od Spółki podstawowe dane Sprzedającego oraz przelew weryfikacyjny, o którym mowa w art. 2.4. Regulaminu.

b. weryfikację pełną („Weryfikacja Pełna”), która stosowana jest w odniesieniu do Sprzedającego innego niż określony w pkt a. powyżej, a także Sprzedającego, który, z uwagi na charakter działalności Sprzedającego oraz wyniki przeprowadzonej przez Operatora oceny ryzyka, musi zostać poddany Weryfikacji Pełnej zgodnie z wymogami obowiązującymi Operatora płatności na podstawie przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Weryfikacja Pełna przeprowadzana jest przez Operatora płatności w oparciu o:

i. informacje wskazane w pkt. a. powyżej,

ii. informacje i dokumenty pozyskane od Sprzedającego, niezbędne do weryfikacji Sprzedającego zgodnie z obowiązującymi Operatora płatności procedurami z zakresu prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.

2.6. W przypadkach określonych w Regulaminie, w celu umożliwienia dalszego korzystania z Usługi PayU Sprzedającemu, który uprzednio zweryfikowany został jedynie w ramach Weryfikacji Uproszczonej, może zostać przeprowadzona weryfikacja uzupełniająca („Weryfikacja Uzupełniająca”). Weryfikacja uzupełniająca przeprowadzana jest przez Operatora płatności w oparciu o informacje i dokumenty określone w artykule 2.5 lit. b pkt ii Regulaminu. W przypadku zaistnienia konieczności dokonania Weryfikacji Uzupełniającej, do czasu jej pomyślnego wykonania, Sprzedający nie może zlecić wypłaty z narzędzia rozliczeniowego prowadzonego przez Operatora płatności dla Sprzedającego na rachunek bankowy Sprzedającego lub rachunek prowadzony dla Sprzedającego w innej instytucji płatniczej.

2.7. Operator płatności może przeprowadzić dodatkową weryfikację Sprzedającego („Weryfikacja Dodatkowa”), w stosunku do którego przeprowadzono Weryfikację Pełną lub Weryfikację Uzupełniającą lub Weryfikację Uproszoną, w przypadku zaistnienia takiej konieczności zgodnie z obowiązującymi Operatora płatności procedurami z zakresu prania pieniędzy i finansowania terroryzmu w związku z okolicznościami towarzyszącymi świadczeniu usług płatniczych lub potrzebą aktualizacji uprzednio zgromadzonych danych."

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

@_Likos_ Dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane - niektórym nie pomożesz za żadne skarby świata...

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

Przepisy ustawy nie wymagają przesyłania skanu dowodu osobistego. Możesz mi wierzyć czy nie, po dyskusji z allegro i payu okazało się, że:

1. na skanie dowodu wymagają więcej informacji, niż przewiduje ustawa, a w związku z tym można zasłonić więcej niż we wzorze

2. wcale nie trzeba wysyłać skanu, bo.. okazuje się że możesz iść do notariusza i zrobić odpis, i wysłać zamiast skanu.

oznacz moderatorów