Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jestem zirytowana i zawiedziona działaniami Allegro. Sprzedałam książkę, przedmiot bardzo tani, bo koszt to zaledwie 5 zł. Kupująca anulowała zapłatę. Czekałam, może nie miała pieniędzy, może coś się wydarzyło,. W końcu niestety zapomniałam o sprawie, bo przecież to w sumie drobiazg. Dzisiaj dostaję od tej osoby [edycja] negatywny komentarz. Prosiłam Allegro i usunięcie tego komentarza, bo przecież jak byk wisi, że klientka wycofał się z zakupu, ale co ciekawe, pomimo negatywnego komentarza, napisała, że towar zgodny z opisem. Niestety, Allegro jak zawsze nic nie może, bo minęło 45 dni i już nie mogę prosić o zwrot prowizji, a bez tego ich durny system (a może zła wola) wszystko blokuje. Czyli nie dość, że klient jest zwykłym oszustem, to ja mam przez niego spaprane konto, a Allegro oczywiście ma wszystko gdzieś. Sprzedających, jak im nie zapłacą prowizji, potrafią doprowadzić do porządku. Kupujący mają raj, a zwłaszcza wyłudzacze, albo konkurencja, która w taki sposób, bez jednego grosza, może robić co chce.
@mycha-x po co czekałaś tyle ze zwrotem, regulamin określa w jakim czasie można wystąpić 🙂
Allegro nie ingeruje w komentarze chyba że są niezgodne z regulaminem 😞
Zawsze można sądownie usunąć innej drogi nie ma 😞
Trafiają się takie przypadki i trzeba się z tym liczyć, nie ma idealnych rozwiązań, napisz do kupującego może pomylił produkty ?
Kupujący ma mnie zdecydowanie w 4 literach. Ja rozumiem, że allegro nie ingeruje w komentarze, gdy transakcja doszła do skutku ale jak zakup nie został sfinalizowany, to dlaczego kupujący nie ponosi żadnej konsekwencji? Trochę to nie tak. A zapomnieć zawsze można. Na pewno jest to mniejszym przewinieniem, niż specjalne wystawianie negatywnych komentarzy. Platforma ma profity ze sprzedaży, więc powinna móc rozwiązywać takie spory. W moim mniemaniu, jeżeli ktoś wystawia komentarz, a tak naprawdę nie zrobił zakupu, to chyba jest to niezgodne z zasadami.
@mycha-x Nie nazywaj nikogo publicznie oszustem, bo możesz ponieść tego konsekwencje. Kupujący taką ocenę wystawił, bo zapłata za przedmiot nie jest warunkiem jej wystawienia, dlatego Allegro odmówiło podjęcia działań. Przy wystawianiu oceny gwiazdkowej kupujący musi zaznaczyć zgodność lub niezgodność z opisem, więc zaznaczył. Jedni mają pretensję, że w takim przypadku zaznaczają niezgodność, a Tobie się nie podoba, że zaznaczył zgodność. Są jeszcze inne aspekty, które kupujący określił gwiazdkowo i Allegro nie może zweryfikować zasadności, dlatego ocena nie zostanie usunięta.
To proszę mi wytłumaczyć, a nie mnie straszyć, jak można zaznaczyć zgodność towaru z opisem, jak się go na oczy nie widziało. Poza tym umowy cywilno -prawne są wiążąca bez względu na wartość sporu, więc raczej to ja jestem tu ofiarą. Po co ktoś robi takie rzeczy? Nie kupił, to nie kupił, nie pierwszy raz mam taką sytuację. Poza tym gdzie jest napisane cos publicznie? Kto ukrywa się pod nickiem, wie tylko Allegro, które przecież widzi, że padłam ofiara nieuczciwych praktyk. Jak nazwać coś takiego? Może niezamierzoną nieuprzejmością? Zamierzoną i to bardzo, ale nie nieuprzejmością. Poza tym jakoś nie widzę pomocy w tym pisaniu, poza straszeniem. Brawo, jak widać w tym kraju bać się mają jedynie uczciwe osoby.
@mycha-x Jedyną rzecz, którą wolno Ci napisać, jest to, że czujesz się oszukana. Oszustem można nazwać kogoś, gdy ma się odpis prawomocnego wyroku skazującego daną osobę w rękach.
Są ludzie, którzy potrafią złożyć pozew za użycie tego słowa czując się urażeni lub uznając, że szargasz ich dobre imię i naruszasz ich dobra osobiste.
Są niestety też tacy, którzy mają temat tak "obcykany", że wiedzą, jak się zachowywać, by sprawy wygrywać, więc lepiej się takim ludziom nie narażać.
Jak świat światem, są tacy ludzie i niczego nie zmienisz. Co do zwrotu prowizji - przegapiłaś termin, a na Allegro obowiązują ramy czasowe.
Mnie się też zdarzyło przed laty otrzymać kłamliwy i obraźliwy negatyw od osoby, która mnie delikatnie mówiąc wrobiła, cyganiąc i zamieszczając niezgodny z prawdą opis przedmiotu. Niczego niestety nie wskórałam, pomimo, że sprawa była na policji.
Wystaw książkę i nie denerwuj się, bo szkoda zdrowia.
Straszysz ją, że pozew wystosuje osoba przeciwko której to autorka wątku powinna wystosować pozew?
Autorko, wyślij mu listem poleconym wezwanie do usunięcia komentarza. Wzory znajdziesz przez google.
Trzeba zaznaczyć ilość gwiazdek za zgodność z opisem, jeśli chce się wystawić jakąkolwiek ocenę, Allegro tego wymaga. Wystawienie oceny, zgodnie z regulaminem, nie jest warunkowane zapłatą za towar, więc chcąc ocenić inne aspekty, a kupujący ma do tego prawo, musi zaznaczyć gwiazdki za zgodność. Może zaznaczyć jedną, może pięć. Przeważnie w podobnych sytuacjach sprzedawcy narzekają, że kupujący zaznaczył jedną. Poza tym kupujący mógł widzieć taki towar na oczy, niekoniecznie u Ciebie. On kupił, została zawarta umowa, do zakupu dochodzi w momencie zawarcia umowy, nie w momencie zapłaty.
Nieprawda, podając jego nick i pisząc, że to oszust, już oskarżasz go publicznie bez wyroku sądu, za co możesz ponieść konsekwencje. Allegro będzie musiało przekazać Twoje dane osobowe na wniosek policji, gdyby kupujący chciał wystąpić przeciwko Tobie z aktem oskarżenia za zniesławienie.
to jest standard ja nie raz dostawałem negatywa ze nie odebrana paczkę bo żądłem zwrotu od kupującego poniesionych kosztów za nie odebrana paczkę od razu klient złośliwie wystawiał ocenę za towar , chodź nigdy nie miał go w ręce .Odpowiedz allegro ma do tego prawo allegro to wielki syf nie potrafi zrobić z tym porządku sprzedawców traktują jak śmieci kupujących jak bogów .Niestety ten etap ocen kupujących nie nie zmienił się od powstania Allegro jak człowiek może ocenić towar którego nie miał w ręce .
Właśnie mi o to chodzi. Ludzie są różni, ale platforma powinna wspierać nie tylko kupujących. Na starym Allegro można było wystawiać komentarze kupującym. Nikt nie był anonimowy i absolutnie nie chodzi mi tu o dane personalne, ale o kartę takiej osoby. Było widać, czy ktoś ma jednorazowy incydent, czy po prostu się bawi. A tu nic, anonimowość i samowolka. Może podchodzę do tego emocjonalnie, ale dbam o klientów, latam z paczkami zawsze tego samego dnia, a tu mi ktoś zarzuca nieuczciwość. Aż się wierzyć nie chce, jak ta platforma stała się paskudna dla sprzedawców. Tak niestety działa monopol. Pozdrawiam
@SanexHurtowBHP Dlatego też postulowałam, by wstrzymać możliwość wystawienia komentarza do momentu odbioru towaru przez osobę kupującą.
ÓLX ma fajny mechanizm przy płatnościach. Sprzedający dostaje pieniądze za towar dopiero wtedy, gdy kupujący go odbierze.
Tak samo można postąpić w przypadku komentarzy, bo cóż więcej mogę ocenić nie mając towaru w rękach, jak kontakt pomiędzy stronami transakcji?
Jest jeszcze druga strona medalu, o czym pisali użytkownicy - rama czasowa na wystawienie komentarza - 90 dni i jest towar, który wymaga przetestowania, sprawdzenia, czy zdaje egzamin, jest zgodny z opisem, czy pracuje, funkcjonuje, jak go opisano...
Cóż z tego, że wystawię komentarz o sprzęcie, który kupię, bo na pierwszy rzut oka jest fajny, jak chwilę później szlag go trafi i nadaje się tylko na złom.
Dokładnie.
Ja bym postulował o zniesienie oceniania i wystawiania komentarzy. Ale że jest to postulat bez szans, nie ma w moim systemie ocen innych niż 5 gwiazdek i zawsze polecam bez względu na to jak wyglądała transakcja.
@Nad_Pilica Ja też polecam, ale jak widać są też odoby, które zamiast dojść do porozumienia ze sprzedawcą od razu wystawiają negatywny komentarz, a chyba nie na tym to ma polegać.
Sprawdź najpierw towar, czy działa, jest z nim wszystko w porządku, a dopiero potem oceniaj.
Towar niezgodny z opisem należy zareklamować, zamiast przydzielać po złości po jednej gwiazdce.
zawsze znajdzie się taki co powiem rozmiar nie taki chodź 20 osób przednim kupiło i jest ok .Allegro na początku też musi poprawić opcje zwrotów klienci dobijają sobie do darmowych zwrotów po czym towar oddaj 40% moich zwrotów to granica 15-30 zł .Sprzedaje rękawice na paczki chodź wielkość osób sprzedaje na pary klient potrafi wyciągnąć 2 pary odesłać 10 .i napisać towar nie zgodny z opisem dla mnie towar nadaje się do wyrzucenia. Rękawice rozpakowane bledną tracą kolor po jakimś czasie ,nie mówię już o tragicznym pakowaniu zwrotów towaru zazwyczaj nie jest pakowany obuwie w oryginalnych kartonach bez metek itp jest wrzucane do paczkomatu jak potem oderwać list z takiego opakowania nie da się .Ostatni mój komentarz negatywny brzydkie opakowanie w jakim jest obuwie plus brak gazety w obuwiu lewym takie towar jest odesłany z zwrotu
ocena
Buty przyszły byle jak zapakowane, w rozwalonym pudełku pozaklejanym taśmą. Jeden but bez papieru w środku.
@SanexHurtowBHP Z rozmiarami jest różnie, bo rzeczy nie szyte są specjalnie dla konkretnej osoby, a jako masówka. Osoba, która nie ma niskiego wzrostu często element odzieży, bluzki, tuniki itp., który powinien znaleźć się w pasie znajduje się wyżej, w okolicy biustu.
Często też rękawy są za ciasne, co niejednokrotnie zaobserwowałam, choć zgodnie z rozmiarem należy odpowiednio dopasować części odzieży, ale wiemy jak jest, gdy większość to made in China.
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Ewentualne uszkodzenie lub nadmierne zużycie rzeczy (np. kupujący może przymierzyć buty, ale nie powinien ich normalnie użytkować), nie uniemożliwia odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy, ale powoduje zmniejszenie kwoty, którą sprzedawca jest zobowiązany zwrócić kupującemu. W praktyce jej wyliczenie może być trudne, niemniej jednak po stronie sprzedawcy istnieje w tym zakresie roszczenie odszkodowawcze (art. 34 ust. 4 ustawy). W związku z ewentualnymi zarzutami sprzedawcy, który może być niezadowolony z faktu odstąpienia od umowy, warto przed odesłaniem towaru udokumentować jego stan np. poprzez zrobienie zdjęć. W szczególności dotyczy to sprzętu elektronicznego o znacznej wartości, co dodatkowo zabezpiecza nas w razie kradzieży przesyłki (dzięki temu łatwiej udowodnić co było w nadanej paczce).
Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, (…)
Art. 29. 1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27.
2. Jeżeli konsument został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie.
Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. (…)
2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
(…)
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy (…) nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
(…)
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy (…).
Ja bym chciała zgłosić kupującego
wczoraj pracownik allegro przyznał mi racje negatyw bezpodstawny ale usunąć go nie chce
moje pytanie
odp pracownik
W załączonej ofercie jedyna informacja jaka jest na temat 0,5l pojemności znajduje się na samym dole opisu produktu:
Dostępne pojemności:
100 ml | 250 ml | 500 ml | 1L | 5L
Ale z tego co widzę nigdzie nie ma informacji, że ten właśnie ten produkt ma 0,5l.
Bardzo mi przykro z powodu wystawionej oceny. Niestety w tym wypadku komentarz może zostać usunięty jedynie przez samego Kupującego.
takich sytuacji jest masa towar wysyłka 2 dni klient na 2 dzień wystawia negatywa allegro w tym przypadku przyznaje mi rację oczywiście cytuje
Bardzo mi przykro z powodu wystawionej oceny. Niestety w tym wypadku komentarz może zostać usunięty jedynie przez samego Kupującego.
To nie jest przyznanie racji, tylko standardowa gadka pracownika Allegro. Gdyby przyznał Ci rację, to komentarz zostałby przez niego usunięty, bo pracownik Allegro ma takie możliwości.