Dlaczego allegro wprowadza w błąd kupującego podając błędny czas dostawy paczki ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Liczę na odpowiedzi od moderatorów, bo mam właśnie założoną dyskusję przez klienta, który twierdzi, że został przeze mnie wprowadzony w bład odnośnie czasu dostawy i chce zwrotu pieniędzy itd.
produkt zakupił w czwartek, bo system pokazał mu doręczenie piątkowe. Wybrał kuriera itd. problem jest tego typu, ze mamy ustawioną wysyłkę 24 godziny, więc jakim cudem pokazało mu, że paczkę otrzyma na drugi dzień ? Paczka wyszła oczywiście w piątek i jest w drodze, więc z naszej strony zostały zachowane terminy nadania itd. Mało tego, teraz do mnie pisze, że on ma w statusie informację, że paczka jest opóźniona ? Co to znaczy opóźniona ? przez kogo ? Może ktoś z allegro mi jest w stanie wyjaśnić, dlaczego klient ma informację o opóźnieniu paczki, pomimo, że została nadana zgodnie z naszymi ustawieniami wysyłki ?
I na koniec, niech serwis wreszcie ujednolici takie informacje,bo w czasie dostawy kurierem jest info 2 dni robocze, a jak klient kupuje to mu się pojawia wręcz informacja, że dostanie to w kilka godzin. Zdecydujcie się w końcu ?
Dobra rada zaczyna się od milczenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Na Twoich aukcjach pokazuje pt. 5 lis. - pon. 8 lis. u Ciebie, czyli 4-5 dni roboczych. Różnica między naszymi aukcjami wynika zapewne z deklaracji czasu dostawy, Ty masz natychmiast a ja 48 godzin. Przejrzałam swoje wysłane listy i większość dociera w ciągu 4 dni więc nie jest tak źle. Póki co u mnie nikt się nie skarży więc polecony zostaje 😊
Kama
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Wioletta2701 dziękuję za dopowiedzenie! Otrzymałam odpowiedź 🙂
Każda metoda dostawy, jaka jest dostępna na Allegro ma swój czas przewozu, który analizujemy na podstawie danych faktycznych co tydzień i na bieżąco aktualizujemy. W przypadku Allegro Przesyłka polecona czas przewozu wynosi teraz 3-4 dni więc bierzemy pod uwagę to oraz realne dane sprzedającego na temat jego czasu wysyłki. Wszystkie te dane uwzględniamy w przewidywanym czasie dostawy dla kupującego. Czyli jeśli w okresie świątecznym czas dostawy się wydłuży, będziemy to uwzględniać w wyliczeniach.
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@la_nika Świetnie, że analizują Państwo czas dostawy przesyłek na bieżąco. Co do przesyłki pokeconej firmowej zamiejscowej mogą Państwo wziąć za pewnik, że doręczana jest ona bez wyjątku w 6 lub 7 dniu od hej nadania. Kilkukrotnie dostawałam zamówione rzeczy tę formą wysyłki i wcześniej nigdy nie zostały one doręczone. Przesyłkę Allegro polecony zamówioną 25.10. mam w doręczeniu dopiero dziś, ale ma to przez wczorajsze święto.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
to nie jest norma. Właśnie sprawdziłem piątkowe nadania. Wysłałem 11 allegro poleconych, dwie przesyłki zostały już dzisiaj doręczone, czyli w ciągu 24 godzin od nadania, bo po drodze był weekend i święto. oczywiście pozostałe będą szły dłużej, niekiedy nawet i cały tydzień.
Dobra rada zaczyna się od milczenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@la_nika Sprzedajemy towar robiony według wytycznych klienta ( wybiera sobie wzór, kolor ) aby to ogarnąć potrzeba czasu, więc wysyłka 1 dzień.
W weekend dostaliśmy prawie 100 zamówień każde z dopiskiem "proszę o szybką wysyłkę bo w przedszkolu, szkole zorganizowali dzień dyni, potrzebujemy koszulkę na środę itd"
Żeby towar dotarł na czas ( wiadomo że przewoźnik potrafi często zawalić czas dostawy) pracowaliśmy już w niedzielę i w nocy większość przesyłek została nadana i wysłana.
No i zaczęło się w poniedziałek zamieszanie-zamówienia ( te na już, bo potrzebne do przedszkola) zaczęły pojawiać się lawinowo a przy tym masę wiadomości, zapytań i telefonów od klientów czy zamówienia wyjadą w poniedziałek bo oni widzą że we wtorek zamówienia będą u nich.
Jedna osoba zamiast robić zamówienia musiała odpowiadać klientom i tłumaczyć o co chodzi z tym czasem wysyłek, oczywiście klienci tego nie rozumieją, bo oni widzą coś innego.
Po 160 zamówieniu w poniedziałek pozamykaliśmy aukcje halloweenowe całkowicie, aby nie wprowadzać kupujących w błąd, że towar dostaną na czas podany przez allegro.
Czas wysyłki ustala jakiś algorytm, ale po drugiej stronie są ludzie, którzy tego nie rozumieją i dzięki temu algorytmowi kilkudziesięciu moich klientów zapewne nie dostało przesyłki tak jak oczekiwali, czyli następnego dnia po zakupie.
Pierwszego negatywa dostałam już. Towar zakupiony około 10 a o 19 wiadomość od klientki że towar nie jest wysłany, więc wystawia negatywa.
Kilkanaście osób już wypełniło formularz zwrotów i odsyłają towar, zapewne zawiedzeni że nie przyszedł na czas.
Tak bardzo szczegółowo opisałam tą sytuację, ale może to coś Wam uświadomi.
Każecie sprzedawcom dbać o klientów, utrzymywać wysoki poziom obsługi, wysyłać towar jak najszybciej a na koniec okazuje się że szkodzicie im i kupującym tymi algorytmami.
Podajcie deklarowany czas wysyłki sprzedawców to ułatwi zakupy klientom i nie będzie wprowadzało ich w błąd.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@sisa3 dziękuję za szczegółowe opisanie problemu. Przekazałam Twoją wiadomość do odpowiedniego zespołu, aby byli świadomi zgłaszanych przez Was problemów.
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@la_nikamyślę że ktoś miał dobry pomysł ale skopali to. Niech algorytmy pokazują czas tych sprzedawców którzy wysyłają z opóźnieniem, wtedy to będzie miało sens. Sprzedawca deklaruje 1 dzień ale wysyła w ciągu 2 dni, to niech pokazuje się ze sprzedawca opóźnia wysyłki.
Niech klient ma rzetelne informacje kiedy towar zostanie wysłany, bo to nie tylko problem sprzedawców ale kupujących też. Szczególnie tych, dla których czas dostawy ma duże znaczenie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przecież to nie jest żadna nowość w temacie i ten zespół doskonale problem zna.
Poszukałem sobie wątku pulkownika66, bo tam pokazałem podróż w czasie z tematem wysyłek (jak się komuś nie chce szukać tego posta: tutaj ).
Trzeba pisać wprost: allegro uważa, że taka forma prezentacji info na temat dostawy jest lepsza, nawet jeśli generuje to sporo problemów sprzedającym, bo ich ilość w całej skali zakupów na allegro to dla serwisu (tutaj moje ulubione określenie) "sytuacje brzegowe".
Problem jest banalny do rozwiązania, ale allegro tego nie chce.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Po ilości postów, dotyczących tego problemu na gadane, nie wydaje mi się żeby to były "sytuacje brzegowe"... No chyba, że linia brzegowa jest tu baaaaaardzo długa...
W ogóle to zastanawia mnie w jaki sposób Allegro czyni sprzedających odpowiedzialnymi za informacje podawane przez algorytm? Ja wiem, że sprzedający akceptuje regulamin, który mówi, że to co zmieni serwis jest równocześnie oświadczeniem sprzedającego (a może nie ma takich zapisów?), ale chyba w tej sytuacji sprzedawca powinien znać dokładnie działanie wszelkich algorytmów odpowiedzialnych za mieszanie w ofertach.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To określenie tu czasami pada, gdy mowa o marginalnych błędach, a mi kojarzy się z jedną użytkowniczką forum (tak, Kama, o Ciebie chodzi ;D)
A żeby było śmieszniej w temacie: nie możesz nic pisać o wysyłce w ofercie. Czyli Twoja oferta, twoja odpowiedzialność.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No właśnie to mnie boli najbardziej, że nie można nic napisać o czasie wysyłki (ani o gwarancji nawet jeśli jest nietypowa).
Nie znam Kamy, ale pozdrawiam serdecznie 😁 i "sytuacja brzegowa" oficjalnie wchodzi do mojego słownika 😁
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Uwaga, będzie wykładzik! Ale krótki😁
"Sytuacje brzegowe", w rozumieniu funduszy inwestujących średnioterminowo oznaczają "guzik nas obchodzi, kto się przy tym brzegu utopi, byle nie my".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To nie jest problem tylko sprzedających , to jest wielkim problemem dla kupujących którym zależy na czasie.
Sama miałam ostatnio sytuację że zaczęło brakować mi woreczków do pakowania, więc na szybko z rana szukamy kto wyśle dzisiaj ( do jutra nam staczy a do hurtowni trzeba podjechać) no i kupiliśmy na allegro z wysyłka tego samego dnia.
Oczywiście sprzedawca nadał je następnego dnia a ja wkurzona bo miały być szybciej.
Ja chcę wiedzieć dokładnie który sprzedawca wyśle a nie co prognozuje allegro.
W tych prognozowanych czasach wysyłek, to ja na swoich aukcjach połapać się nie mogę, co mi allegro wylicza.
Dwa towary z wysyłką 1 dzień, czas który wyświetla allegro dzisiaj to:
1 aukcja- 2 dni robocze
2 aukcja - dostawa w środę-czwartek
Według mnie, towar kupiony dzisiaj dzisiaj wysyłam w środę a u klienta będzie w czwartek.
Oczywiście nie byłam taka mądra, jak kilka osób które pisały tutaj, żeby towaru nie wysyłać za wcześnie, wręcz robiłam odwrotnie.
Ale dla mnie to paranoja, przetrzymywać przesyłki które mogą wyjechać tego samego dnia?
Przecież lepiej aby allegro podawało rzeczywisty czas, klienci byli mile zaskoczeni szybszą wysyłką niż rozczarowani że nie dostali na czas, a my kombinowali jak wyprostować algorytmy 😞
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
dokładnie, żeby nie było problemów należałoby wysyłać w 100% zgodnie ze swoimi ustawieniami, czyli ktoś kupuje np. po północy, to nie mogę wysłać tego samego dnia, tylko dopiero po 24 godzinach, czyli następnego dnia roboczego. A tak, chcąc przyspieszyć wysyłkę robimy sobie źle, bo klient zostaje wprowadzony w błąd przez algorytm, który wylicza mu nagle wcześniejszą dostawę niż było to podane w warunkach aukcji.
Powinno być tak, jak napisałaś, klient dostaje taką informację o terminie dostawy, która jest zgodna z ustawieniami czasu wysyłki w ofercie sprzedającego. Jeśli paczka dotrze wcześniej to będzie dla niego tylko dodatkowy bonus. nie może być tak, że czas dostawy podany przez allegro jest niezgodny z ustawieniami na aukcji, bo potem to my się tłumaczymy, a kupujący i tak nam nie wierzy, że to system wprowadził zamieszanie.
Dobra rada zaczyna się od milczenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A co pokaże allegro kupującemu gdy:
- sprzedający ma ustawiony czas nadania wysyłki 3 dni
- sprzedający wyśle przesyłkę w ciągu 24 h
?
W dalszej perspektywie takiego działania allegro będzie wyliczało w ofercie 1dzień+dostawa (pomimo ustawienia nadania 3 dni) ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@sisa3 @mikeza @la_nika System Allegro jeśli chodzi o szacowany czas dostawy jest tak samo udany jak produktyzacja. Czyli : nieudany ( używając eufemizmu)
1. Allegro podaje że to czas "szacunkowy" ale nie "na wierzchu" gdzie kupujący zobaczy ale trzeba poklikać - to kolejny duży błąd bo kupujący przyjmują ten czas za gwarantowany.
2. Allegro nie bierze zupelnie pod uwagę tego co deklaruje sprzedający. Jezeli np podajesz że wysyłasz w ciągu 4 dni roboczych ale przez ostatni okres udaje Ci się wysyłać w 24H to Allegro przyjmie za pewnik że wyślesz w 24H i pokaże kupującemu ze będzie miał przedmiot u siebie w 2-3 dni czyli nawet przed Twoim czasem wysłania.
3. Allegro karze sprzedających za swoje błędy - tak to są wymierne kary finansowe : spadek jakości, pozycjonowania, zwrotu prowizji itp.
4. Nie mogę znaleźć tego akapitu w regulaminie a o którym mówicie : "nie wolno w opisie zamieszczać informacji PRAWDZIWYCH I RZETELNYCH dotyczących wysyłki i dostawy, kupujący musi się opierać tylko na czasie dostawy podanym przez Allegro który w większości wypadków wprowadza w błąd"
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@pinsplashgdzieś widziałam nega o treści zbliżonej do tego " sprzedający wmawia że ma czas wysyłki 1 dzień a nie tego samego dnia. Poukrywane wszystko i trzeba gdzieś klikać, jakby nie mógł napisać tego w opisie aukcji aby było widoczne, nie polecam "
Tak jak napisał niżej @maxr01 chyba my mamy kolejny raz uświadamiać kupujących.
Przerabiałam już to z obniżonymi gwiazdkami za koszty wysyłki( mam najniższe i smarta) odpowiedź adminów- zachęcamy do kontaktu z klientem i rozmowy. Paranoja- mam za każdym razem obdzwaniać klientów i tłumaczyć im że taniej się nie da? Towar zakupiony za 12 zł i 3 gwiazdki za przesyłkę. Tłumaczenie kupującego" Bo nie ma Pani darmowej wysyłki a ja bym chciał" 😞
Czy po drugiej stronie allegro, oprócz robotów, jest ktoś z ludzi co myśli tak jak my i kupujący?
Zaznaczam- też KUPUJĄCYCH, bo wcale im się nie dziwię. Allegro reklamuje się jako szybkie zakupy bez problemów a samo stwarza kupującym problemy!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
mam taka samą sytuację
- deklarowany czas wysyłki - 1 dzień
- a na allegro pojawia się wyróżniona na zielono informacja że zakupy otrzyma w ciągu 24 godz pomimo tego że ja gwarantuję WYSYŁKĘ a nie dostawę w takim czasie
- kupująca zakłada dyskusję - kupiła w piątek miała informację że dostanie w sobotę a paczka nie została wysłana
- allegro - informuje ją że jest problem z zamówieniem i opóźnienie - pomimo tego ze nie upłynął nawet deklarowany przeze mnie czas wysyłki
-ponadto kupująca zostaję wręcza zachęcona przez allegro żeby założyć dyskusję
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
a teraz inteligentne odpowiedzi na moje zgłoszenie:
"Skoro zadeklarowała Pani, że towar wyśle w ciągu 24 godzin, to jest to jednoznaczna informacja, że przesyłka może zostać już dostarczona w kolejnym dniu roboczym."
"Zamówienia złożone przed 13stą w piątek z dostawą 1 dzień roboczy mają możliwość bycia dostarczonymi w sobotę, już na drugi dzień - dlatego dla takich zamówień wliczamy do przewidywanego czasu dostawy również sobotę."
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
ktoś z pomocy allegro chyba pomylił czasy nadania. taka odpowiedź pasuje, ale do sytuacji jeśli na aukcji jest ustawiona wysyłka natychmiast z granicznym czasem zakupu. W przypadku gdy jest 24 godziny, wysyłka zasadniczo powinna być nadana następnego dnia roboczego po zakupie. W związku z tym nie ma prawa dotrzeć również tego samego dnia, w którym była nadana. W sumie to kuriozum, żeby support allegro nie miał tak podstawowych informacji i udzielał takich odpowiedzi.
Dobra rada zaczyna się od milczenia