anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego mam zwracać kwotę za przesyłkę skoro kupujący nie odebrał bo mu się nie chciało?

CERAMTRANS2
#10 Popularyzator#

Witam,

temat znany pewnie ale nadal nie rozumiem.

Kupujący który nie ma SMART, kupuje u mnie cokolwiek z przesyłką inpost i nie odbiera towaru bo zapomniał, już nie potrzebuje lub mu się nie chciało.

Dlaczego ja mam zwracać kwotę za transport za którą on zapłacił i tym samym ja zapłaciłem skoro usługa została wykonana poprawnie, leżała sobie paczka 2 dni i wróciła do mnie. Nie mówię tutaj o przypadku uszkodzenia , zagubienia lub opóźnienia paczki. 

Po prostu kupujący był zbyt leniwy by ruszyć się po paczkę i upomina się także o koszt dostawy (Jezu mi byłoby wstyd)

Co jeśli 100 tys takich kupujących kupi u mnie coś z przesyłką i nikt nie odbierze? 100000 x 8,99 zł ? Halo Allegro może pora coś z tym zrobić

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

kostas11
#21 Demiurg#

@CERAMTRANS2 jesteś firmą czy osobą prywatną ? klient odstąpił o umowy ? 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

CERAMTRANS2
#10 Popularyzator#

@kostas11 Firma,

klient nie zgłosił nic to ja musiałem się przypominać że nie odebrał paczki bo on nawet nie zauważył

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@CERAMTRANS2 jak nie odstąpił to zwracasz mu za sam towar lub prosisz o kasę na ponowną wysyłkę 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@kostas11 
jak nie odstąpił to zwracasz mu za sam towar

Jeżeli nie doszło do odstąpienia od Umowy - to brak jest podstaw do zwrotu środków Kupującemu.
Kupujący jest (dopóki Umowa nie zostanie rozwiązana) w tej chwili właścicielem towaru i pieniądze, które należą się sprzedawcy za sprzedany towar nie należą się kupującemu.


*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@CERAMTRANS2 tu allegro nic nie zrobi , taki jest zapis w UK . Klient jak odstępuje od umowy należy mu się zwrot za towar + najtańszy koszt przesyłki jaki mial do wyboru dokonując zakupu .

oznacz moderatorów

CERAMTRANS2
#10 Popularyzator#

@mdrogeria u mnie najtańsza dostawa to odbiór w punkcie sprzedawcy za 0 zł, i co wtedy ?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@CERAMTRANS2 to tak nie działa musi być przesyłka 🙂

Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

CERAMTRANS2
#10 Popularyzator#

czyli odpowiedź na moje 2 pyt jak 100000 ludzi zamówi i nie odbierze mam zwrócić 899000 zł ???

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@CERAMTRANS2 błąd jak nie odbierze to złamał kodeks cywilny i możesz żądać zwrotu kosztów jakie poniosłeś 🙂  ale jak odstąpi to tak jesteśmy w plecy 😞

Art.  535. §  1. 
Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
 

Art. 471. Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@kostas11 
Jeżeli kupujący złoży oświadczenie o odstąpieniu od Umowy (z Art. 27 UoPK) już po upływie terminu na odbiór przesyłki, to niezależnie od konieczności wypełnienia obowiązków (zarówno sprzedawcy jak i konsumenta) wynikających ze złożonego przez konsumenta oświadczenia - niewykonanie przez Kupującego zobowiązania (tu: obowiązku odbioru zamówionej rzeczy) staje się faktem i w takiej sytuacji sprzedawca ma prawo skorzystać z Art. 471 kc.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

CERAMTRANS2
#10 Popularyzator#

@A3dam 

ok a tak na chłopski rozum.

kupujący nie odebrał przesyłki, paczka do mnie wrociła, do tego momentu nie zgłosił zwrotu ani rezygnacji, czy mam zwracać za koszt przesyłki ?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@CERAMTRANS2 
ok a tak na chłopski rozum.

Chłopski rozum tu niewiele pomoże.
Można (i należy) stosować obowiązujące przepisy prawa.

kupujący nie odebrał przesyłki, paczka do mnie wrociła, do tego momentu nie zgłosił zwrotu ani rezygnacji, czy mam zwracać za koszt przesyłki ?
Brak jest podstaw do żądania przez kupującego zwrotu zapłaty za towar, a także kosztów transportu.
Sprzedawca ma prawo w takiej sytuacji: wezwać Kupującego do odbioru przesyłki, oddać rzecz na przechowanie (na koszt i niebezpieczeństwo Kupującego), wystąpić o naprawienie szkody spowodowanej uchybieniem obowiązku odbioru rzeczy przez Kupującego (np. poniesionymi kosztami przesyłki zwrotnej, etc.)

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

CERAMTRANS2
#10 Popularyzator#

odpowiedź od allegro:

Tak, jeśli poinformuje, że zrezygnował z zakupu to również należy zwrócić koszt towaru plus najniższy koszt przesyłki zwykłej. Kupujący nie ma obowiązku wypełniania formularza zwrotu. Może np. w wiadomości mailowej poinformować o rezygnacji z zakupu. 

 

czyli jesteśmy w czarnej D...

dziś przyszły mi 2 przesyłki nie odebrane 🙂

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@CERAMTRANS2 
Jeżeli przesyłka nie została odebrana (kupujący uchybił obowiązkowi odbioru zamówionej rzeczy) to możesz żądać od Kupującego naprawienia szkody poniesionej w związku z jego zaniechaniem.

Sprzedawca może domagać się od klienta zapłaty ceny towaru, kosztów poniesionych przy pierwszej wysyłce oraz kosztów ewentualnej ponownej przesyłki, tj. może żądać należytego wykonania umowy sprzedaży
oraz 
dodatkowo :
domagać się także wynagrodzenia za poniesioną szkodę, tj. żądać należytego wykonania umowy sprzedaży i naprawienia szkody wynikłej z nienależytego jej wykonania.

W takim wypadku mogą być to przynajmniej całe koszty przesyłek, ale także inne koszty związane z niewykonaniem zobowiązania przez klienta.

Kupujący odstępujący od Umowy z Art. 27 UoPK nie ponosi kosztów związanych bezpośrednio z jego odstąpieniem (z wyj. kosztów określonych w Ustawie), ale nie jest wolny od roszczeń finansowych sprzedawcy związanych np. z wyrządzeniem szkody spowodowanej np. nieodebraniem zamówionej rzeczy zanim doszło do odstąpienia.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@CERAMTRANS2 odpowiedź brzmi TAK , ponieważ tak to określił ustawodawca .

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@CERAMTRANS2 he...he , niestety tak to nie działa , wszyscy borykamy się z tym problemem . Jeśli to są znaczące kwoty w miesiącu to doliczaj do ceny towaru ... nic innego nie zrobisz .

oznacz moderatorów

CERAMTRANS2
#10 Popularyzator#

ja bym prosił o odpowiedź oficjalną od @allegro

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@CERAMTRANS2 raczej nie licz 😄 a jak kupujący założy dyskusję to zależy na jakiego wklejacza trafisz i Cię delikatnie i bezprawnie zmuszą do zwrotu całej kwoty 😄

Zaraz zawołamy  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  i otrzymasz oficjalne stanowisko 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

CERAMTRANS2
#10 Popularyzator#

coś nikt się nie pali z tych osób do odpowiedzi, 

oznacz moderatorów