anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego na moich aukcjach pojawił się napis "kup do 13:00 - dostawa w poniedziałek"

Idź do rozwiązania
0-Krystian-0
#9 Pomysłodawca#

Dzień Dobry.
Dzisiaj jest 21.12.2021 godzina 7:40. Mam ustawioną godzinę graniczną wysyłki na godzinę 13:00. Wysyłam w 100 % przesyłki w terminie. Wywiązuję się ze swoich obowiązków w 100 % (terminowość wysyłki). W moich aukcjach pojawił się napis "kup do 13:00 - dostawa w poniedziałek". Dlaczego? Przecież nadając paczkę dzisiaj do godziny 15:00 - InPost dostarczy ją jutro (22.12.2021), a Poczta Polska pojutrze (23.12.2021). Dlaczego Państwo zabieracie mi potencjalnych klientów? Kto mi zrekompensuje potencjalne straty braku zawartych transakcji. Może powinniście Państwo wprost mi napisać, abym zaprzestał sprzedaży na Waszym portalu.

oznacz moderatorów
231 ODPOWIEDZI 231
GaleriaFlash
#10 Popularyzator#

To największy błąd marketingowy Allegro w historii. Wydaje mi się, że mądre głowy, które wprowadziły ten sprytny algorytm jeszcze dziś polecą. 

oznacz moderatorów
Super_Zabawka
#9 Pomysłodawca#

Kto za to odpowie!!! To są niewyobrażalne straty nie do odrobienia dla dużych sklepów!!!!

oznacz moderatorów
_Likos_
#19 Nestor#

A ja jestem ciekawy co byscie pisali po świetach jeśli by sie okazało że 20-30% paczek by nie dojechała ( zabawki/prezenty  itp) . Juz widze te płacze po negatywach że to allegro wprowadzalo w błąd.

Moim zdaniem BARDZO SŁUSZNY RUCH ZE STRONY ALLEGRO. Te kilka czy kilkanascie przedmiotów sprzedanych dziś nie są warte potencjalnych negatywów widocznych i zaniżających ststystyki przez nastepny rok.

Jak mówi mądrę przysłowie: "chytry dwa razy traci"

Może pora zając sie przygotowaniem do świąt a nie myśleć czy zdążę wszystko wyslać.

Wesołych 🙂

oznacz moderatorów
winnyrumcajs2
#9 Pomysłodawca#

kilka??? kilkanaście??? co Ty piszesz? to o wszystkich sprzedających chodzi - małych, dużych i wielkich

oznacz moderatorów
_Likos_
#19 Nestor#

@winnyrumcajs2  a jakie to ma znaczenie??? Wszystkich czy nie wszystkich ?????

No dobrze wiec w skali "wszystkich" 

1) załóżmy xxxxx transakcji

2) z czego nie dojedzie na czas 20-30%

Wiec w skali wszystkich kto traci ???? WSZYSCY

Kupujący- bo nie otrzymają na czas, 

Sprzedający- bo poleca negatywy i statystyki ( to sprzedający odpowiada za zawartą umowe)

Allegro- bo wsród 20-30% kupujących straci wiarygodność jako portal i wielu z nich nie wróci bo pójdzie na inne platformy

 

Nadal uważasz że ten jeden dzień jest tego warty ???? 

Prowadzenie handlu to nie jednodniowa akcja. Jełsi ktoś nie zarobił przez 364 dni to i w ten jeden także nie zarobi.,

oznacz moderatorów
lottoys
#10 Popularyzator#

Widzisz kolego, sprawa wygląda tak:

Od miesięcy czytam żale , że serwis pokazuje czas dostawy na jutro mimo upływu godziny granicznej, każdy marudził że chce poleżeć gdyż ma ustawioną wysyłkę do godziny XX a dalej mu pokazuje że dostawa na jutro = WIELKA AWANTURA.

Teraz gdy czas wydłużyli również jest źle bo raptem każdy chce pracować, interesy się robi przez cały rok a nie tylko okazyjnie, jest to okres podwyższony ale miejmy granicę.

Pominięcie tych dwóch dni przeznaczcie dla rodziny a nie na stres wysyłkowy

Kolejna sprawa to Allegro powinno pokazywać czas w jakim sprzedawca się wywiązuje z wysyłek a nie czas dostawy, klienta interesuje solidność sprzedawcy a na przesyłkę poczeka zgodnie z regulaminem dostawcy i nie ma potrzeby tu pokazywania nieprawdziwych informacji o czasie dostawy gdyż z tym bywa różnie

oznacz moderatorów
artmagames
#9 Pomysłodawca#

Widzę, że ktoś tu ma zdolności profetyczne. Skąd pewność że kupujący nie otrzyma paczki na czas? Skoro sprzedawca deklaruje wysyłkę w jakimś terminie to dokładnie ta deklaracja WYSYŁKI powinna być pokazywana. Chyba każdy kto ma swój rozum wie, że jest jakieś ryzyko zamawiania czegokolwiek z wysyłką na ostatnią chwilę. Allegro zachowuje się tutaj jak rodzic, który z obawy o to że dziecko się ubrudzi nie puści go do piaskownicy.

W kwestii tracenia wiarygodności przez allegro: sami sobie to robią i jak nie przestaną spora część klientów się od nich odwróci. Sprzedawcy na tej platformie czują się coraz mniej komfortowo, prowizje coraz bardziej kosmiczne, program allegro ceny wprowadza jakieś niezdrowe zaniżanie cen rynkowych działając na szkodę sprzedawców, producentów i zakłócając prawdziwy obraz wysokości sprzedaży - ani z niego zrezygnować, ani korzystać. Kupujący też lekko nie mają. Jak raz mi się zdarzyło zostać oszukanym allegro powiedziało, że nic nie mogą zrobić, bo sprzęt był używany - co z tego, że niezgodny z opisem, bo kompletnie niesprawny, a miał być sprawny 100% - filmy, zdjęcia nie pomogły. Sprzedający umył ręce, a allegro odmawiając mi pomocy pomogło mu cieszyć się z owoców oszustwa.

Prowadzenie handlu to nie jednodniowa akcja, to fakt, ale każdy ma swoje założenia i wie na co go  stać i nie allegro decydować o tym czy zarówno sprzedawca jak i przewoźnik się wyrobi i nie mają prawa zniechęcać klienta do zakupów, jeśli ten zdecyduje się zaryzykować zakup tuż przed świętami.

oznacz moderatorów
_Likos_
#19 Nestor#

@artmagames  to nie kwestia pewności lecz prawdopodobieństwa . I teraz załóżmy:

1) wysyłasz dziś 100 paczek

2) przed swietami dociera 90 ( to i tak duże założenie)

3 ) z tych 90 ok 10% wystawia pozytywny komentarz to jest 10 pozytywów

4) z 10 osób które nie dostały 9 wystawia negatyw ( tak tak niezadowolony klient jednak bardzo szybko wystawia adekwatny komentarz)

Podsumowując:

Jakość sprzedaży na leb na szyje, pozycjonowanie w dół, byc może utrata smarta ( wymaga 98% pozytywów).

Jeśli Wam sie to opłaca to cóż. Możecie dalej narzekać

No i założyłem że 90% paczek zostanie doręczonych aprawdopodobnie tak nie bedzie.

oznacz moderatorów
artmagames
#9 Pomysłodawca#

Po 1. Do czego to doszło, żeby wystawiać negatywy za to, że przewoźnik się nie wyrobił? To oceniamy sprzedawce, czy przewoźnika? Cała konstrukcja i logiczne założenia tej wspaniałej platformy jaką była allegro się wali już od dawna i ten wpis to potwierdza.

Po 2, w zeszłym roku paczek było znacznie więcej, był lockdown, niby ciężej, ludzie na chorobowym, niby rąk od pracy mniej a jakoś nie wymagało to interwencji opiekuńczego allegro i proszę sobie wyobrazić, że paczki doszły na czas (o dziwo wszystkie!)

W tym roku cała ta sytuacja jest spowodowana niewydolnością inPostu. Mają tam spory problem z dotrzymaniem terminowości i stąd pomocna dłoń serwisu (swoją drogą ładny wstęp do komuny - równanie do dołu), by inPost mógł zachować twarz.

Tu nigdy nie chodzi i nie chodziło o sprzedawców.

Ponadto istnieje DPD i inni przewoźnicy, którzy radzą sobie z doręczeniem przesyłek i gdyby chodziło o to dobro sprzedawców o którym mowa, to allegro tylko w wysyłkach inPost dałoby dłuższy termin doręczenia i ostrzegało klientów przed opóźnieniami, a nie wrzucało wszystkich do jednego worka i zniechęcało ludzi do zakupów.

Na koniec dodam, że ta superopiekuńczość allegro, o którą nikt nie prosił również doprowadzi do problemów z trudnymi klientami, bo równie dobrze mogą teraz zamawiać rzeczy, które chcą odebrać po świętach (bo tak zapewnia allegro), a jak sprzedawca wyśle na bieżąco - tj. deklaruje, ale nikt tego nie widzi, bo wizje allegro są ważniejsze i bardziej wytłuszczone to może się okazać, że paczka się wróci, bo na święta klient wyjedzie ze swojej miejscowości i nie będzie miał jej kto odebrać, bo przecież miała być po świętach!

 

oznacz moderatorów
RED
#20 Guru#

@_Likos_ z doświadczenia wiem, że potraktowanie dnia 24 grudnia jako święto przez serwis to dobra decyzja

ale niech to dotyczy wszystkich aspektów sprzedaży na allegro - terminowych odpowiedzi, dyskusji statystyk i itp

 

 

oznacz moderatorów
_Likos_
#19 Nestor#

@RED  tak masz racje tutaj sie zgadzamy że powinny byc zawieszone również statystyki odpowiedzi .

Ja myśle jeszcze o czyms innym : a mianowicie o różnych usługach i o ile np inpost raczej wyrobiłby sie z dostawą ( pisemnie deklaruje że paczki wysłane 22-12 będą doręczone pzred świetami) to juz  z innymi usługami ( firmami) mogłby byc rożnie ( np pocztex 48 potrafi iść dłużej niż 3-4 dni) już nie wspominam o listach poleconych allegro a DPD dostarcza mi palete z towarem wysłaną 14-12 ( mamy dziś 21 i jeszcze nie mam awizacji dostawy)

I teraz informacja że klient otrzyma towar przed swietami dla wszystkich wysyłek prawdopodobnie wyszlaby sprzedającym bokiem.

Jeśli klient skontaktuje sie przed zakupem moge mu przekazac informacje jakie mam tzn że wysle jeszcze dziś i że paczkomat oraz kuriera powinien otrzymac przed świetami.

Dlatego biorąc pod uwage opóźnienia i okres przedświąteczny uważam że to dobra decyzja.

oznacz moderatorów
patrik2
#7 Wielbiciel#

Dlaczego zakładasz, że ktoś nie dostanie paczki na czas? Jak na razie wszystkie nasz paczki dochodzą na czas, nie mam informacji od firm kurierskich o jakichkolwiek możliwych opóźnieniach. Dzisiaj wysyłam jutro jest w paczkomacie lub u klienta w domu. 

oznacz moderatorów
Client:100160870
#12 Orędownik#

@_Likos_  . Jełsi ktoś nie zarobił przez 364 dni to i w ten jeden także nie zarobi.,

A Jełsi ktoś sprzedaje towar stricte świąteczny i nie zarabia przez inny okres. To co Jełsi tak jest?

oznacz moderatorów
_Likos_
#19 Nestor#

@Client:100160870  jeśli ktoś ma towar wybitnie sezonowy to już by go nie było na rynku. Czasy kiedy na produktach sezonowych dawało sie zarobić na cały rok dobiegły końca. Można na tym dorobić lecz nie utrzymać się. Wskaz mi proszę firmę która handluje tylko i wyłącznie towarem stricte świątecznym. ( i nie pisze o koncie allegro z którego przedawany jest taki towar lecz o firmie która miałaby się z tego utrzymać)

Wiec już widzę te bankrutujące firmy tylko dlatego że mniej sprzedały w jeden dzien. 😉

Jak dla mnie jest to dużo lepsze niż deklaracja że kazdy otrzyma swoje zakupy w potem problemy tuż po świetach bo kilkanascie procent nie dojedzie.

Mi jedna z firm kurierskich wiezie paletę towaru od 14 grudnia. Minął tydzień a towaru niema. Tzn. jest: w oddziale firmy kurierskiej.

No ale szkoda nie sprzedać za kilka złotych. Może trzeba by było stanąć na rynku na mrozie i stać aż do wigilii ??????

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@_Likos_   Uważasz, że stanie na targu na mrozie i handlowanie jest jakieś uwłaczające godności człowieka?

_____________
Kama
oznacz moderatorów
Client:100160870
#12 Orędownik#

@Kaliope_Brzeg Pewnie niedawno wyrwał się z targowej rzeczywistości i zaczął ją lekceważyć. A co jełsi ktoś lubi tak handlować?

oznacz moderatorów
_Likos_
#19 Nestor#

@Kaliope_Brzeg  nie nie uwazam tak. Lecz uważam że są rzeczy ważniejsze od pieniędzy i od sprzedania kilku przedmiotów na zasadzie"bo jeszcze sie uda".

Dla mnie lepszym ruchem było poinformowanie kupującego o tym że może przedmiotu nie otrzymac przed swietami niż głupia zachłannośc "no może dojedzie" a potem pozostawienie kupujacych na lodzie.

O targowisku napisałem ponieważ tam można stac do wigilijnego popołudnia a jak klient kupi i zabierze towar do domu to z pewnoscią go bedzie miał . A stanie na mrozie  to ryzyko sprzedającego.

oznacz moderatorów
mikeza
#18 Luminarz#

czasy targowisk to fajne wspomnienia, zupełnie inny klimat i kontakt z klientem niż dzisiejsza sprzedaż w necie.

Ale tak na marginesie tych przedświątecznych zakupów, bo prawdę mówiąc tak jak zawsze kupowałem masę prezentów na allegro, tak w tym roku praktycznie nic, a dlaczego ? z prostej przyczyny ceny na allegro są bardzo mało konkurencyjne. Jedynym plusem jest jeszcze w miarę duży wybór towaru, ale jak chciałem kupić zestaw Lego, za który na allegro ludziska płacili coś ok. 120zł, a w stacjonarnym sklepie kosztował 80zł, to dałem sobie spokój z zakupami na tym portalu w tym roku.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
Client:100160870
#12 Orędownik#

@_Likos_  ty jesteś jakaś podstawka Allegro, albo liczysz na paczkę od nich na święta po nowym roku za zasługi. To powiedz mi teraz jak wysłać paczkę, która jest pokazywana przez Allegro jako dostawa w poniedziałek- w którym dniu od dziś trzeba ją wysłać aby tak się stało. I co jełsi paczka dotrze dopiero we wtorek? Też można złapać negatywa za to. Czy to już się nie liczy.

oznacz moderatorów
_Likos_
#19 Nestor#

@Client:100160870  "ty jesteś jakaś podstawka Allegro," . Nie nie jestem. Jak mawiał jeden z bohaterów polskiej komedii : " u mnie słowo droższe od pieniedzy" . Opóźnienia w firmach kurierskich są - to niezaprzeczalne. A ja nie lubie zostawiać klientów na lodzie. Wole mniej zarobić a dotrzymać słowa.

Prawdopodobnie 80-90% paczek wyslanych dziś dojedzie przed swietami powiedz mi jednak co powiesz tym klientom którzy tej paczki nie otrzymają???? Nawet jeśli ich bedzie tylko 10%

W obecnej sytuacji klient jest poinformowany o ryzyku niedostarczenia przesyłki do swiąt i jest to po prostu uczciwe.

oznacz moderatorów