anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego nie dostałem zwrotu prowizji za niesprzedany towar?

musicman76
#12 Orędownik#

Mam pytanie, bo już nie raz mi to się zdarzyło że Allegro okradło mnie nie zwracając prowizji od niesprzedanego towaru. Klient kupił ode mnie przedmiot po czym się rozmyślił ja wcześniej wypłaciłem środki allegro, ale pieniądze zwróciłem mu przez konto bankowe - oczywiście jest potwierdzenie, noi allegro tego nie chce zaakceptować i kolejne 50zł przez nich skradzione, czy jest jakiś sposób na tych złodzieji ? Odwołałem się i przesłałem im potwierdzenie przelewu do klienta ale to nic nie dało. 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

xyz96
#21 Demiurg#

Klient odstąpił od umowy? W takiej sytuacji powinieneś otrzymać zwrot prowizji, odwołuj się do skutku, odpowiadaj na powiadomienia mailowe otrzymane od Allegro w tej sprawie.

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Ok dzięki, będę tak robił zobaczymy czy cos to da

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Allegro twierdzi że prowizja od niesprzedanego przedmiotu nie zostanie oddana ponieważ nie zrobiłem tego przez środki allegro tylko przez konto bankowe, po prostu super 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie ma obowiązku zwracania wpłaty przez pośrednika. Allegro zwraca prowizję po przedstawieniu dowodu zwrotu wpłaty, gdy kupujący odstąpi od umowy.

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Niestety nie zwrócą mi ponieważ kupujący kliknął że towar był uszkodzony w formularzu zwrotu i to jest moja wina a ja nawet towaru nie wysłałem ponieważ kupujący sam wcześniej zrezygnował 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Allegro, zgodnie z regulaminem, nalicza i pobiera prowizję od zawartych umów. Po odstąpieniu od umowy przez formularz zwrotu, umowa zgodnie z prawem jest niezawarta. Nie było umowy. Nie ma więc podstaw do naliczania prowizji.

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

No właśnie tak powinno być oto co Allegro mi odpisało

Dziękuje za wiadomość.

Jeżeli posiada Pan korespondencje z Kupującym, w której rezygnuje on przed wysłaniem towaru.

To proszę o jej przesłanie. Niestety w innym przypadku nie możemy zwrócić prowizji.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Masz taką korespondencję - jest nią wypełniony przez kupującego formularz zwrotu przed wysyłką. Nie było wysyłki. 

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Hmm, trochę nie rozumiem...

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

chodzi o to że kupujący powinien wypełnić formularza zwrotu ale nie wypełnił ? Hmm wypełnił podając swoj nr.konta do zwrotu pieniędzy

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@xyz96 Ja zostałam stratna o ponad 300 zł. Sprzedałam złoto - biżuterię, a kupujący zapłacił z góry. Twierdził że jest niedowaga, więc kupujący domagał się, abym mu " na pałę" oddała 80 zł. Otworzył spór, w którym prosiłam o wysłanie biżuterii w celu rozpatrzenia reklamacji. Pisał o braku zaufania. Nękał mnie pisząc i wydzwaniając w nocy. Finalnie odesłał biżuterię, a ja zwróciłam pieniądze i wystąpiłam o zwrot prowizji. Nie dostałam, bo gościu potwierdził, że do transakcji doszło. Doszło, owszem, ale był zwrot pieniędzy za zakupioną biżuterię. Niczego nie wskórałam. Cyrk na kółkach 😒

Wiola
oznacz moderatorów

Gordon_B_2009
#9 Pomysłodawca#

Ja dziś również otrzymałem odmowę zwrotu prowizji. Kupujący przez centrum wiadomości wyraził chęć zwrotu zakupionego towaru, podał numer konta. Po otrzymaniu przesyłki przelałem mu jego wpłatę na wskazane konto (nie miałem wystarczających środków na PayU). I co najciekawsze, przy odwołaniu od negatywnej decyzji Allegro nie widzę już możliwości dodania potwierdzenia z banku (załącznika pdf). Nie widzę też pola do wpisania wyjaśnienia przebiegu zdarzenia. Jedynie "suche" odwołanie z podaniem numeru transakcji lub pierwotnego wniosku o zwrot prowizji. W taki sposób to możemu się odwoływać do u...j śmierci.

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Ja kończę z tym portalem, człowiek pracuje tylko na nich, zysk jest mierny i minimalny, często mniejszy niż ich prowizja, przy tym okradają człowieka w białych rękawiczkach bo taki mają "regulamin".

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zapewne w jakiś sposób idzie przesłać dowody9dokumenty) albo zrzut, a wniosek o odwołanie istnieje:https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Nie powinno być czegoś takiego jak skomlenie i odwoływanie się 10 razy żeby jaśnie państwo Allegro raczyli oddać prowizję od anulowanej transakcji, jest potwierdzenie z banku że pieniądze dla klienta zostały zwrócone, więc prowizja powinna być oddawana od razu bez żadnego ale. Po prostu jaśnie państwo Allegro pięknie nam panujące i okradające potracą swoich sprzedawców czego im z całego serca życzę bo już mam dość być okradanym.

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@LEW433 Ja też wysłałam - print screeny korespondencji z kupującym, dowód zwrotu i co? Nic. Kupujący to święta krowa i ma rację bez wyjątku. Tylko ten, co nic nie robi się nie myli. Do tego gościa żadne argumenty nie docierały. Nie chciał zrozumieć, że reklamacji nie rozpatruje się na odległość, a zdjęcie wyrobów na wadze, która mogła nie być skalibrowana, jak należy nie mogły być podstawą do rozpatrzenia jego reklamacji na odległość. Nie ma czegoś takiego. Najpierw zwrot towaru, rozpatrzenie reklamacji, a potem można pochylić się nad żądaniami/ prośbą kupującego. Wydzwaniał do mnie po godzinie 23:00, odpowiadałam, by zadzwonił w ciągu dnia lub napisał wiadomość. Po kilku takich telefonach, zablokowałam numer, bo ileż można znieść? Allegro uwierzyło kupującemu, mimo tego, iż pracownicy mieli wgląd do treści sporu 😒 Od tego zdarzenia nie wystawiam niczego na Allegro. Zaraziłam się i tylko tutaj kupuję. Dlatego współczuję sprzedawcom, którzy muszą "użerać" się z roszczeniowymi kupującymi, a Allegro tylko im daje wiarę. 

Wiola
oznacz moderatorów

Gordon_B_2009
#9 Pomysłodawca#

Odwołanie jednak zostało rozpatrzone pozytywnie, ale:

"Poznaj szczegóły decyzji

Przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny, mimo że Twój wniosek nie spełnia wszystkich warunków jego otrzymania.

Rozumiemy, że dostosowanie się do zasad rabatu transakcyjnego wymaga czasu. Dlatego wnioski, które nie spełniają warunków jego otrzymania będziemy akceptować do połowy 2021 roku. W ten sposób zyskujesz więcej czasu na lepsze zapoznanie się z tymi zasadami."

Krótko mówiąc zwroty wpłaty wyłącznie przez "Allegro finanse", a co za tym idzie, zmuszanie sprzedawców do tego by zawsze pozostawiali na PayU jakąś rezerwę pieniędzy na wypadek ewentualnego zwrotu. W przypadku "dużych" sprzedających nie stanowi to problemu (jakieś nowe wpłaty zawsze są), ale ci drobni zaczną mieć mały problem.

oznacz moderatorów