anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego nie może się wystawiać z automatu po 30 dniach komentarz pozytywny?

ObiadyDomowe
#11 Animator#

Dzień dobry

mam pytanie do moderatorów , dlaczego allegro nie udoskonali ocen sprzedaży i nie zrobi automatycznej łapki w górę po 30 dniach od odbioru paczki jeżeli kupujący nie ma żadnych zastrzeżeń, przecież wiadomo że ludziom nie chce się oceniać kupującego, żyją w biegu nic też z tej oceny nie mają. Żeby sprzedać 5 tysięcy paczek i mieć 500 ocen to jest jakiś żart , co z resztą 90% ocen które nie zostały wystawione? dlaczego nic nie potraficie Państwo z tym zrobić ? przecież wiadomo że aukcje przebiegły bez zastrzeżeń bo jak jest coś nie tak to kupujący odzywa się od ręki.  

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

pinkpink11
#12 Orędownik#

Temat poruszany setki razy. Allegro nic z tym nie zrobi "nie bo nie".

Ja spróbowałam wysłać prośbę o wystawienie komentarza do kupujących. Efekt? 2 komentarze na prawie 100 wiadomości...

oznacz moderatorów

mix-mce
#12 Orędownik#

ciesz się... jak pracowałem w innej firmie tez dostałem polecenie wysyłania próśb o komentarze, potem musiałem się tłumaczyć dlaczego firma dostała negatywa "natarczywe dopominanie się komentarz"

oznacz moderatorów

dariuszszill
#10 Popularyzator#

Możesz zgłosić swój pomysł tutaj:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/forums/postpage/board-id/zglos-pomysl

Ja z chęcią się pod nim podpisze, bo to świetna opcja. **piiip** tak działa.

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#11 Animator#

uważam , że powinna się podpisać pod tym cała społeczność sprzedających bo jest to bardzo krzywdzące dla nas sprzedających gdzie staramy się naprawdę przy tych opłatach, przepisach wymaganiach wiele razy stać na głowie i jeszcze 90 % osób nie chce się nawet wystawić komentarza ani dać chociaż łapki w górę za udaną transakcję. Uważam że to żadna łaska że skoro przez 30 dni kupujący nie ma roszczeń to łapka w górę wystawia się automatycznie. 

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#11 Animator#

Po 30 dniach od odbioru paczki jeżeli jest brak zastrzeżeń, automatycznie wystawia się łapka w górę ...

wpisałem pomysł na tablicę, liczę na spore poparcie bo ułatwi to życie tysiącom jak nie milionom sprzedających. 

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ObiadyDomowe no to zadam Ci pytanie ,, miałby być pozytywny czy negatywny ,,?

Z góry wyprzedzam Twoją odpowiedź kolenym pytaniem ,, dlaczego właśnie pozytywny ?? ,,

Natomiast oceny automatyczne tzw. neutralne nie liczące się do statystyk pytam po co ? w jakim celu .

oznacz moderatorów

dariuszszill
#10 Popularyzator#

Zazwyczaj jak klient jest niezadowolony to wystawia negatywa, jeśli nie wystawił negatywa to jest zadowolony z produktu

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#11 Animator#

Pytanie jakies absurdalne , sprecyzuj pytanie co oceniasz sprzedającego jakość produktu czy co ? Rozumiem że Twoim zdaniem idziesz do salonu opla kupujesz samochód za 50 tys i wystawiasz negatywa bo myślałeś że będziesz miał Ferrari. 

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

mdrogeria 

-bo pokazuje poziom sprzedaży a to cenna informacja

-pozytywny a jeśli by się nie zgadzał coś się pojawiło co zmienia jego ocenę to może to zrobić przez kolejne 60dni (dodatkowo można by to uzależnić od terminowości wysyłki co zwiększałoby jakość obsługi i nagradzało sprzedawców którzy wywiązują się z umowy)

Oczywiście nie twierdzę że to jest idealne rozwiązanie ale jakiś kompromis przy bezczynności/ bezradności portalu wobec negatywów itp. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@denim-outlet

wyobraź sobie teraz sytuację :

Wystawinie takiej oceny musi być podparte wiadomością e-mail do klienta  ,który może nie do końca był zadowolony z transakcji ,ale nie wystawiał oceny bo jest ugodowy . Informację otrzymuje ,że może zmienić ocenę  i robi to bo się zjeżył ,że ktoś za niego ocenia sprzedawcę . Teraz zagadka dla ćiebie , czytaj uważnie ,, na jaką ocenę zmieni ?? ,, pomyśl dobrze zanim odpowiesz . Pamiętaj zastanawiając się na odpiwiedzią , że każda transakcja dla klienta jest taka sama , niczym się nie wyróżnia i dlatego obawiam się ,że wprowadzenie automatycznego oceniania może mieć wpływ na wysyp negatywów ot chocby dlatego ,że ktoś ocenił moją transakcję ,, za moimi plecami ,,

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#11 Animator#

Bzdura kolejna , wysłać Ci statystyki albo nazwę mojego sklepu na innej platformie gdzie system ocen jest dwustronny gdzie klient kupujący wystawia jako pierwszy mam tytuł super sprzedawcy a 30 procent osób już poleciło mój sklep z kupujących w moim sklepie , kolejny raz obalam że nie masz racji ja mówię o faktach a Ty piszesz palcem po wodzie , nie wi ile masz lat ja więcej jak 40 dlatego pamiętam jak allegro miało system wystawiania ocen obustronnych i wszystko działało super ludzie zbierali słoneczka punkty i tak dalej wszystko o wiele lepiej działało, jestem z allegro od samego początku wiem mam porównanie co funkcjonowało lepiej po prostu teraz można na sprzedającego wylać pomyje o byle co kiedyś negatywa to się wystawiało jak ktoś wziął od ciebie kasę nie wysłał towaru towar był uszkodzony a nie z powodu byle **piiip**a jak to jest teraz

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ObiadyDomowe ale tu jest allegro , tu jest inne podejście do klienta , obustronne komentarze już nie wrócą , portal poszedł inną drogą i akceptujesz to , albo nie .

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#11 Animator#

To po co jest ten dział z nowymi pomysłami skoro ty uważasz że i tak żadnego nie warto inicjować? 

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

mdrogeria Zdaje sobie z tego sprawę mimo to korzyści są warte ryzyka.

% wystawianych komentarzy jest niewielki a jak ktoś nie wystawił od razu negatywa to już nie zmieni chyba że ma faktycznie uzasadnione zastrzeżenia.
Większość komentarzy jest pod wpływem emocji u mnie zazwyczaj mają obiekcje do czasów przesyłki sugerowanych przez allegro i za to tną gwiazdki lub jadą po bandzie z negatywem.
Wyjątki od reguły zawsze będą ale całościowo uważałbym to za krok w dobrą stronę.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@denim-outlet mamy odmienne zdania , z deszczu pod rynnę . Wyłączenie systemu ocen z jakości to jedyny dobry krok . Klient wystawia ocenę pod wpływem wielu czynników we lwiej / bez skojarzeń 😁/ części od nas niezależnych , a mimo tego mają ogromny wpływ na jakość i dalej idąc samą sprzedaż .

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#11 Animator#

Obecny system to patologia praktycznie od każdej osoby która ma do 100 komentarzy można wyłudzić zamówienia drugi raz już taki nawet proceder taki panuje na allegro osobiście miałem taki przykład, i sprzedający się boi bo co jak ma 20 komentarzy nie spełni wymagać oszusta dostaje jeden negaty traci smarta i traci w zasadzie sprzedaż 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ObiadyDomowe dlatego piszę ,,Wyłączenie systemu ocen z jakości to jedyny dobry krok ,, Jeśli klient otrzyma wiadomość o automatycznym wystawieniu oceny oraz wzmiankę ,że może ją zmienić pogłębi to patologię i nadużycia .

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#11 Animator#

Możesz konkretniej mi wytłumaczyć jak to rozumiesz wyłączenie ocen z jakości sprzedaży ? Czyli że jak to miałoby wyglądać że klient nie wystawia w ogóle łapki w górę tylko liczą się wykonane transakcje i ewentualnie jeżeli jest uwaga że strony kupującego to wtedy wystawia on komentarz?

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

usuniecie systemu ocen z jakości jest tak samo prawdopodobne jak wprowadzenie komentarzy dla kupujących.

Automatyczne pozytywy to jakiś kompromis, uzależnieni od terminowej wysyłki to też byłby ukłon dla allegro i ostatecznie może wszystkim wyjść na plus, szczególnie drobnym sprzedawcom z mniejszą ilością komentarzy

ryzyko jest ale chyba gorzej niż teraz nie będzie 😉

 

oznacz moderatorów