Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
dzień dobry
opisuje problem odnośnie naliczonej opłaty Ups
Otóż 15 października 2024 kupiła ode mnie pani produkt z przesyłką kurier UPS smart 0 zł
kupująca nie odebrała przesyłki kurier wystawił note ze był dwa razy i zwrot
Kupująca to wiedziała i ustaliłam z nią ze koszty zwrotu odliczę
po zwrocie paczki do mnie od razu w dziale finansów pojawiła się kwota 3.49 czyli dopłata smart jako sprzedający
DOTYCZY 338dd350-8aae-11ef-87d9-2df4fbef5083
uznałam ze tylko ta kwota jest do odliczenia
Dziś patrzę ze po miesiącu naliczono mi 14.99
za zwrot tej paczki
moje pytanie jest dlaczego dopiero po miesiącu naliczona została ta opłata
teraz nie mam możliwości odliczenia tego od płatności bo ją juz dawno rozliczyłam
jestem tym oburzona bo przez to jestem stratna kosztu który klient miał za darmo
uważacie ze to uczciwe ?
@AlleMakijazPL Opłaty dodatkowe UPS są naliczane nawet z miesięcznym opóźnieniem. Wysokość opłaty dodatkowej możesz sprawdzić w naszym regulaminie.
po miesiącu ?
serio ?
to jak? wiec rozliczyć taki zwrot jak do ciebie wraca paczka nie odebrana ? skoro musisz jakoś udowodnić zasadność potrącenia klientowi ?
co mam napisać nie odebrała pani paczki, wiec za miesiąc zwrócę bo kij wie ile mi nalicza za ten zwrot ?
uważa pani ze to w porządku ?
@AlleMakijazPL jak ? ... czytać regulaminy oraz cenniki , na żądanie klienta załączasz wyciąg .
ale uważsza ze ja ponosze winę za to bo nie doczytałam cennika ?
ktoś nie odebrał paczki smart za darmo a to mnie naliczają 15 zł
swietnie
Kiedyś UPS po roku doliczył koszty powrotu nieodebranych zamówień, tak że miesiąc to wcale nie tak odległy czas.
żart
@AlleMakijazPL wcale nie żart, tu masz wątek w tej sprawie: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/kto-dosta%C5%82-ups-op%C5%82aty-dodatkowe-...
ale jesli nie czytasz regulaminów to wątpię, że to przeczytasz.
.
uważam także, ze po mimo tego ze jak to napisałeś jest to w regulaminie,
to opłata powinna być rozliczona bez zbędnej zwłoki czyli od razu .
Nie znajduje uzasadnienia, dlaczego po miesiącu naliczono mi taki zwrot
jesli klientka by zażądał ode mnie potwierdzenia naliczenia takiej opłaty, która odliczam od jego zamówienia to nie mam jak to udokumentować ?
Bo w regulaminie jest napisane ,że mogą naliczyć , a
słowo mogą co do zasady jest pojęciem względnym jak np . mogę też kapnąć kogoś w tyłek, ale nie musze tego zrobić
rozumiesz różnicę ?
gdyby rozliczono to od razu ja bym to odliczyła od zamówienia
a tak nie mając fizycznej opłaty naliczonej w zasadzie mogłam nic odliczyć i w tym tkwi istota tego problemu którego dotąd nie dostrzegłeś
W światle prawa nie masz prawa odliczyć czegoś za co nie dostałeś fizycznego obciążenia
wiec jesli miesić temu miałeś termin na rozliczenie zwrotu klienta to nie możesz odliczyć opłaty której na ten dzień nie zostałeś obciążony
Ty mi każesz czytać regulamin a ja tobie prawo
@AlleMakijazPL tak , ponosisz winę bo jesteś przedsiębiorcą , dla własnego bezpieczeństwa powinnaś znać regulaminy oraz cenniki kontrahentów .
och naprawdę? - po 1 nic nie muszę, a jedynie mogę.
uważam także, ze po mimo tego ze jak to napisałeś jest to w regulaminie,
to opłata powinna być rozliczona bez zbędnej zwłoki czyli od razu .
Nie znajduje uzasadnienia, dlaczego po miesiącu naliczono mi taki zwrot
jesli klientka by zażądał ode mnie potwierdzenia naliczenia takiej opłaty, która odliczam od jego zamówienia to nie mam jak to udokumentować ?
Bo w regulaminie jest napisane ,że mogą naliczyć , a
słowo mogą co do zasady jest pojęciem względnym jak np . mogę też kapnąć kogoś w tyłek, ale nie musze tego zrobić
rozumiesz różnicę ?
gdyby rozliczono to od razu ja bym to odliczyła od zamówienia
a tak nie mając fizycznej opłaty naliczonej w zasadzie mogłam nic odliczyć i w tym tkwi istota tego problemu którego dotąd nie dostrzegłeś
W światle prawa nie masz prawa odliczyć czegoś za co nie dostałeś fizycznego obciążenia
wiec jesli miesić temu miałeś termin na rozliczenie zwrotu klienta to nie możesz odliczyć opłaty której na ten dzień nie zostałeś obciążony
Ty mi każesz czytać regulamin a ja tobie prawo
Nie, ale z doświadczenia wiadomo ile jaki przewoźnik pobiera za zwrot, czasem masz rację różni przewoźnicy sobie doliczają za jakieś niestandardowe przesyłki, które są w ich mniemaniu.
inpost nie pobiera żadnych opłat za zwrot paczki jak ktoś nie odbierze z paczkomatu
a tu 15 zł
gdzie klient mial smart za darmo
rozumiesz różnice ?
Wszystkie opłaty, w tym koszty zwrotów lub braku kosztu / w zależności od przewoźnika zawarto w cenniku załącznik nr 4 do regulaminu, który akceptujesz za każdym razem logując się do serwisu https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/4?srsltid=AfmBOopM9wAjMRkIpMSEpry8FXFjJPTIxNccD8Le7sDUQGbDcev...
juz wyjaśniłam powyżej koledze
tu nie chodzi o koszt naliczenie tylko w jakim czasie
w moim przypadku jest po miesiącu
W światle prawa nie masz prawa odliczyć czegoś za co nie dostałeś fizycznego obciążenia
wiec jesli miesić temu miałeś termin na rozliczenie zwrotu klienta to nie możesz odliczyć opłaty której na ten dzień nie zostałeś obciążony
o to chodzi
bo tak bym odliczyła od tego zamówienia i spoko ale tak to niestety nie działa
teraz mogę wystąpić o zwrot, bo teraz są podstawy ale jak znamy ludzi nikt nie zapłaci
@AlleMakijazPL tak , w świetle prawa .... ,ale masz prawo wezwać klienta do pokrycia kosztu pod rygorem dochodzenia swoich praw w Obliczu Sprawiedliwości
tak, mam ale cala oprawa tego wszystkiego nie zrekompensuje mi zwrotu za stracony czas pisania pozwów czy tez chodzenia po sądach za 15 zł
Chodzi o czas naliczenia takiej opłaty
ze po miesiącu naliczono mi taką opłatę gdym ją miała 17 .10
to bym ją odliczyła od tego zamówienia, bo to klienta problem ze nie odebrał paczki ja za to nie odpowiadam
tyle i aż tyle
Operatorzy typu DPD, DHL czy UPS nawet do 3 miesięcy przysyłają dopłaty dodatkowe za przeważenie paczki, za dodatkowe ubezpieczenie lub zwrot do nadawcy. Sprzedający zawsze będzie stratny.
@AlleMakijazPL nie ma się co oburzać, tylko przeczytać regulamin który się zatwierdziło 😄
Na przyszłość prócz InPost i Allegro Delivery, reszta przewoźników dolicza za powrót paczki przy braku odbioru nawet jak był to zakup smart nie ważne że zgłoszony zwrot 😞
Tu masz cennik przewoźników i nie musisz czekać miesiąca tylko patrzysz ile kasują i odliczasz 🙂
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze do 10 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) |
UPS_N37_ZWROT_10
|
14,99 zł
|
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze powyżej 10 do 20 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) |
UPS_N38_ZWROT_10_20
|
19,99 zł
|
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze powyżej 20 do 30 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) |
UPS_N30_ZWROT2030
|
21,99 zł
|
Zgodnie z regulaminem 🙂
d. Opłaty za Usługi i Usługi Dodatkowe zostaną doliczone do rachunku Sprzedającego w miesiącu, w którym nastąpiła ich realizacja lub w kolejnych miesiącach po realizacji tych usług, w zależności od terminu powzięcia przez Spółkę informacji o podstawie do naliczenia tych opłat.