anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

dopłaty dpd zgłoszenie do UOKiK

_Likos_
#21 Demiurg#

Ponieważ wczoraj miałem odrobine czasu i mogłem spokojnie sie przyjrzec rozliczeniom wyszedł mi temat wielokrotnie już poruszany a mianowicie dopłaty do przesyłek dpd

W około 30% paczeka mamy doliczoną niedużą dopłate -przeważnei 1,5 lub 4 zł za niby wiekszą wage przesyłki. Ponieważ handlujemy tak drobnym towarem bardzo łatwo jesteśmy w stanie udowodnić że waga nie była przekroczona ani rzeczywista ani gabarytowa. Np do przesyłki 10 zaawieszek na mole ( wym 30x5x5 cm waga rzeczywista ok 0,5kg - doliczona dopłata za przekroszenie wagi 10 według dpd waga 14,8kg) Takich przesyłek jest mnóstwo.

Rozumiem że dpd wychodzi z założenia że nie bedzie nam sie chciało przygotowywać kilkudziesięciu reklamacji w miesiącu nawet jeśłi jestśmy coś w stanie łatwo udowodnić a w ostateczności zwrócą 1,50

Ponieważ tak naprawde nie wiem kto te wagi dolicza - czy kurier odbierający paczki ( wiem że mają płacone za każdy kilogram) czy też kurier dostarczający bo pewnie też tak mają płacone. Obstawaiam że to nie sortownia lecz praktyki kurierów.

Dlatego też mam zamiar w poniedziałek pokazać kurierowi z dpd który odbiera paczki jak łatwo możemy udowodnić oraz jaka jest skala nieprawidłowowści. Byc moze wtedy proceder sie skonczy.

Jełsi w ciągu najliższego miesiąca dopłaty nadal będą doliczane to mam zamiar zebrać wszystkie zamówienia łącznie, Wydrukować każdą dopłatę oraz zamówienie które pokaże jasno że dopłata jest niesłuszna i całą sprawe zgłosić do UOKiKu jako nielegalną praktyke firmy DPD

Ja nie bede pisał codziennie kilkunastu reklamacji - odżałuje 100 zł lecz mam nadzieje że dpd za swoje praktyki dostanie taką kare że nie bedzie im sie opłacało takich rzeczy robić . Jakoś w żadnej innej firmie przewozowej takich dopłat nie ma.

Jeśłi ktoś ma jeszcze doliczone dużo nienaleznych dopłat proponuje abyśmy to wszystko zgłaszali do UOKiKU im wiecej takich zgłoszen tym szybciej sie wezmą za nieuczciwe praktyki firmy DPD

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Jesli chodzi o np dpd to chyba to bedzie odpowiedni urząd

https://uke.gov.pl/kontakt/delegatury/

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@RED

Nie tyle, co nie jest konsumentem, co to, że usługi pocztowe są wykluczone z jurysdykcji UOKiK-u. Ochroną praw konsumentów (i nie tylko) na rynku pocztowym zajmuje się Departament Rynku Pocztowego oraz Departament Polityki Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Ale usługi przewozowe, to już kompetencja UOKiK-u. 

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Tak, DPD też często bierze dopłaty za dojazd kuriera, którego nie było. Nawet z datą wsteczną potrafią dopisać podjazd w sytuacji gdy sam zawoziłem towar na sortownię. Wieczorem miałem w śledzeniu nadanie bez dojazdu kuriera, a rano magicznie pojawił się wczorajszy dojazd. A skoro dojazd, to także opłata za dojazd, którego nie było. Reklamacja nie działa, bo skoro w systemie widać dojazd, to opłata należy się, nawet jeśli rzeczywistość jest inna. Nie da się reklamować niezgodności danych systemowych z realną sytuacją. Takie opłaty potrafią pojawiać się po 2 miesiącach, żeby nadawca już nie pamiętał jak było faktycznie i żeby to przeoczył. Allegro pomaga w oszustwach, bo w systemie trudno jest powiązać dopłatę z konkretnym zdarzeniem z powodu bardzo różnych dat. Nie ma też stosownych alertów, że pobrano coś ekstra po długim czasie.

oznacz moderatorów

DBESTSHOP
#8 Zapaleniec#

A czy prawnie nie można zabronić doliczania dopłat do rachunku? Są to dopłaty o których powinniśmy jako sprzedawca zostać poinformowani

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Bez zlecenia żadna usługa nie powinna być wykonywana. Jak nie zlecasz podjazdu, to nie wolno naliczać opłaty za podjazd. To tak jakby Ci ktoś umył szyby bez Twojej zgody i żądał opłaty, a nawet gorzej - to tak jakby Ci nie umył szyb, tylko twierdził że tak zrobił i żądał opłaty.

Jak nie zlecasz transportu wielkiego gabarytu, tylko małą paczuszkę, to już przy nadaniu kurier powinien zgłosić niezgodność ze zleceniem i zapytać czy chcemy zmienić kategorię usługi. Przecież widział te paczki i wiedział na co ma zlecenie. To ich pracownik. Skoro przyjęto paczkę do transportu, to znaczy że wszystko się zgadzało. Ja bym w reklamacji napisał, że Kurier nie zgłosił zastrzeżeń i przyjął do transportu zgodnie ze zleceniem. Przecież paczka nie urosła w trakcie przewozu.

oznacz moderatorów