Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Dlaczego dostałem ostrzeżenie, skoro po dwóch miesiącach sami zakończyliście dyskusję z kupującym. A teraz każecie mi się z nim pilnie skontaktować. Niby jak mam to zrobić? Kupujący nie odbiera telefonów, pisać w dyskusji nie mogę. Kupujący miał przysłać protokół szkody, ale od dwóch miesięcy nie ma z nim kontaktu, a wy każecie mi jakimś cudem "pilnie skontaktować się klientem w celu wyjaśnienia sprawy"
@marek197611próbuj najlepiej przez centrum wiadomości lub e-mail, będziesz mieć jakieś dowód że próbowałeś się kontaktować. Widocznie allegro uznało że problem nie został rozwiązany.
Trzeba pisać a nie dzwonić
Ani pisanie ani dzwonienie nie przynosi rezultatu
@marek197611 Zapewne są takie przypadki, brak kontaktu z kupującym, nikt tu nie zaprzecza, są sprzedający i kupujący, jedni i drudzy są potrzebni, tak to działa.
Ojej, ależ mądrego miło posłuchać 😄
Są sprzedający i kupujący.
@marek197611 Jaki protokół i jakiej szkody?
12 stycznia Kupujący założył dyskusje ze dostał uszkodzony przedmiot, poprosiłem aby sporządził elektroniczny protokół szkody i przesłał do mnie. I wtedy zapadła cisza. Zero kontaktu z kupującym. W lutym allegro poprosiło kupującego aby ustosunkował się czy jago problem został rozwiązany. Dalej cisza że strony kupującego. 22 lutego allegro zakończyło dyskusję. A na początku marca ja dostaje ostrzeżenie
@marek197611 pewnie kupującemu doradziła "dobra wróżka" na AG żeby pisał do allegro że dyskusja/reklamacja nie została rozwiązana. Sam powinieneś utworzyć taki protokół bo to ty odpowiadasz za przesyłkę do kupującego. Kupujący może spisać protokół ale nie musi.
Kupujący jest zobowiązany do udzielenia informacji na temat przesyłki, np. Czy opakowanie było uszkodzone itp. Ja nie mogę sam spisać protokołu mając tylko jedno zdjęcie i żadnych informacji.
Skąd u was przekonanie że Kupujący nie musi sporządzać protokołu szkody?
Po odbiorze od kuriera to on jest w posiadaniu towaru. Jedynym faktem potwierdzającym uszkodzenie towaru jest protokół szkody.
@marek197611 Tak musi sporządzić, ale też musi coś o tym wiedzieć jak to zrobić a to w Twoim interesie aby go poinformować jak to zrobić i dlaczego
@marek197611 a u jakiego przewoźnika?
Dpd
@marek197611 Sytuacja może być różna, mogło się coś stać, np klient wylądował w szpitalu. dobrze jest też dopytać zawsze klienta, czy wie jak wypełnić taki protokół, gdzie. Zaproponować pomoc telefoniczną w wypełnieniu. Ktoś może nie wie jak to zrobić i jednocześnie czuje się niezręcznie powiedzieć o tym. Można też zaproponować opisać w liście (też pokierować co ma napisać i jak) i wysłać wraz z przedmiotem.
Miałem takie i podobne sytuacje i wiem że czasem warto poprowadzić klienta "za rękę "
@Client:44052296 Nie wydawałbym wyroków, życie na AG uczy żeby poczekać na opinię drugiej strony albo kogoś z moderatorów.
Jak ktoś do mnie dzwoni albo pisze to cały czas pomagam. Ale jak ktoś nawet nie daje znaku życia, to jak mam to zrobić?
@marek197611 Pisz do allegro, że chcesz rozwiązać problem i pomóc kupującemu, ale nie masz z nim kontaktu aby to zrobić i jeśli mogą i potrafią to niech Ci pomogą się z nim skontaktować.
Pamiętaj, nie każdy klient powie, ze ma z czymś problem, więc trzeba czasem dopytywać jak "dziecko".
Inna sprawa jeśli np klient próbował kontaktu i nie było odzewu, to potem klient robi to samo i prowadzi w tym wypadku tylko kontakt z allegro
@marek197611 Nie możesz wymagać od kupującego protokołu szkody, nie możesz od tego uzależniać rozpatrzenia reklamacji.
Widocznie Allegro na podstawie Dyskusji uznało, że klient otrzymał wadliwy towar i wymaga od Ciebie załatwienia sprawy. Jeśli tego nie zrobisz, klient być może otrzyma rekompensatę z POK, a to już może być większy kłopot. W takiej sytuacji konta sprzedawców czasem bywają zawieszane.
@21 Demiurg mogę wymagać od kupującego protokół szkody. Jest to niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, taki zapis widnieje w zakładce reklamacje. Kupujący poprzez kliknięcie "kup teraz" zaakceptował waronki reklamacji.
Nie można żądać i uwarunkowywac reklamacji od sprawdzenia zawartości i spisania protokołu przy kurierze. To jest nie dozwolone.
A protokół to jest jedyne poświadczenie kupującego na temat towaru