anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dostałem ostrzeżenie

marek197611
#10 Popularyzator#

Witam. Dlaczego dostałem ostrzeżenie, skoro po dwóch miesiącach sami zakończyliście dyskusję z kupującym. A teraz każecie mi się z nim pilnie skontaktować. Niby jak mam to zrobić? Kupujący nie odbiera telefonów, pisać w dyskusji nie mogę. Kupujący miał przysłać protokół szkody, ale od dwóch miesięcy nie ma z nim kontaktu, a wy każecie mi jakimś cudem "pilnie skontaktować się klientem w celu wyjaśnienia sprawy" 

oznacz moderatorów
57 ODPOWIEDZI 57

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@marek197611, widzę, że prowadzisz z nami korespondencję mailową w tej sprawie. Dodam, że Kupujący nie ma obowiązku spisywania protokołu szkody. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@mr_oma A kto i na jakiej podstawie prawnej powinien spisać protokół szkody lub jaka firma kurierska nie wymaga spisania protokołu szkody? Może w regulaminie lub poradach gdzieś to macie? wskaż proszę.

Chyba, ze mówimy o sytuacji kiedy adresat nie odebrał przesyłki, ani nie został uznany przez firmę dostarczającą jako że odebrał mimo iż przesyłka nie dotarła do niego. W takim razie nie było moich pytań 🙂

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

marek197611
#10 Popularyzator#

@12 Orędownik  przesyłka odebrana, klient nawet się nie odezwał, a allegro żąda cudów po dwóch miesiącach od daty doręczenia. PARANOJA

oznacz moderatorów

marek197611
#10 Popularyzator#

dlaczego wprowadzacie ludzi w błąd!!!!

protokół szkody musi być spisany od razu po stwierdzeniu wady!!!

protokół spisuje ten, kto jest w posiadaniu towaru.

mydlicie ludziom oczy,

po drugie- klient klikając "kup teraz" akceptuje warunki umowy, a tam jest wyraźnie napisane co trzeba zrobić podczas reklamacji !

cały czas podpieracie się klauzulami niedozwolonymi - nie rozumiejąc ich.

mówi ona że: nie można żądać i warunkować rozpatrzenia reklamacji i spisania protokołu od razu przy odbieraniu przesyłki, - a tego ja nie wymagam!!!!! jest na to 7 dni !!!!

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@marek197611 Mylisz się. Nie ma obowiązku sporządzania żadnych protokołów. Można to zrobić, ale nie ma takiej konieczności.

Klient nie akceptuje klauzul niedozwolonych, można je ignorować, one nie obowiązują, nie mają żadnej mocy w postanowieniu umownym.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@marek197611 Nie pierwszy raz się już z tą informacją na AG spotykam, jednak gdy pisze coś takiego przedstawiciel allegro to sprawa się robi ciekawa jak z tym, że kupujący odpowiada za przesyłkę po wysłaniu jej przez sprzedawcę prywatnego 😄

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

marek197611
#10 Popularyzator#

najśmieszniejsze jest to - co dowodzi kompetencji adminów na allegro:

kupujący w styczniu napisał że dostał uszkodzony przedmiot i jak to możemy załatwić.

odpisałem: bardzo proszę o wypełnienie protokołu szkody dostępnego w Internecie i przesłanie go do nas.

I nastąpiło dwa miesiące ciszy, zero kontaktu z kupującym.

Po dwóch miesiącach allegro dało mi ostrzeżenie że nie załatwiłem sprawy z kupującym ( a w między czasie sami pisali do kupującego żeby ustosunkował się do sprawy- kupujący ich olał, po czym zakończyli dyskusję )

Ja sobie spokojnie czekałem aż kupujący się do mnie odezwie ( jak to ktoś napisał, może był w szpitalu) i powróci do sprawy. I czekam dalej. Nie powiedziałem nic na temat: czy przyjmuję czy odrzucam reklamację

A allegro piszę cały czas tylko jedno : kupujący nie musi robić protokołu szkody, nic innego tylko o protokole.

Napisałem do allegro, że niestety nie mam kontaktu z kupującym, i że jak oni mają (allegro) to proszę mi pomóc i wyegzekwować od kupującego aby wysłał do mnie protokół szkody, albo po prostu odesłał towar na reklamację.

I co zrobiło allegro ? 

"kupujący nie musi sporządzać protokołu"

i za każdym razem to samo.

A ja wyraźnie napisałem : protokół reklamacji ALBO zwrot towaru.!!!!

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@la_nika 

Nie uważasz, że ostrzeżenie to przesada w sytuacji, kiedy dyskusja została - tak wynika ze słów sprzedawcy - automatycznie zakończona jako rozwiązana?

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Kasiulki2, Kupująca zwróciła się do nas przez formularz kontaktowy i zgłosiła, że jej problem nie został rozwiązany.  

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@mr_oma 

A sprzedawca dostał po uszach, ponieważ nie rozwiązał problemu, o którego istnieniu nie miał pojęcia.

Pamiętajcie, że kupujący często odpuszczają procedurę reklamacyjną w trakcie. Niedawno miałam zgłoszenie niezgodności z opisem - zaproponowałam kilka rozwiązań, po czym zaległa cisza. I co? Mam się bać, że kupujący przypomni sobie za dwa miesiące, że "problem nie został rozwiązany"?

Kowal zawinił, Cygana powiesili...

oznacz moderatorów

marek197611
#10 Popularyzator#

To proszę jej napisać, że czekam aż wyśle towar do nas na reklamację.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@marek197611, 4 marca otrzymałeś od nas prośbę o pilny kontakt z kontrahentką w tej sprawie. Przypominam, że jako Sprzedający jesteś odpowiedzialny za całość usługi - w tym kontakt z Kupującą. 

Zachęcam Cię do utrzymania ciągłości korespondencji mailowej z Allegro i powiadomienia o swoich ewentualnych trudnościach ze skontaktowaniem się z Kupującą.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

marek197611
#10 Popularyzator#

@mr_oma 

od 4 marca cały czas piszę do allegro że nie mam kontaktu z kupującym i żebyście coś z tym zrobili. 

ale Wy nic - tylko: protokół, masz się skontaktować, itd.

Nic nie wiedziałem o problemie do 4 marca, ale was to nie obchodzi!!!!, tylko sru: ostrzeżenie.

Może lepiej byłoby napisać do kupującego, żeby pisał ze sprzedającym a nie z allegro.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@marek197611 Ja też czekam, tak z ciekawości na podstawy prawne i regulaminy że ciągle się tu podaje, ze kupujący nie musi robić protokołów czyli też składać reklamacji gdy otrzyma uszkodzoną przesyłkę.

Wszystkie firmy przewozowe i pocztowe tego wymagają, wypisują w regulaminach swoich jak złożyć reklamacje i ze protokół jest jej podstawą w Polsce i nie tylko. Jedynie allegro pisze kupującym, ze nie mają obowiązku. Bardzo mnie to ciekawi kto to wymyślił lub gdzie znaleźć te przepisy bo nie mogę ich nigdzie znaleźć.

 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

marek197611
#10 Popularyzator#

@ZibiK30

Allegro nie pisze klauzuli niedozwolonej do końca, cały czas nagina fakty do własnych potrzeb.

Nagminnie powołują się na klauzulę niedozwoloną która brzmi mniej więcej tak:

Kupujący nie ma wymogu spisywania protokołu szkody...

I zawsze pomijają najważniejsze!!!! ... w obecności kuriera. 

A to jest ze strony "dla konsumenta.pl".

"Żaden przepis prawa nie odbiera konsumentowi możliwości złożenia reklamacji do sprzedawcy, jeśli konsument nie sprawdził przesyłki przy kurierze i nie spisał protokołu szkody. Odbiorca przesyłki ma 7 dni na sprawdzenie jej stanu, co oznacza, że nie ma obowiązku dokonywania sprawdzenia jej przy kurierze, jeżeli opakowanie nie jest uszkodzone.
Zgodnie z przepisami sporządzenie protokołu szkody jest obowiązkiem odbiorcy (konsumenta). W takiej sytuacji konsument powinien skontaktować się z kurierem.

Tego nasze "kochane" allegro nie widzi nigdzie. Żenada. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Zgodnie z przepisami sporządzenie protokołu szkody jest obowiązkiem odbiorcy (konsumenta).

To oczywista nieprawda. UOKiK zabrania tego wymagać. Protokół spisywany nawet po odebraniu przesyłki, w ciągu tych 7 dni, zazwyczaj jest spisywany w obecności kuriera lub innego pracownika firmy kurierskiej.

Kupujący nie ma obowiązku tego robić. Może, ale nie musi.

oznacz moderatorów

marek197611
#10 Popularyzator#

@xyz96

Przestań człowieku pisać głupoty, potem tacy ciemni Kupujący to łykają i wypisują głupoty.

Ja przynajmniej podaje zapisy z UOKiK, dlakonsumentow.pl,

ale nie, Wy modrzejsi jesteście. 

Teraz jest elektroniczny protokół szkody i nie trzeba nawet dzwonić po kuriera.

Tacy wy doinformowani jesteście.!!!!

Jest jedną mądra zasada, jak nie wiesz co powiedzieć - nie mów wcale. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@marek197611 Sam piszesz głupoty. Protokół szkody może ci pomóc, ale kupujący nie ma obowiązku go sporządzać. Reklamację bez protokołu musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić.

oznacz moderatorów

marek197611
#10 Popularyzator#

@xyz96

Nie skacz po tematach.

Protokół szkody a rozpatrzenie reklamacji to dwa odrębne tematy 

oznacz moderatorów

kroko07
#9 Pomysłodawca#

Wśród niedozwolonych klauzul odnajdujemy m.in. zapisy:

„Po otrzymaniu przesyłki należy rozpakować ją w obecności doręczyciela i w razie stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych produktu powstałych w czasie transportu, sporządzić protokół przez Klienta i doręczyciela. Tylko w tym przypadku uznajemy reklamacje z tytułu wad powstałych w czasie transportu.” (numer wpisu 2503, data wpisu 13.09.2011)                                                                                                                        

czy też,

„Uszkodzenia powstałe w czasie dostawy i transportu będą rozpatrywane tylko wtedy, gdy usterka zostanie odkryta w obecności pracownika firmy kurierskiej. W takim przypadku niezbędne jest spisanie protokołu szkody w obecności pracownika firmy kurierskiej.” (Numer wpisu 2519, data wpisu 19.09.2011)

oznacz moderatorów