Dostałem ostrzeżenie

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam. Dlaczego dostałem ostrzeżenie, skoro po dwóch miesiącach sami zakończyliście dyskusję z kupującym. A teraz każecie mi się z nim pilnie skontaktować. Niby jak mam to zrobić? Kupujący nie odbiera telefonów, pisać w dyskusji nie mogę. Kupujący miał przysłać protokół szkody, ale od dwóch miesięcy nie ma z nim kontaktu, a wy każecie mi jakimś cudem "pilnie skontaktować się klientem w celu wyjaśnienia sprawy"
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marek197611próbuj najlepiej przez centrum wiadomości lub e-mail, będziesz mieć jakieś dowód że próbowałeś się kontaktować. Widocznie allegro uznało że problem nie został rozwiązany.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Trzeba pisać a nie dzwonić

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ani pisanie ani dzwonienie nie przynosi rezultatu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marek197611 Zapewne są takie przypadki, brak kontaktu z kupującym, nikt tu nie zaprzecza, są sprzedający i kupujący, jedni i drudzy są potrzebni, tak to działa.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ojej, ależ mądrego miło posłuchać 😄
Są sprzedający i kupujący.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marek197611 Jaki protokół i jakiej szkody?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
12 stycznia Kupujący założył dyskusje ze dostał uszkodzony przedmiot, poprosiłem aby sporządził elektroniczny protokół szkody i przesłał do mnie. I wtedy zapadła cisza. Zero kontaktu z kupującym. W lutym allegro poprosiło kupującego aby ustosunkował się czy jago problem został rozwiązany. Dalej cisza że strony kupującego. 22 lutego allegro zakończyło dyskusję. A na początku marca ja dostaje ostrzeżenie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marek197611 pewnie kupującemu doradziła "dobra wróżka" na AG żeby pisał do allegro że dyskusja/reklamacja nie została rozwiązana. Sam powinieneś utworzyć taki protokół bo to ty odpowiadasz za przesyłkę do kupującego. Kupujący może spisać protokół ale nie musi.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kupujący jest zobowiązany do udzielenia informacji na temat przesyłki, np. Czy opakowanie było uszkodzone itp. Ja nie mogę sam spisać protokołu mając tylko jedno zdjęcie i żadnych informacji.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Skąd u was przekonanie że Kupujący nie musi sporządzać protokołu szkody?
Po odbiorze od kuriera to on jest w posiadaniu towaru. Jedynym faktem potwierdzającym uszkodzenie towaru jest protokół szkody.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marek197611 Tak musi sporządzić, ale też musi coś o tym wiedzieć jak to zrobić a to w Twoim interesie aby go poinformować jak to zrobić i dlaczego
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marek197611 a u jakiego przewoźnika?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dpd
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marek197611 Sytuacja może być różna, mogło się coś stać, np klient wylądował w szpitalu. dobrze jest też dopytać zawsze klienta, czy wie jak wypełnić taki protokół, gdzie. Zaproponować pomoc telefoniczną w wypełnieniu. Ktoś może nie wie jak to zrobić i jednocześnie czuje się niezręcznie powiedzieć o tym. Można też zaproponować opisać w liście (też pokierować co ma napisać i jak) i wysłać wraz z przedmiotem.
Miałem takie i podobne sytuacje i wiem że czasem warto poprowadzić klienta "za rękę "
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:44052296 Nie wydawałbym wyroków, życie na AG uczy żeby poczekać na opinię drugiej strony albo kogoś z moderatorów.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jak ktoś do mnie dzwoni albo pisze to cały czas pomagam. Ale jak ktoś nawet nie daje znaku życia, to jak mam to zrobić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marek197611 Pisz do allegro, że chcesz rozwiązać problem i pomóc kupującemu, ale nie masz z nim kontaktu aby to zrobić i jeśli mogą i potrafią to niech Ci pomogą się z nim skontaktować.
Pamiętaj, nie każdy klient powie, ze ma z czymś problem, więc trzeba czasem dopytywać jak "dziecko".
Inna sprawa jeśli np klient próbował kontaktu i nie było odzewu, to potem klient robi to samo i prowadzi w tym wypadku tylko kontakt z allegro
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marek197611 Nie możesz wymagać od kupującego protokołu szkody, nie możesz od tego uzależniać rozpatrzenia reklamacji.
Widocznie Allegro na podstawie Dyskusji uznało, że klient otrzymał wadliwy towar i wymaga od Ciebie załatwienia sprawy. Jeśli tego nie zrobisz, klient być może otrzyma rekompensatę z POK, a to już może być większy kłopot. W takiej sytuacji konta sprzedawców czasem bywają zawieszane.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@21 Demiurg mogę wymagać od kupującego protokół szkody. Jest to niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, taki zapis widnieje w zakładce reklamacje. Kupujący poprzez kliknięcie "kup teraz" zaakceptował waronki reklamacji.
Nie można żądać i uwarunkowywac reklamacji od sprawdzenia zawartości i spisania protokołu przy kurierze. To jest nie dozwolone.
A protokół to jest jedyne poświadczenie kupującego na temat towaru
- « POPRZEDNIA
- NASTĘPNA »