anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dział bezpieczeństwa allegro. To już przegięcie...

maliszewko2014
#11 Animator

Cześć,
chciałbym się z Wami podzielić pewną sytuacją, bo wygląda to na poważne nieporozumienie w interpretacji regulaminu.

Wystosowaliśmy do jednego ze sprzedawców oficjalne pismo, że sprawa została skierowana do sądu za bezprawne oznaczanie towarów niewiadomego pochodzenia naszym kodem EAN. To była normalna informacja – żadnych wyzwisk, żadnych pogróżek, tylko fakt: jest pozew i sprawa trafiła na drogę sądową.

Co zrobił tamten sprzedawca? Zgłosił, że czuje się „zastraszony”. Efekt? Dział bezpieczeństwa uznał, że to wystarczające i wystawił nam ostrzeżenie. Odpowiedź, którą otrzymaliśmy, brzmiała dosłownie tak:

Cytat odpowiedzi działu bezpieczeństwa:

„Dziękuję za wiadomość.

W pełni rozumiem Pana perspektywę i mogę sobie wyobrazić, że kontakt z tym użytkownikiem jest trudny. Zgodnie z wytycznymi UOKiK, musimy reagować na każde zgłoszenie, w którym użytkownik serwisu czuje się zastraszony. Niestety, nie mamy narzędzi, aby ocenić, czy czyjeś odczucie zastraszenia jest obiektywne, dlatego musimy traktować każde takie zgłoszenie poważnie.

Nasze stanowisko w tej sprawie pozostaje niezmienne, a naszym głównym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu wszystkim użytkownikom.”


Moje pytanie brzmi: od kiedy poinformowanie o fakcie wniesienia pozwu jest straszeniem?

  • Skierowanie sprawy do sądu to legalna droga ochrony praw przedsiębiorcy.

  • Poinformowanie drugiej strony o pozwie jest elementem przejrzystości, a nie groźbą.

  • Groźba to zapowiedź nielegalnych działań, a nie podjęcie czynności prawnych.

W tej logice każdy sprzedawca, który zgłosi naruszenie prawa lub poinformuje o krokach prawnych, naraża się na zarzut „zastraszania”. To absurd i de facto ochrona dla nieuczciwych sprzedawców.

Jak Wy to widzicie? Spotkaliście się z podobną sytuacją? @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

mwmonety
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Na ogół wszędzie wszystkie działania opierają się na logce i przepisach prawa tu jednak tak nie jest a zasady wskazuje regulamin portalu. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_   serio serwis nie potrafi na podstawie dokumentów stwierdzić czy ktos ma wykupiony dany kod ean? Przecież to dno i metr mułu... ocenić pisma będącego podobno powodem zastraszenia też nie potraficie? A może wezwać należy zastraszanego do wysłania wpierw dowodów co niby mialoby być tym zastraszaniem bo chyba dostaliście puste zgłoszenie.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az1rael to jest systemowe działania serwisu, nie dzieje się to po raz pierwszy - w/w można otrzymać od allegro za przypomnienie, że Polska to państwo prawa i obowiązują tutaj pewne przepisy

można też otrzymać w/w za użycie przepisów, które wręcz nakazują kontakt ze stroną przeciwną w razie kontaktu

Art. 115.


Dz.U.2025.0.383 t.j. - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny
§ 12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190 groźba karalna, jak i groźba spowodowania postępowania karnego lub innego postępowania, w którym może zostać nałożona administracyjna kara pieniężna, jak również rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego lub innego postępowania, w którym może zostać nałożona administracyjna kara pieniężna, jeżeli ma ona jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem lub zachowaniem zagrożonym administracyjną karą pieniężną.
oznacz moderatorów

megii_ss
#12 Orędownik

oni nie odpowiedzą w żaden konkretny sposób, jak zawsze klepną formułkę że przekażą sprawę do odpowiedniego działu i będą mydlić oczy ale nie odpowiedzą wprost tylko takie masło maślane...... tak to tutaj działa 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az1rael  przecież napisali, że dla nich najważniejsze są uczucia klienta😉, podobnie jak przy ocenie sprzedającego

alll.png

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@KOGIEL_T ale jak się ma narracja uokiku który sie sprawami firm nie zajmuje tylko sprawami konsumentów? Firma ma pretensje do firmy a allegro odpisuje bo oni muszą reagować bo im uokik karze? W jakiej sprawie im karze? Ingerowania pomiędzy podmioty gospodarcze? Co ma do tego ukokik? Nic. Bo on się zajmuje podmiotami gospodarczymi tylko jak godzą w interesy konsumenta a konsument z tą sprawa to może mieć wspólnego tyle że się pomyli i kupi po ean nie to co trzeba bo ktoś umieszcza produkt pod ean innej firmy na tym samym portalu sprzedażowym.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

 @maliszewko2014 Tak to jest jak się nie zna dwóch pierwszych i najważniejszych punktów regulaminu Allegro :
Pkt 1. Allegro ma zawsze rację
Pkt 2. Jak Allegro nie ma racji, patrz punkt 1🤣

oznacz moderatorów

maliszewko2014
#11 Animator

odpisałem do działu bezpieczeństwa w ten sposób

"

Szanowni Państwo,

skoro przyjmujecie Państwo logikę, że samo subiektywne odczucie drugiej strony jest wystarczające, aby uznać to za zastraszanie, to informuję, że ja również czuję się zastraszony i zagrożony:

  • Sprzedawca, który używa moich kodów EAN do znakowania towarów nieznanego pochodzenia, naraża moją firmę na odpowiedzialność prawną, finansową i wizerunkową.

  • Fakt, że Allegro ignoruje naruszenie moich praw, a jednocześnie wystawia mi ostrzeżenie za poinformowanie o pozwie, sprawia, że czuję się bezbronny i zastraszony działaniami nieuczciwego sprzedawcy oraz decyzją serwisu.

  • Dodatkowo czuję się zagrożony samym faktem, że ktoś może wykorzystać mechanizm zgłoszeń Allegro przeciwko mnie za moje w pełni legalne działania (np. poinformowanie o pozwie). W efekcie prowadzi to do:

    • niesłusznych ostrzeżeń,

    • ryzyka ograniczenia mojej sprzedaży,

    • a w konsekwencji strat finansowych mojej firmy.

Zgodnie z Państwa podejściem nie trzeba dowodów – wystarczy odczucie. A ja czuję się realnie zastraszony tym, że uczciwy sprzedawca, broniąc swoich praw, może zostać ukarany tylko dlatego, że nieuczciwa konkurencja zgłasza „poczucie zastraszenia”.

Proszę o ponowną weryfikację tej sytuacji i rozważenie, czy obecny model reakcji Allegro nie otwiera pola do nadużyć oraz nie działa na szkodę uczciwych przedsiębiorców."

 

Zobaczymy jak zareagują

oznacz moderatorów

maliszewko2014
#11 Animator

tak mi napisali:

"Dziękuję za kontakt. 

Przykro mi, ale  wysłane upomnienie jest zgodne wytycznymi UOKiK, które nasz serwis otrzymał. Obligują nas one do nałożenia  stosownego ostrzeżenia w przypadku, który opisałam wcześniej.

Podtrzymujemy, że przesłąne upomnienie było zasadne. Stanowisko serwisu jest ostateczne. 

W sprawie naruszeń ofertowych kieruję sprawę do dedykowanego działu- uzyska Pan  informację w kolejnej wiadomości."

 

BRAWO ALLEGRO

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@maliszewko2014 zgłoś do uokik wykorzystywanie dominującej pozycji rynkowej allegro do zablokowania sprzedaży na ważnym rynku sprzedaży internetowej pod pozorem uniemożliwiania podejmowania czynności prawnych przeciwko innym podmiotom gospodarczym naruszającym dobra materialne twojej firmy poprzez kradzież nr ean i przypisywanie ich swoim towarom 

oznacz moderatorów

maliszewko2014
#11 Animator

Już to zrobiłem

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@maliszewko2014 Przykro mi, ale kwestię blokady konta wyjaśnisz wyłącznie z działem bezpieczeństwa. Nie mamy możliwości ingerowania w ich działania. Widzę, że cały czas prowadzisz korespondencję z naszym doradcą. Proszę, zaczekaj na odpowiedź drogą mailową. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów