anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dzień dobry, towar uszkodzony w transporcie.

MAMY ROZWIĄZANIE!
domkomfortu-pl
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, towar uszkodzony w transporcie.

Mam takie pytanie, Paczka z zestawem obiadowym została po chamsku uszkodzona praz kuriera (przesyłka była dobrze ubezpieczona i miała oznaczenie szkło), klient złożył protokół szkody i wysłał do przewoźnika. otworzył dyskusje na Allegro i dołączył zdjęcia, po czym wyrzuci wszystko do kosza. Ja wiem, że sprzedawca odpowiada za zniszczony towar, ale czy dla uznania reklamacji ten zestaw musi być do mnie zwrócony (oczywiście zwrócony na mój koszt) ?

Bo wychodząc z prawa, klient ma wybór do kogo kierować sprawę, do przewoźnika, lub do sprzedawcy, ale chyba jak nie otrzymam towar z powrotem (nawet zniszczony), to klient rozwiązuje sprawę z przewoźnikiem 🤔




oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6
mdrogeria
#21 Demiurg#

@domkomfortu-pl nie , reklamację możesz / nie musisz !/  rozpatrzyć i uznać na podstawie zdjęć oraz protokołu szkody .Jeśli produkt jest bezwartościowy to po co generować sobie dodatkowe koszty .

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli ty mu zwrócisz środki to oczywiście że zwraca ale jak Allegro to bywa różnie!

oznacz moderatorów
FenomenoVero
#11 Animator#

Też zależy od firm kurierskich bo jakby uznali reklamacje to towar przechodzi na ich własność a tobie wypłacą równowartość lub cześć ceny zakupu netto towaru z przedstawionej fv zakupu. Ale czy będą chcieli śmieć to już od nich zależy. Mogą rozpatrzyć reklamację bez towaru, byle protokół był dobrze spisany. Jeśli klient złożył reklamację to pewno on ubiegał się o rozsczenia (kwota numer konta pewno swoje podał) 

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@domkomfortu-pl z ciekawości, jaki kurier?

oznacz moderatorów
domkomfortu-pl
#8 Zapaleniec#
DPD
oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@domkomfortu-pl jeśli zapakowany towar do transportu był wg tych zaleceń, file:///C:/Users/damia/Downloads/DPD-Dodatkowe-zalecenia-artyku%C5%82y-szklane-1.pdf to nie mają podstaw do odrzucenia. Tym bardziej jak były jeszcze naklejki ostrzegawcze.

Jeśli klient wyrzucił wszystko do kosza, a kieruje reklamację do Ciebie, to na twoje żądanie musi Ci odesłać uszkodzony towar, bo zgodnie z UoPK, masz prawo zapoznać się z reklamowanym towarem. jeśli nie dopełni tego obowiązku, jest to podstawa do odrzucenia reklamacji. Pamiętaj jednak, jeśli odeśle i uznasz reklamację, to zwracasz mu koszt przesyłki.

oznacz moderatorów