Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Czy ktos z Was mial taka sytuacje?
Jaki czas temu zostal mi zalozony i skonfigurowany przez pracownika Poczty Polskiej elektroniczny nadawca do importowania danych i generowania etykiet - otrzymalem wowczas informacje, ze jest to jedyny sposob, abym mogl miec darmowe podjazdy po odbior przesylek.
Dzisiaj - przez przypadek - okazalo sie, ze kazda przesylke polecona w cenie 6,99, ktora wybral kupujacy - Allegro rozliczalo jako przesylke Pocztex i pobieralo oplate 11,99 (dotyczy do wylacznie przesylek poleconych, gdzie za wysylke placil kupujacy - wszystkie pozostale, czyli przesylki Smartowe, do punktow Poczty oraz typowe przesylki Pocztex byly rozliczone dobrze).
Jest tego ok 400 przypadkow, a na kazdym jestem stratny 5 zl - no i obiecalem sobie, ze tak tego nie zostawie, bo ktos ewidentnie ponosi wine i powinien za to odpowiedziec
Przykladowe zamowienia:
A możesz w e-nadawcy utworzyć etykietę dla przesyłki poleconej? Poza tym przez e-nadawcę nadajesz tylko na umowie własnej (lub bez umowy). Podejrzewam, że zwyczajnie twoja umowa z PP nie obejmowała tego rodzaju przesyłek, stąd zmiana na Pocztex.
Mam umowe z Poczta - jak mi wyjasnil pracownik jest ona niezbedna, aby ktos odbieral paczki.
Pocztkowo byly problemy wlasnie z przesylkami poleconymi (polegaly one na tym, ze elektoniczny nadawca importowal przesylki polecone z Allegro zle, w wyniku czego nie mogly byc one odbierane ode mnie, tylko musialem je osobiscie zawozic - logika zadna, ale to zacofana poczta), ale informatyk poczty (ktory de facto jest podovbno tylko jeden do tych spraw) mial skonfigurowac ich system tak, aby wszystko dzialalo jak powinnoJakos u innych firmy kurierskich wszystko zawsze dziala poprawnie, tylko na Poczcie sa wiecznie problemy. Dodam rowniez, ze jakikolwiek problem nie wystapil - zawsze slyszalem, ze maja go pierwszy raz i nigdy sie z nim do tej pory nie spotkali.
Kolejna rzecz - jestem ich klientem i wymagam, zeby wszystko dzialalo poprawnie - to oni sa jak assssss od guano, zeby odpowiednio wszystko skonfigurowac, skoro sie do tego zobowiazali
Pytanie brzmiało, czy masz umowę na dany rodzaj przesyłki. Inaczej e-nadawca nie wygeneruje etykiety, a przy imporcie z Allegro taka przesyłka będzie oznaczona jako błędna.
Odbiór z lokalu, czyli Poczta firmowa, to już oddziela usługa i umowa. Standardowo listy nadaje się na poczcie (przesyłki Allegro Polecony i Allegro MiniPaczka, to listy nie paczki). U innych kurierów nie ma takiego problemu, bo zwyczajnie nie świadczą usług listowych.
ps. Od Poczty dostajesz login i hasło do e-nadawcy. To twoim zadanie jest odpowiednio ustawić parametry, zwłaszcza integrację z Allegro (nie daje się komuś swoich loginów i haseł). Na Allegro też prosiłeś administrację, aby ci konfigurowali aukcje i wszystkie ustawienia konta za ciebie.
Tak - mialem umowe na wszystkie opcje wysylki, poniewaz wszyskite przesylki poczty polskiej importowaly sie do EE i tam generowaly sie etykiety
@accadia jak importowałeś do EN to zapewne źle masz ustawione/wybrane po imporcie i Ci zmieniło na Pocztex 2.0 😞
1. na samym poczatku wspolpracy z Poczta - gdy bralem opcje "tak jak na Allegro" - na etykietach nie drukowal sie moj numer umowy z Poczta, tylko numer umowy pomiedzy Allegro a Poczta - w wyniku czego wszystkie paczki, ktore byly ode mnie odbierane nie byly traktowane jako moje i naliczano mi oplaty za podjazdy (system poczty traktowal podjazdy jako puste)
2. pracownik Allegro zmienil to tworzac odpowiedni szablon, w ramach ktorego moglem importowac wszystkie przesylki pocztowe
P.S. Teraz jestem na 99% przekonany, ze pracownik poczty ustawil w szablonie wszystkie przesylki jako pocztexowe - i taka informacja zwrotna szla z elektronicznego nadawcy do Allegro, dlatego tez naliczono zawyzone oplaty... pytani tylko co mnie to obchodzi, skoro nie ja zawinilem, gdyz mieli ustawic w swoim archaicznym systemie wszystko tak jak byc powinno (co najsmiesznieje nawet "informatyk" poczty mial z tym problemy). No i jak do jasnej ciasnej teraz odzyskac nieslusznie pobrane pienieadze, skoro Poczta Polska zle skonfigurowala mi ustawienia, a pieniadze zostaly pobrane przez Allegro?
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@accadia pozostaje Ci jedynie złożenie reklamacji przez formularz, który wskazała Natalia. Jeśli te opłaty rzeczywiście są skutkiem działania pracownika Poczty, to oni muszą ją rozpatrzyć i jeśli będzie pozytywna, to zwrócą się do nas o korektę.
@accadia Jeśli w Twojej ocenie opłaty zostały naliczone błędnie, złóż reklamację przez formularz dostępny na stronach Poczty Polskiej.
W przypadku wątpliwości tutaj znajdziesz instrukcję.
Ale dlaczego mam skladac reklamacje na stronie Poczry, skoro to Allegro pobralo oplaty?
@accadia a drukujesz etykiety przez import do EN czy przez WzA ???