anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Fałszywa opinia – jak się bronić przed nieuczciwym klientem?

gn-sklep
#8 Zapaleniec#

Cześć,
chciałbym zapytać o możliwość walki z nieuczciwą opinią od klienta. Sprzedaję baterie, które pochodzą z autoryzowanej, sprawdzonej hurtowni. Są fabrycznie nowe, z bardzo długim terminem ważności – aż do 06.2029 r. Produkt jest oryginalny, bez żadnych podejrzeń co do świeżości czy jakości.

Klient nie skorzystał z żadnej dostępnej formy kontaktu – nie napisał wiadomości, nie zadzwonił, nie otworzył dyskusji, nie złożył reklamacji. Po prostu bez słowa wystawił negatywną opinię, twierdząc, że baterie nie są nowe. Nie odpowiada na moje wiadomości, ignoruje próby kontaktu.

Czuję się bezsilny, bo ta opinia jest niezgodna z prawdą, godzi w moją reputację i statystyki. Mamy dużą sprzedaż na ten produkt i nigdy wcześniej nikt nie zgłaszał żadnych problemów.

Czy Allegro ma jakikolwiek mechanizm ochrony sprzedających w takich sytuacjach?
Jakie kroki można podjąć wobec klientów, którzy świadomie piszą fałszywe opinie i nie podejmują próby rozwiązania sprawy?

Zgłosiłem już sprawę przez formularz, ale nie mam jeszcze odpowiedzi. Chciałbym też poznać doświadczenia innych sprzedających – jak sobie radzicie w podobnych przypadkach?

Dziękuję za każdą pomoc.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

KOGIEL_T
#18 Luminarz#

@gn-sklep poczytaj sobie na forum, takie komentarze są nieusuwalne i nie ma sposobu na obronę przed nimi, jedynie możesz grzecznie odpowiedzieć na taki komentarz, własnym komentarzem

oznacz moderatorów

Czester_b
#1 Nowicjusz#

Niestety, czasami to się zdarza.

Moja rada: olej to, nie warto się kłócić z kupującymi, bo w większości przypadków albo nie ma to sensu albo jesteś z góry skazany na porażkę.

Takie rzeczy trzeba wziąć na klatę i wpisać w straty.

oznacz moderatorów

gn-sklep
#8 Zapaleniec#

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi – jak widać, nie jestem sam z takimi sytuacjami. Allegro również „pocieszyło” mnie podobnie – cytując:
„Ocena została jednak wystawiona na podstawie indywidualnych odczuć kupującego – z punktu widzenia neutralnego obserwatora niestety, jest to kwestia bardzo trudna do sprawdzenia i tym samym nie mogę podważyć słuszności wystawionej oceny.”

Czyli mówiąc w skrócie: olej i żyj dalej. 😅
No cóż – wrzucam na klatę, lecimy dalej. Dzięki jeszcze raz wszystkim za odzew.

oznacz moderatorów

Autozaslony
#12 Orędownik#

Faktycznie allegro ma to głęboko w poważaniu. Kiedyś zakładałem tutaj podobny temat.

Udowodniłem, że klient wystawił negatyw celowo i kłamał np co do terminu wysyłki.

Allegro to potwierdziło ale oczywiście komentarza nie usuną bo przecież oni sprzedawców mają też w głębokim poważaniu. Tam pracują ludzie z łapanki na ulicy więc oni nigdy nie zrozumieją, że żyją z prowizji od sprzedających a nie kupujących i to o nich trzeba dbać.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@gn-sklep kupujacy odpowiada za taki komentarz i pozew cywilny może go ucywilizowac tam mama allegro mu nie pomoże, jak wygrasz to możesz od allegro domagac sie odszkodowania za pozwolenie na publikacje takiech kalumnii

oznacz moderatorów

Alegoria24_pl
#11 Animator#

Zgodnie z art. 212 § 1 Kodeksu karnego, ten kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. W przypadku działania za pomocą środków masowego komunikowania (np. internetu), kara może wynosić do 2 lat pozbawienia wolności (§ 2).

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Alegoria24_pl nie ma tu zastosowania bo to firma jest

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@az1rael

Niestety, ale ma. Przez "instytucje" rozumie się też firmy. A przez "osobę" rozumie się też osobę prywatną prowadzącą działalność gospodarczą.

Tylko gorzej z udowodnieniem tego. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@gn-sklep 

z punktu widzenia neutralnego obserwatora niestety, jest to kwestia bardzo trudna do sprawdzenia i tym samym nie mogę podważyć słuszności wystawionej oceny

bądźmy precyzyjni i nie nabierajmy się na tanie chwyty serwisu

przecież pracownik allegro pisze tutaj, że jest zbyt niskiego szczebla i nie ma kompetencji i wiedzy do usunięcia wpisu, niech prześle Cię do kogoś w firmie kto ma takie kompetencje

przecież nadal obowiązują przepisy jakie tutaj podwałem 5 lat temu

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/komentarz-quot-nie-polecam-quot/m-p/4096

przypominam, że serwis allegro nie jest w tym temacie neutralny, bo od takich komentarzy uzależnia też jakość sprzedaży - niech to wyłączy w Twoim przypadku (w allegrowej nowomowie nazywa się to "komentarz nie liczy się do średniej")

oznacz moderatorów