Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej, otrzymałam dziś od Kupującej negatywny komentarz - 1/5 za zgodność z opisem, 3/5 koszty wysyłki, 3/5 obsługa kupującego. Po pierwsze, zarzuciła mi niewłaściwie opisany odcień zakupionej odzieży - moim zdaniem to niezwykle subiektywna sprawa, nie zawsze kolor jest właściwie odzwierciedlony (rodzaj światła, lampa, ustawienia monitora). Nie zamierzam z tym jednak (albo właśnie dlatego) dyskutować, natomiast Pani nie otworzyła dyskusji, nie zgłosiła w żaden inny sposób problemu ani nie skorzystała z możliwości darmowego zwrotu w ciągu 14 dni, tylko od razu wystawiła negatywny komentarz. Po drugie - wybrała (najdroższą, kurierską) opcję dostawy z ceną narzuconą przez Allegro, na którą ja nie mam żadnego wpływu, i oceniła negatywnie koszty wysyłki. Po trzecie - ocena 3/5 za obsługę kupującego - to Kupująca nie uiściła opłaty w regulaminowym terminie (deklarowała nieświadomość dokonania zakupu), ja natomiast nie robiłam z tego żadnego problemu, uprzejmie skontaktowałam się z nią telefonicznie i po uzyskaniu potwierdzenia chęci zakupu nadałam paczkę zaraz na drugi dzień po wpłacie. Bardzo dbam o jakość sprzedaży - dotąd miałam 100% pozytywnych opinii, a ten niesprawiedliwy komentarz sprawia, że ocena spadła mi do 95% i utraciłam możliwość sprzedaży z pakietem Smart, co istotnie (już to widzę) wpłynęło na wysokość sprzedaży. Proponowałam, aby Kupująca odesłała mi towar albo nawet go zatrzymała, ja zwrócę jej całość wpłaty, a ona wycofa swój komentarz, jednak uzyskałam odpowiedź odmowną.
Gdzie mogę to zgłosić? Wiem, że teoretycznie Allegro nie usuwa komentarzy o ile nie naruszają regulaminu, ale takie faworyzowanie kupujących i pozostawianie sprzedających z dotkliwymi konsekwencjami ich niesprawiedliwych działań aż się prosi o jakieś uregulowanie...
@daisy333 Jeżeli kupujący nie chce usunąć negatywnej oceny, pozostaje Ci tylko napisać do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272 Jeżeli ocena narusza zasady, zostanie usunięta, jeśli ich nie narusza, niestety pozostanie.
Dodam, że kupujący nie ma obowiązku rozpoczynać Dyskusji ani kontaktować się w inny sposób przed wystawieniem komentarza. Nie ma też obowiązku zwracać lub reklamować towaru.
A jest potrzebna jaksś regulacja, aby kupujący klikając w gwiazdki przy negatywnym nie poleceniu czy niezgodności z opisem its uzasadnił ocenę. Bez uzasadnienia nie powinno być oceny gwiazdkowej przy ocenie negatywnej, PONIEWAZ od ocen Allegro uzależnia Oznaczenie Smart, już przy 1 negatywie odbiera z ocen i komentarzy z 100% - 5%.
Otóż to! Ludzie często na fali niezadowolenia z towaru oceniają już negatywnie wszystko jak leci - obsługę, wysyłkę, pogodę... Takie obowiązkowe uzasadnienie zmusiłoby ich do refleksji nad każdym elementem z osobna i byłoby bardziej możliwe do zweryfikowania.
daisy333 spróbuj skontaktować się z klientką telefonicznie o rozsądnej porze dnia , grzecznie i spokojnie. Wiadomości mailowe rzadko są czytane przez klientów. Zapoznałem się z treścią oceny i uważam ,że allegro jej nie usunie tylko i wyłącznie może zrobić to kupujący .
Tak właśnie zrobiłam... niestety rozłączyła się, jak tylko padło słowo "komentarz" z krzykiem, żebym więcej do niej nie dzwoniła 🙂
daisy333 no cóż tacy klieci też nas odwiedzają, musisz to wziąć na pier.... KLATĘ ,nic nie zrobisz .
I to jest właśnie patologia w opiniach. Nie powinno tak być, bo jednak głupia opinia i cały interes upada. Moderatorzy pomogą?
@daisy333 przykro mi, ale takie są zasady, usuwamy komentarz tylko w kilku wypadkach.
Możesz napisać swoją odpowiedź do tego komentarza, w której przedstawisz swoją stronę tej transkacji, będzie widoczna dla wszystkich nowych, potencjalnych kupujących.
Taka informacja nie wiele pomoże ,smarta nie przywróci a zanim negatyw zniknie to prędzej można stracić klientów .Klient nie powinien mieć możliwości bezkarnego wystawiania negatywnych opinii bez uzasadnienia .
Napisałam odpowiedź do komentarza, ale ludzie częściej sugerują się niską oceną sprzedaży na pierwszy rzut oka i nie prowadzą dochodzenia na temat trafności jej obniżenia. Poza tym, jak to już zostało wspomniane wyżej, nie przywróci mi to Smarta, na czym chyba najbardziej mi w tej sprawie zależy (jeszcze tego samego dnia, w którym straciłam oznaczenie, dwie osoby odstąpiły od zakupów pisząc wprost, że myślały, że robią zakupy w ramach Smart, ale nie chcą płacić za przesyłkę, więc odstępują od zakupu). Doskonale rozumiem, że na chwilę obecną żaden pracownik Allegro nie może działać pozaregulaminowo, ale mam nadzieję, że nasza dyskusja będzie zapalnikiem do wprowadzenia pewnych zmian (kilka dobrych pomysłów padło w tym wątku - uzasadnianie "gwiazdek", obowiązek próby dogadania się przed wystawieniem negatywnego komentarza). Jestem od prawie 16 lat wiernym użytkownikiem Allegro, ale w zmierzeniu z taką bezsilnością, jakiej doświadczam mimo dbałości o wysoką jakość sprzedaży, zastanawiam się, czy dalej chcę tu cokolwiek sprzedawać. Pewnie i tak nie będę w najbliższym roku, z taką oceną i bez Smarta.
daisy333 postaraj się o tytuł supersprzedawcy , miesiąc po otrzxymaniu oceny odzyskasz smarta cyt regulamin ,,
To jest jakiś trop, ale jednak nie mam konta firmowego i nie sprzedaję na taką skalę, żebym miała szansę na uzyskanie tytułu Supersprzedawcy.
@daisy333 Ale do pozytywnego komentarza już nie chcesz uzasadnienia gwiazdek i próby dogadania się, bo może ten pozytyw jest niezasłużony?
Uzasadnienie gwiazdek mogłoby być, to miałoby sens niezależnie od typu komentarza - także chcę, dziękuję za inspirację 🙂 A próby dogadania się nie chcę, bo jeśli wszystko przebiega poprawnie to nie ma potrzeby dogadywania się.
@daisy333 "Proponowałam, aby Kupująca odesłała mi towar albo nawet go zatrzymała, ja zwrócę jej całość wpłaty, a ona wycofa swój komentarz".
To za mało, zaproponuj darmowa wycieczka na Kubę dla dwóch osób, może zgodzi się.😂
Rozważę 😄
Niestety allegro nie dba o sprzedawców. Ja dostałem negatywa w którym kupujący oskarżył mnie o świadome wysłanie mu uszkodzonego laptopa, napisał że posiad zapis monitoringu jak rozpakowuje paczkę i do tego wszystkiego napisał, że otrzymał już zwrot. Problem w tym, że dyskusja była w toku a sprzęt odesłał do mnie dopiero po dwóch dniach od wystawienia komentarza więc jawnie skłamał w komentarzu... Allegro wszystkiemu się przyglądało, dyskusja trwała kolejne dwa tygodnie. Kupujący ignowrował wszystkie moje prośby o podesłanie jakiegokolwiek zdjęcia lub choćby klatki z tego rzekomego filmu. Pracownik allegro stwierdził, że "mamy się dogadać" xD
Bo próba dogadania powinna być obowiązkowa zawsze przed wydaniem wyroku jakim jest NEGATYW dla sprzedawcy ,dopiero w sytuacji braku porozumienia klient mógłby ocenić subiektywnie sprzedawcę. Powinno to być zapisane w regulaminie bo często sprzedawca staje się ofiarą zabawy lub celowego zaniżania opinii i nie ma możliwości do obrony.
Ostatecznie stanęło na tym, że nie ugiąłem się i zwróciłem kupującemu jedynie 100 zł mniej i o tą różnicę miał się on ubiegać w POK. Żeby być sprawiedliwym to zaznaczam, że w tym wypadku allegro nie obciążyło mnie żadnymi kosztami w związku z tym, że kupujący skorzystał z POK.
Chyba tylko dla tego, że w dyskusji jasno było widać kto ma rację a kto zmyśla. Można powiedzieć, że miałem "szczęście" ale negatyw wisi (pierwszy i jedyny od ponad 3 lat).