Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ile kosztuje sprzedającego zwrot nieodebranej paczki od poszczególnych operatorów w przypadku Smart i poza Smart?
Poza smartem to według cenników jaki dany operator ma ustalony a w smarcie to raczej jest darmowy ale czy każdy pewności nie mam bo z tego nie korzystam.
Określa to załącznik 4 do regulaminu Allegro
@Fryta09 wszystko masz w regulaminie załacznik 4, prócz paczkomatów InPost reszta kasuje podobnie jak nadanie bez smarta, i nie ma tu znaczenia czy to smark czy nie + jesteś w plecy dopłatę do smarta 😞
np. DPD
Zwrot paczki do nadawcy |
DPD_N7_ZWROT
|
14,99 zł
|
Poczta
Zwrot przesyłki (wynikający z braku możliwości jej doręczenia) |
PP_N5_ZWROT
|
11,99 zł (1)
|
A UPS ma ciekawiej
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze do 10 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) |
UPS_N37_ZWROT_10
|
14,99 zł
|
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze powyżej 10 do 20 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) |
UPS_N38_ZWROT_10_20
|
19,99 zł
|
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze powyżej 20 do 30 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) |
UPS_N30_ZWROT2030
|
21,99 zł
|
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze powyżej 30 do 40 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) |
UPS_N39_ZWROT_30_40
|
50,99 zł
|
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze powyżej 40 do 50 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) |
UPS_N40_ZWROT_40_50
|
60,99 zł
|
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze powyżej 50 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) |
UPS_N41_ZWROT_50_70
|
173,99 zł
|
Ale to wynika z "decyzji biznesowej" oraz z analizy ankiet i testów, z których wynika że 80% Niwelandii oraz Mozabiku zwiększyło swoje przychody ze sprzedaży oraz 99,999% mieszkańców Antarktydy zwiększyło swoje zainteresowanie ofertą Alle_drogo.
Dzięki. Znajdę sobie w regulaminie. Rozumiem że zgodnie z prawem mogę obciążyć tym kosztem kupującego jeżeli przed upłynięciem terminu odbioru paczki nie zgłosił zwrotu/odstąpił od umowy?
I tak i nie/ bo czas na odstąpienie liczy się od chwili odebrania paczki, jeśli paczki nie odebrał a nie odstąpił od umowy to teoretycznie trzymasz produkt klienta u siebie.
Hej. Dzięki. Po tym jak wróciła do nas nieodebrana paczka piszemy do kupującego czy chce ponownej wysyłki czy anulować zamówienie informując że jeżeli nie dotaniemy kego decyzji w ciagu 24h to automatycznie anulujemy. Teraz dodatkowo planujemy obciążać za nieodebrane paczki przy zwrocie.
Nie mogę znaleźć kosztów zwrotów dla Paczomatów InPost i Kuriera Inpost oraz Allegro One BOX
Czy zwroty od tych operatorów nieodebranych paczek są darmowe dla sprzedawców?
Znalazłem też niezrozumiały zapis w regulaminie $4:
"e. Usługa Zwrotu Towaru świadczona w ramach Usługi Dostawy za pośrednictwem metody dostawy:
jest płatna przez Kupującego.
Opłata za Usługę Zwrotu Towaru wynosi 13,99 zł
Opłata za Usługę zwrotu Towaru następuje w drodze płatności dokonywanych przez Kupującego za pośrednictwem Usługi Płatności, z wykorzystaniem metod płatności aktualnie udostępnianych przez Operatorów Płatności."
Nie możesz znaleźć tych kosztów bo dla tych przesyłek nie naliczają.
Dzięki. Rozumiem. Czyli zebrałem sobie:
Polska
Orlen - Zwrot operacyjny przesyłki do 25 kg wagi rzeczywistej o maksymalnych wymiarach; 41x38x60cm; zwrot do miejsca nadania 9,99
ORL_N3_ZWROT
DHL Zwrot operacyjny przesyłki 14,99
DHL_N10_ZWROT_DO_NADAWCY
DPD Zwrot paczki do nadawcy 14,99
DPD_N7_ZWROT
POczta Pocztex 11,99
PP_N5_ZWROT
UPS
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze do 10 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) 14,99
UPS_N37_ZWROT_10
Zwrot paczki do Sprzedawcy o wadze powyżej 10 do 20 kg (wagi rzeczywistej lub wymiarowej) 19,99
UPS_N38_ZWROT_10_20
Ostatnio z księgową zastanawiamy sie jak to "ugryść" księgowo jezeli chodzi o nieodebrane przesyłki z zagranicy (Czechy/Słowacja) jak jesteśmy na OSS. Trzeba by za to potrącenie wystawić fakturę klientowi prywatnemu zagranicznemu ale nie wiadomo z jakim VAT-em i czy w procedurze OSS bo teoretycznie to nie towar czy usługa tylko refaktura. Ma ktoś wiedze w tym temacie?