anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Info dla osób które chcą zmienić dane na allegro łatwa zmiana danych

CyberGameShop
#8 Zapaleniec#

Witam,

Chciałbym podzielić się poradą dla osób, które mają problem ze zmianą danych na swoim koncie Allegro. Okazuje się, że wystarczy założyć Allegro Pay na dane osoby, na którą chcemy zmienić dane, a nasze konto zostanie automatycznie przepisane na tę osobę po akceptacji wniosku o Allegro Pay. Co ważne, nie musi to być małżonek – może to być dowolna osoba.

Osobiście doświadczyłem tego problemu, gdy Allegro zmieniło dane mojego konta, które posiadam od 14 lat, na dane innej osoby bez mojej wiedzy.

Życzę powodzenia i miłego dnia!

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

LEW433
#21 Demiurg#

@CyberGameShop Ale oni cały czas piszą ze Allegro Pay to osobny twór, więc jak to możliwe?

oznacz moderatorów

CyberGameShop
#8 Zapaleniec#
 

@LEW433  Szczerze mówiąc, trudno mi udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Musisz napisać bezpośrednio do obsługi klienta, z którym przez miesiąc wymieniałem e-maile, próbując zrozumieć, dlaczego straciłem dostęp do swojego konta. W każdym przypadku dostawałem inną odpowiedź, która często nie miała logicznego uzasadnienia. Ostatecznie poinformowano mnie, że w Allegro Pay wyrażono zgodę na zmianę danych, co zakończyło sprawę i więcej już się nie odzywali. Uważam to za absurdalne, ponieważ, teoretycznie, jeśli ktoś ukradłby mi laptopa, byłbym zalogowany na moje konto Allegro, a potem osoba która ukradła mi laptopa złożyła by wniosek do Allegro Pay, to mogłaby automatycznie stać się właścicielem mojego konta.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wiem, ale to niewiarygodne jeżeli tak się stało.

oznacz moderatorów

CyberGameShop
#8 Zapaleniec#

Zgadzam się z Tobą. Dopiero kiedy zagroziłem, że zgłoszę sprawę do prawnika, otrzymałem odpowiedź, że wyjątkowo mogą przywrócić dane do stanu sprzed zmiany, pod warunkiem, że odłączę usługę Allegro Pay. Teraz zastanawiam się, czy jest sens zgłaszać tę sprawę gdzieś dalej, czy po prostu szkoda na to czasu. Często dochodzi do zamykania ogłoszeń bez powodu, braku odpowiedzi na czacie, wprowadzania sprzedających w błąd przez konsultantów, czy rozłączania czatu, kiedy nie potrafią odpowiedzieć na pytanie. Mam tyle zapisanych rozmów z czatu i email, że można by z tego stworzyć kanał na YouTube, pokazujący, co tam się dzieje.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@CyberGameShop Dziękuję za podane loginu. Poprosiłam odpowiedni zespół o informacje w tej sprawie. Kiedy będę wiedzieć więcej, odezwę się ponownie.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A co to za warunki, przecież to dwa osobne twory, popełnili błąd a teraz jeszcze stawiają warunki? powinno przeprosić przynajmniej.

oznacz moderatorów

CyberGameShop
#8 Zapaleniec#
 

Tak to już jest na naszym Allegro. Z e-maili, które otrzymałem, wynika, że są jednak połączone, a jeśli wyrazisz zgodę na aktywację Allegro Pay na inne dane niż Twoje na Allegro, to automatycznie zgadzasz się na zmianę, która nie musi być zgodna z regulaminem Allegro. W takiej sytuacji liczy się regulamin Allegro Pay, a nie Allegro, co tworzy duży bałagan bo konto niby można przepisać tylko na małżonka/małżonkę.

Na przykład wcześniej moje ogłoszenia były zamykane bez powodu. Nawet konsultanci nie wiedzieli dlaczego i przepraszali mnie w e-mailach, ale co mi po tych przeprosinach, skoro moje ogłoszenia są usuwane, mimo że nie łamię regulaminu? Muszę jeszcze prosić o zwrot kosztów promowania ogłoszeń, bo nie jest to robione automatycznie — liczą na to, że ktoś zapomni.

Tę dyskusję założyłem tylko po to, aby ludzie, którzy mają problemy ze zmianą właściciela konta na Allegro, mieli proste rozwiązanie. Osobiście nie muszę zmieniać danych, ale słyszałem, że jest z tym duży problem, więc przychodzę z rozwiązaniem. 😜 + cały czas zastanawiam się czy sprawę gdzieś zgłosić.  

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@CyberGameShop Podaj proszę login konta, którego dotyczyła ta sytuacja.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

CyberGameShop
#8 Zapaleniec#

@nat_notTypek6661 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

No i teraz zacznie sie ponowna weryfikacja i blokada konta. Po co ci to było?

oznacz moderatorów

CyberGameShop
#8 Zapaleniec#

@br. Niech blokują. Potem będą musieli wyjaśnić, na jakiej podstawie to zrobili, a może nawet przyznać się do złamania RODO lub innych regulaminów własnej firmy. 😉 Zastanawiam się, czy nie udać się do prawnika, żeby przeanalizował sprawę oraz wypowiedzi konsultantów, którzy cały czas w e-mailach lub na czacie mnie okłamywali lub wprowadzali w błąd.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@CyberGameShop Przekazano mi wyjaśnienie, z którego wynika, że Allegro Pay faktycznie umożliwia opcję automatycznej zmiany danych na koncie klienta, który we wniosku Allegro Pay posłużył się danymi innymi niż te na koncie Allegro. Oznacza to, że jeżeli dane z wniosku Allegro Pay zostały potwierdzone przez bazę PESEL, zostaną wprowadzone na koncie Allegro (zgodność z dotychczasowymi danymi na koncie nie jest wymagana).

Klient musi zatwierdzić taką zmianę na etapie wnioskowania o Allegro Pay. Jeśli jej nie zatwierdzi - dane na koncie pozostają bez zmian, a Allegro Pay nie zostaje aktywowane. Formularz Allegro Pay potwierdza wprowadzone dane z dowodem osobistym klienta (weryfikacja z bazą PESEL przy weryfikacji wniosku jest już bardzo szczegółowa). 

Najistotniejsze: zmiana danych nie odbywa się bez wiedzy klienta; klient musi ją zatwierdzić.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

CyberGameShop
#8 Zapaleniec#

Dobrze, tylko w jaki sposób właściciel konta ma to potwierdzić? Nie otrzymałem żadnego e-maila, SMS-a ani telefonu z zapytaniem, czy wyrażam zgodę na zmianę danych lub akceptację Allegro Pay. Czy chodzi o to, że „klientem” jest osoba, która w danym momencie jest zalogowana na koncie i składa wniosek o Allegro Pay, i to ona wystarczy, że potwierdzi swoje dane? Chciałbym podkreślić, że jako właściciel konta nie dostałem żadnej informacji o jakichkolwiek zmianach, ani na e-mail, ani SMS.

oznacz moderatorów

Crow_Empire
#13 Ambasador#

Napisała, że na "etapie wnioskowania". Tam widocznie mogła być opcja zgody, lub odmowy.

oznacz moderatorów