anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

InPost - opłaty dodatkowe. Dopłata za weryfikację przesyłki przy zmianie gabarytu.

Wyd_Eurograf
#10 Popularyzator#

InPost obciąża sprzedających bezpodstawnymi opłatami za zmianę gabarytu, które po cichu doliczane są do rachunku Allegro (mamy pojedyncze produkty o wymiarach B5 i grubości z opakowaniem 2cm, które z gab A zmieniane są na B za 4,09zł). Allegro widząc ewidentnie, że to sprzedający jest pokrzywdzony samodzielnie nie zwraca kwoty na rachunek i składa tylko w imieniu sprzedającego reklamację, którą InPost odrzuca z automatu dla wszystkich paczek bez szczegółowego wyjaśnienia („W wyniku przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego ustalono, iż dopłaty naliczone za zmianę gabarytu zostały pobrane prawidłowo”). Jak się dowiedzieliśmy jedyne co może zrobić Allegro (pomimo dostępu do kart zamówień) to odwołanie od reklamacji…

Sprawdźcie dokładnie swój rachunek, najcześciej te absurdalne dopłaty pojawiają się w sporych odstępach czasu, nawet po kilka jednego dnia i bez żadnego ładu i składu (przesyłki z różnego okresu).

oznacz moderatorów
76 ODPOWIEDZI 76

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@TMarchaj o jakim błędzie mówisz? Zgodnie z obowiązującymi zasadami jeśli chcecie zareklamować dostawę przesyłki, którą rozliczacie bezpośrednio z nami – potrzebujecie do tego pełnomocnictwa. Owszem, korzystacie z naszych umów, więc do składania samej reklamacji uprawnione jest Allegro, dlatego też potrzebujecie pełnomocnictwa, ale same zgłoszenia składacie bezpośrednio u przewoźnika. Reklamację za pośrednictwem Allegro możecie składać dla wszystkich metod dostawy, które rozliczacie z nami.

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

TMarchaj
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_  art. 2.1 oraz 2.9 załącznika nr 16. Każdy kto nie ma umowy z przewoźnikiem ma prawo złożyć reklamacje u was i to wy musicie ją rozpatrzyć. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ ale fikołki - prawo mówi coś innego - macie obowiązek rozpatrzyć reklamację składaną do was, już sam, że piszesz o pełnomocnictwach o tym świadczy

pokaż mi przepisy prawa które to dopuszczają - przekazywanie praw wynikających z reklamacji do innego podmiotu jest prawnie niedozwolone

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Nasza opiekunka firmy z DPD, pani Marta, zaproponowała po świętach spotkanie na Teaasach dla wszystkich zainteresowanych wyjaśnieniem, że DPD nie nalicza i nie pobiera opłat dodatkowych za podjazd kuriera, szczególnie w sytuacji gdy np nasza firma i tak ma gwarantowany stały codzienny podjazd. Czary mary takie się dzieją, że opłaty które firma dostaje od Allegro to jest Allegro. Moje faktury od DPD są oddzielnie. Czyli czasem płacę dwa razy ? Podobnie ma się sprawa z fikcyjnymi przeważeniami. Właśnie piszemy protokoły za paczki 48x48x48 o wadze 27 kg liczone przez Allegro DPD po 99 zł ! Oczywiście wyrywkowo raz na 100 identycznych wysłanych. Tak jakby sortownia miała dyskotekę 😉

 

Reasumując @_HolaOla_ Wy mówicie co innego, pracownicy DPD co innego. Zwariować idzie 😉

 

Wesołych Świąt

 

 

ops przepraszam za wykrzykniki. Caps był włączony. Nie chcę pisać od nowa. Wypaczcie.

@_HolaOla_ 

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

socha_pasieka
#10 Popularyzator#

@brakestop co racja to racja. Ja zauważyłem jak to działa na zasadzie Allegro -> InPost. Wysyłając paczki z własnego sklepu (gabaryt A), często zdarza się że lądują u klienta w innym gabarycie bo nie ma miejsca w paczkomacie. W takim przypadku nie dostaje dopłaty z InPost. Podejrzewam, że Allegro jest podpięte pod jakiś automat i przy takiej zmianie z automatu idzie dopłata.
Niestety samo DPD też ma sporo za uszami. Właśnie ostatnio dostałem dopłatę ponad 555 zł za 2 zagraniczne wysyłki - rzekomo przekroczenie wymiaru. Ja podałem wymiar z dodaną wartością +2cm, a DPD dorzuciło do tego kolejne kilka cm czego efektem była dopłata. Złożona reklamacja wraz z przesłanymi zdjęciami przesyłki z miarą została odrzucona. Oczywiście moje zdjęcia nic nie wnoszą ponieważ DPD ma swoje wewnętrzne systemy... 

oznacz moderatorów

biker862
#7 Wielbiciel#

@Grafixoutlet Pisałem, że po wewnętrzne analizie i przejrzeniu monitoringu, oraz sprawdzeniu zamówień nie było możliwości wysłania przesyłek z takimi rozmiarami. Podałem jakie były faktyczne wymiary paczki i poprosiłem o pełną dokumentację z przeprowadzonej weryfikacji wraz ze zdjęciami z pomiarów.

oznacz moderatorów

socha_pasieka
#10 Popularyzator#

@Grafixoutlet Pisałem, że po wewnętrzne analizie i przejrzeniu monitoringu, oraz sprawdzeniu zamówień nie było możliwości wysłania przesyłek z takimi rozmiarami. Podałem jakie były faktyczne wymiary paczki i poprosiłem o pełną dokumentację z przeprowadzonej weryfikacji wraz ze zdjęciami z pomiarów.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

ogólnie jak bez dowodów można coś doliczać "? 🙂 to tak samo ja teraz mogę wystawić FV z opłatami dodatkowymi do allegro ? czy jak ?

oznacz moderatorów

RosaFlora
#9 Pomysłodawca#

Jak widać można. Właśnie się dopatrzyłam, że mnie Allegro doliczylo ponad 400 zł za zmiany gabarytów. Co najlepsze przesyłki nadaję samodzielnie w paczkomacie, czyli niemal żadna nadana przeze mnie paczka nie powinna się zmieścić do skrytki.  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Czy Allegro planuje coś z tym zrobić?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@RosaFlora jeśli nie zgadzasz się z tymi dopłatami, zawsze możesz je reklamować. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AGLOPRIMA2
#14 Krzewiciel#

@_HolaOla_ i zawsze reklamacja zostanie odrzucona, bo @RosaFlora nie ma wpływu na kurierów do jakich skrytek wpychają paczki.

Ale składanie reklamacji jest darmowe, więc niech sobie kobita pisze. Nawet na Berdyczów, efekt będzie zbliżony

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

AGLOPRIMA2
#14 Krzewiciel#

@RED  to do mnie?

Doskonale wiem co znaczy powiedzenie "pisz na Berdyczów" 😁

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ ja zareklamowałem i co?

reklamacja nie została rozpatrzona, odwołanie także

 

stworzyliście system, gdzie nie rozpatrujecie reklamacji i ignorujecie przepisy prawa w tym temacie

to wy macie w przypadku reklamacji obowiązek przedstawiać dowody na poprawne wykonanie reklamowanej usługi czy pobranej opłaty

oznacz moderatorów

RosaFlora
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  już złożyłam reklamację i oczekuję,  że nie tylko się do niej ustosunkujecie, ale także dostanę twarde dowody na to, że pomyliłam gabaryty. Tak jak wspominałam wcześniej, każda paczkę nadaję samodzielnie, więc wiem jaki gabaryt ustawiam i do jakiej skrytki go wkładam. Przy paczkomatach są monitoringi, to naprawdę jest do sprawdzenia.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

też o tym pisałem na czacie z konsultantem, że ma mi przedstawić dowody tego... oczywiście nic nie otrzymałem 🙂 PODSTAW TO FV  to nakreśliłem czy ja mam doliczać komuś na tej samej podstawie np. allegro ?

oznacz moderatorów

FSMED
#8 Zapaleniec#

Jeśli ktoś ma umowę z Inpost to polecam sprawdzić plik z rozliczeniem, ponieważ w przypadku doliczenia opłaty za zmianę gabarytu przesyłki smart, oprócz dopłaty tych 4 zł od Allegro na umowie pobierana jest CAŁA kwota za przesyłkę zgodnie z cennikiem umowy. Czyli ktoś kupuje Smart, przesyłka powinna kosztować nas 0 zł dla Inpost (plus opłata za smart z Allegro), a zamiast tego płacimy np 15,62 dla Inpost na fakturze zbiorczej (plus opłata smart dla Allegro plus 4 zł za weryfikację gabarytu)! I to już jest przegięcie. Bo przy np 10 weryfikacjach miesięcznie z dodatkowych 40 zł robi się 200 zł. Pewnie mało kto na tyle analizuje swoje rozliczenia i koszty, ale polecam zweryfikować. 

oznacz moderatorów