anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak jest naliczany koszt wysyłki ?

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

Jak jest naliczany koszt przesyłki dla klienta, który dokonał zakupu w dwóch aukcjach jednoprzedmiotowych u jednego sprzedającego? Czy kupujący taki ma możliwość wyboru wysyłki w jednej paczce jak to było kiedyś czy nie?

Podam konkretny przykład: Klient wygrał dwie licytacje.Przy wypełnianiu formularza dostawy zintegrował oba zakupy, jednak próbując wybrać jedną przesyłkę naliczono mu opłatę za dwie czyli 17.98 zł (Allegro Paczkomaty InPost - bez Smart).

Ja natomiast wchodząc w Managera Paczek do pobrania miałem tylko jedną etykietę (8.99 zł).Na logikę powinny być zaimportowane z Allegro 2 przesyłki czyli 2 etykiety, skoro taką opłatę kupujący musiał wnieść.

Oczywiście nie chodzi mi o nadanie dwóch przesyłek.Koszty trzeba ciąć.Przedmioty nadałem w jednej paczce, 8.99 zwróciłem kupującemu.Jak to się ma jednak do wypowiedzi Ekspetów Allegro, o dążeniu do tego aby kupujący byli zadowoleni z kosztów dostawy?

Pomijam tutaj zadowolenie sprzedających z płacenia prowizji od kosztów wysyłki, której De facto nie było 😡

  

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

LEW433
#21 Demiurg#

Dużo było tu wątków na ten temat, powinno się wysyłać w dwóch oddzielnych, możliwe problemy z Allegro jak kupujący zgłosi brak towaru, wypowiedź dziwna Eksperta, powinno się dogadać z kupującym i mieć jakiś dowód na połączenie wysyłki, ale zawsze należy mieć z tyłu głowy problemy.

oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@LEW433 jak to sobie wyobrażasz wysłać w dwóch przesyłkach na jeden numer nadania?Allegro wygenerowało jedną etykietę dla dwóch przedmiotów ale pobrało opłatę za 2 przesyłki i miło byłoby gdyby ktoś z moderatorów raczył się wypowiedzieć.

Tak jak napisałem wyżej, kupujący połączył przedmioty w formularzu dostawy i tak figuruje u mnie w zamówieniach.

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ART_FOTO  

Jak zmienisz w managerze sortowanie na Wygenerowane to możesz zrobić drugą etykietę.

A jeśli chodzi o naliczenie podwójnie wysyłek to sam tak ustawiłeś cenniki. Masz jedną sztukę w paczce i kolejną płatną 8.99 zł.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@Kaliope_Brzeg rozumiem ale to raczej dotyczy generowania etykiety w przypadku anulowania pierwszej lub potrzeby zmiany.Dobrze wiedzieć na przyszłość, choć wątpię abym musiał z tego korzystać.Co do cenników, mam tak akurat w tym ustawione ale wszystkie moje aukcje są jednoprzedmiotowe, zatem nie widziałem potrzeby dodawania drugiej, trzeciej czy też dziesiątej sztuki.Miałem wrażenie, że cennik dotyczy aukcji wieloprzedmiotowych.Skoro Allegro dopuszcza łączenie zakupów od jednego sprzedającego, to powinno dopuścić łączenie w jedną przesyłkę, tak jak to było kiedyś (bez kombinacji), a to jak sprzedający poradzi sobie z wysyłką w jednej paczce, to już jego problem.

Niestety, kombinacje takie zaczęły się odkąd Allegro zaczęło pobierać prowizję od kosztów wysyłki.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ART_FOTO 

Dotyczy to również aukcji smart, gdy system wyliczy więcej przesyłek. Wtedy wszystkie wygenerowane etykiety są bezpłatne.

To co było kiedyś już nie wróci 😂 Teraz masz cenniki i musisz tak z nimi pokombinować by nie mieć takich problemów o jakich piszesz. Jeśli ustawisz w jednej paczce kilka sztuk bez dopłaty za kolejną i do wszystkich aukcji podepniesz ten sam cennik, wtedy klient kupując na kilku Twoich aukcjach opłaca jedną wspólną przesyłkę. A Ty wysyłasz wszystko w jednej paczce nie tracąc punktów w jakości sprzedaży.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@Kaliope_Brzeg w innych mam ustawione więcej sztuk.W tym akurat jest jak jest:)Zrobię nowy ale z tego co pamiętam jak miałem ustawiony inny z dopuszczalną większą ilością przedmiotów w paczce, to kupujący też miał problem z łączeniem wysyłki.Chyba że nie potrafił tego zrobić.Wybierał wtedy opcję "koszt wysyłki ustalono ze sprzedającym".Nie wiem czy w tej chwili to funkcjonuje.

@LEW433 nie mądrz się.Obyś w życiu przeczytał tyle co ja 😁

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Przydałoby się trochę doczytać.😁

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Wysyłaj sobie jak chcesz. Nie rozumiem w czym masz problem.

Dobra rada - trzymaj się zasad i przebiegu transakcji - to dla Twojego bezpieczeństwa.

Kupujący zakupił towary, wybrał opcję zapłaty i dostawy, opłacił transakcję, zgodził się na warunki transakcji i koszty przesyłki. 

Chcesz być jakiś "lojalny " wobec kupującego? To wysyłaj towar zgodnie z zawartą umową. Sprzedałeś towar, musisz go zapakować, zabezpieczyć - to już na swój koszt. Dodatkowo - dla Allegro zapłacisz podwójną prowizję od kosztów przesyłki - czyli od kwoty 17,98 zł. Zwrot kupującemu kwoty 8,99 to tylko Twoja strata. Jeśli się na nią godzisz - to wszystko w porządku. 

Odnośnie adresowania przesyłek - w Managerze Paczek - zawsze będzie widoczna tylko jedna przesyłka do zaadresowania. Drugą możesz dodatkowo wygenerować - jeśli w Allegro widniały 2 przesyłki.

Teraz popatrz tak - kupujący zapłacił np. za 2 przesyłki - ty pakujesz wszystko do jednej i wysyłasz. Kupujący otrzymuje jedną paczkę. I teraz zależy na jakiego kupującego trafisz - możesz otrzymać reklamację od kupującego, że otrzymał jedna przesyłkę, zamiast dwóch, wiąc brak jest jednego towaru z zamówienia , kupujący zgłasza sprawę do POK , otrzymuje z POK zwrot środków , a sprzedający zostaje nimi obciążony.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@maxr01 nie mam żadnego problemu.Po prostu dopytuję o to z czym jakiś czas nie miałem do czynienia, a co w tej chwili odbywa się inaczej.Kupujący kontaktował się ze mną telefonicznie po próbie opłacenia jednego kosztu przesyłki.Nie miał problemu z tym że musiał wnieść opłatę za dwie ale ja jako sprzedający staram się wychodzić naprzeciw, a nie robić pod górkę.Tak, pochodzę z pokolenia które jest lojalne w stosunku do kupujących i nie tylko.Jeśli Ty masz z tym problem, a jesteś sprzedającym to tylko współczuć Twoim klientom.Zwrot kosztu przesyłki poszedł poprzez Allegro zatem prowizja jest do odzyskania, nie poprzez formularz zwrotów ale przez kontakt z Allegro.

@maxr01  cyt.

"Teraz popatrz tak - kupujący zapłacił np. za 2 przesyłki - ty pakujesz wszystko do jednej i wysyłasz. Kupujący otrzymuje jedną paczkę. I teraz zależy na jakiego kupującego trafisz - możesz otrzymać reklamację od kupującego, że otrzymał jedna przesyłkę, zamiast dwóch, wiąc brak jest jednego towaru z zamówienia , kupujący zgłasza sprawę do POK , otrzymuje z POK zwrot środków , a sprzedający zostaje nimi obciążony."

Tym tokiem myślenia, to nieuczciwy kupujący/kombinator przy jednym zamówieniu i jednej przesyłce, może zarzucić sprzedającemu że w paczce brakuje połowy akcesoriów.Co w takim przypadku by się stało? Ano to samo co w podanym przez Ciebie przykładzie.Tak że nie popadajmy w paranoję.

oznacz moderatorów