anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak odzyskać przesyłkę z nie tym co trzeba adresem?

MAMY ROZWIĄZANIE!
keradkon
#8 Zapaleniec#

Przy pakowaniu wielu przesyłek pomyliłem etykiety z adresami. Dwie przesyłki doszły do klientów ale z zamienionymi przedmiotami. Jeden klient zgłosił od razu pomyłkę, a drugi milczy już kilka dni. Nie odbiera telefonów, nie odpisuje na maile i udaje, że go nie ma. Zlokalizowałem gdzie pracuje, jest w pracy ale po pierwszym kontakcie telefonicznym też nikt już nie odbiera telefonów. Czy jest jakiś sposób na taką sytuację ? 

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25
mdrogeria
#21 Demiurg#

Miłego weekendu Kaliope_Brzeg

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg 

Mylisz pojęcia. Świadczenie niezamówione to jest wtedy jak ktoś mi coś wciska bez zamówienia i żąda zapłaty za to.

Niczego nie mylę. Jeśli mi ktoś wciska coś niezamówionego, wtedy jest to świadczenie niezamówione.

Jeżeli konsument otrzyma niezamówiony towar

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/swiadczenia-niezamowione/

Czy kupujący zamawiał ten towar? Nie zamawiał.

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@xyz96 A zajrzałeś do tego artykułu z linka, który wklejasz?

Podstawa prawna – art. 5 ustawy o prawach konsumenta

" Art. 5. prawa konsumenta


Spełnienie świadczenia niezamówionego

1.
Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta, o którym mowa w art. 9 rodzaje nieuczciwych praktyk rynkowych pkt 6 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2070), następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań.
 
2.
Brak odpowiedzi konsumenta na niezamówione świadczenie nie stanowi zgody na zawarcie umowy. "
 
 
Widzisz tutaj jakąś nieuczciwą praktykę rynkową? Zajrzyj do wyżej wymienionego art. 9 i zobacz czy została tam wymieniona pomyłka przedsiębiorcy i wysłanie droższego czy w ogóle innego towaru niż zamawiany.
 

Kupujący przecież zamawiał u sprzedającego towar.  Sprzedający niczego mu nie wciskał, tylko doszło do pomyłki. Jeśli przesyłka została dokonana omyłkowo, mamy do czynienia ze świadczeniem nienależnym a nie niezamówionym.

 

 

 

_____________
Kama
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg Widzę.

6. żądanie natychmiastowej lub odroczonej zapłaty za produkty bądź zwrotu lub przechowania produktów, które zostały dostarczone przez przedsiębiorcę, ale nie zostały zamówione przez konsumenta;

oznacz moderatorów
keradkon
#8 Zapaleniec#

Czytaj ze zrozumieniem. Nie mam z nim żadnego kontaktu, bo mnie unika...

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@keradkon Widok z "palmy" jest odgórny, nie żyje w realu.

oznacz moderatorów