anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak poprawnie fakturować koszt przesyłek w ramach abonamentu Smart?

kubson-3miasto
#8 Zapaleniec#

Witam,

Zacznę od tego, że nie wiem jak zatytułować ten wątek.

Na allegro jestem ok 20 lat, występuje prywatnie głównie jako kupujący, a czasem sprzedający.

Służbowo na Allegro w ciągu roku od wystartowania uzyskałem tytuł Super Sprzedawcy ale nie o tym chciałem tutaj się z Państwem podzielić.

Jako że Allegro twierdzi raz, że stroną transakcji nie jest, a innym razem przeciwnie to nie traktuję ich jako wiarygodne źródło informacji, natomiast Państwo jako przedsiębiorcy jesteście dla mnie profesjonalistami.

Prawdopodobnie każdy sprzedający spotkał się z dylematem jak poprawnie fakturować koszt przesyłek w ramach abonamentu Smart.

Taka sytuacja:

Klient zapłacił fizycznie 111 zł oraz skorzystał z "darmowej" formy dostawy w ramach opłaconego abonamentu Smart.

Od Allegro otrzymaliśmy kwotę 118 zł jedynym przelewem i z jednym tytułem płatności.

Faktura została wystawiona wg znanej formuły (tj. koszt zakupu + koszt dostawy) na kwotę 111 + 7 = 118 zł.

Klient zwrócił się z prośbą o korektę.

Nasz pracownik wystawił korektę zgodnie z życzeniem klienta.

Teraz najlepsze, klient żąda zwrotu 7 zł tytułem przesyłki ! ! !

O ile temat "jak fakturować przesyłkę Allegro Smart" nie jest nowością to ostatnie na chwilę obecną wyrażone w korespondencji zdanie kupującego już tak, bynajmniej dla mnie.

Dodatkowo warto zwrócić uwagę na fakt zakupu przez kupującego produktu na fakturę (zagraniczna spółka z polskim przedstawicielstwem) której Pan jest pracownikiem (nie jest przedsiębiorcą a jedynie pracownikiem).

Zamieszczę korespondencję pomiędzy mną (konto firmowe), a klientem bo sam już tego nie ogarniam...

____________________________________________________________________________

504003010 01 marca 2021 22:55
Powód otwarcia dyskusji: otrzymałem zamówienie niezgodne z opisem
witam faktura wystawiona jest na 118 zł a powinny być na 111 zł nie zgadza się księgowej z kwotą popraną z konta
proszę to zmienić na 111
02 marca 2021 11:46
Dzień Dobry. Dziękujemy za widomość. Wpłynęła do nas kwota 118 zł ( w tym 7 zł tytułem kosztów wysyłki). Wszystko się zgadza. Wnioskuję, że opłacił Pan i korzysta z abonamentu Smart. Jeśli jest inaczej proszę o kontakt. Mam nadzieję, że zawarte informacje okażą się pomocne. Pozdrawiam

504003010 02 marca 2021 21:37
tak korzystam i kwota 7 zł nie powinna być na fakturze
i wolał bym zeby jej nie było
ja płacę kartą 111 zł na fakturze 118 zł
I TO BEDZIE SIE ZGADZAĆ NIE.

NIKT MI TAK JUZ NIE WYSTAWIA FAKTUR.

03 marca 2021 11:53
Witam. My otrzymaliśmy kwotę 118 zł, na taką kwotę została wystawiona faktura. Wg dostępnych informacji, kwalifikowalna dla Pana kwota podatkowa to 111 zł, natomiast ujęty koszt przesyłki nim nie jest. Informacje na ten temat znajdzie Pan np. w artykułach: (tutaj link do źródeł www.allegro, www.rp)
Jeśli zamieszczone informacje nie są wystarczające lub/i w razie dalszych wątpliwości, sugeruję kontakt bezpośrednio z obsługą Allegro. Z wyrazami szacunku
0

3 marca 2021 19:27
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.

03 marca 2021 19:54
Przykro mi, że ma Pan problem transakcyjny na naszym serwisie. Sprawdziłam i faktura powinna być wystawiona na 111 złotych. Klient nie dopłacał za przesyłkę, ponieważ ma pakiet Allegro Smart. Proszę sprzedającego o wystawienie korekty faktury. W przypadku braku odpowiedzi ze strony sprzedającego do jutra do godziny 20.00 proszę kupującego o ponowne wezwanie nas do dyskusji. Mam nadzieję, że sprawa znajdzie pomyślny finał.

504003010 03 marca 2021 19:57
proszę sobie wyobrazić jakby była to kwota 80000tys jaka by była kwota vat
z automatu jesteś na celowniku wyłudzenia ja tego nie zapłaciłem ale otrzymałem z tego vat

żaden link o opinie społeczników i znachorów nie pomogą

zapłaciłem 111 pln i taka chcę fakturę

03 marca 2021 19:57
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.

504003010 03 marca 2021 19:58
eksperci allegro to wyłudzamy vat czy nie ???

03 marca 2021 20:07
Proszę sprzedającego o wystawienie poprawnej faktury na kwotę 111zł. Jeśli kupujący ma wątpliwości, to sugeruję zwrócenie się do instytucji / firm wyspecjalizowanych w tym zakresie, np. doradcy podatkowego, czy biura rachunkowego.

504003010 03 marca 2021 21:52
tu winne jest allegro bo w tym pośredniczy

03 marca 2021 21:52
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.

04 marca 2021 07:24
Allegro nie jest stroną w transakcji, którą Państwo przeprowadziliście. Ponownie proszę sprzedającego o wystawienie prawidłowej faktury VAT. Jeżeli sprzedający nie wywiąże się z tego obowiązku do końca dzisiejszego dnia, proszę o ponowne wezwanie nas w dyskusji, wówczas podejmiemy bardziej stanowcze kroki względem jego konta.

504003010 04 marca 2021 16:50
dziękuję bardzo wszystkim zainteresowanym ze pomogli mi w sprawach VAT i nikt mnie nie posądzi o wyłudzenie.

teraz kwestia zwrotu tego 7 zł przelewem na rachunek czy elektronicznie poprzez allegro.

FIRESTOPHolland
84102028470000180201801778

Pozdrawiam

___________________________________________________________________________________________________

Co Państwo o tym sądzicie?

Z góry dziękuję i pozdrawiam

P.s. Bardzo proszę kto może niech zrobi kopię lub screen zanim Allegro postanowi to usunąć

kubson-3miasto

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

ZibiK30
#18 Luminarz#

@kubson-3miasto Mam takie pytanie dla jasności.

Masz wystawiony towar w kwocie 111 PLN i darmową wysyłkę do tego, czy ustawioną kwotą jakąś? 7pln?

Klient płaci za towar 111 PLN i rozumiem go, chce FV na tą kwotę którą zapłacił i ma tego potwierdzenia na koncie bankowym.

Teraz wyjaśnij mi otrzymanie za zakup 118 PLN ? To kwota 111 PLN i koszt wysyłki 7 PLN jaką zakładam masz wystawioną w opcji wraz z towarem?

Czy otrzymana kwota od Allegro jest jakoś pogrupowana na zakup klienta 111 PLN + 7 PLN jako kwota dostawy pokryta przez allegro? w tym wypadku powinieneś wystawić 2 FV 111PLN klientowi i 7 PLN Allegro .

 

Pewne ustalenia kosztów dostaw, pozwoli mi zrozumieć nieco ten mechanizm względem przepisów co do zwrotów, roli allegro i odpowiedzialności za transport w obie strony 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

kubson-3miasto
#8 Zapaleniec#

Cena produktu wynosi 111 zł, załączony jest cennik dostaw. W tym dostępny m.in. InPost w cenie 8,99 zł, dla posiadaczy abonamentu Smart za 0,00 zł.

118 zł - taka kwota wypłynęła tytułem transakcji i transportu od Allegro.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dotychczas wystawialiśmy fakturę na pełną otrzymaną kwotę, "rozbijając" to zawsze na pozycje: towar, przesyłka.

Kwota jest pogrupowana tj. 111 zł towar i 7 zł przesyłka - w zestawieniach wpłat - zakładka środki i historia operacji.

Polecam sprzedającym którzy mają aktywną tak jak jak opcję Smart - dla kupujących, sprawdzić jaki koszt przesyłki uznaje Allegro. Bo chyba były jakieś zmiany zaszły w regulaminie kolejne, a może to błąd systemowy?! Do jednej transakcji doliczają 7 zł (duży przedmiot) a do innej 8 zł (mały przedmiot) tytułem przesyłki. Nie widzę tu logiki

Nic mnie już nie zdziwi... dziś chyba już więcej.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@kubson-3miasto Sprzedawcy się chyba bardzo ucieszą 🙂 Jutro odpiszę na tą wiadomość bo będzie obszerniejsza z opisem 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

kubson-3miasto
#8 Zapaleniec#

@ZibiK30 

Sprzedawcy nawet nie zauważą ale temat założony wczoraj miał tytuł:

"Allegro Smart i Faktura, a klient roszczeniowy czy próba wyłudzenia"

dziś, a może jeszcze wczoraj "sam" zmienił się na:

"Jak poprawnie fakturować koszt przesyłek w ramach abonamentu Smart?"

Magia :D:D:D

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@kubson-3miasto Tak zauważyłem zmianę tematu, Twój był zbyt kontrowersyjny 😄

Ja doszedłem tu do trochę innych wniosków, pobocznych trochę 😉

A więc tak, według mnie to Allegro jest tu ewidentnie stroną umowy pomiędzy kupującym, sprzedawcą którzy zawarli umowę Smart. Nie wiem tylko jaka umowa poza regulaminami lub jaką umowę zawiera przez regulaminy smart ze sprzedawcami, bo takową zawiera moim zdaniem w świetle przepisów.

Umowa trójstronna? czterostronna doliczając firmy kurierskie?

Przedmiotem sprzedawcy w umowie jest jego oferta sprzedaży z wymaganymi przepisami czynnikami woli, oferty i jej przedstawieniu kupującemu. Częścią oferty jest usługa dostawy kupowanego towaru na którą ma wpływ sprzedawca i decyduje o niej zgodnie z regulaminem allegro.

Natomiast Allegro zawiera umowę z kupującym Smart jak i sprzedającym Smart na część oferty zwaną przeze mnie usługą dostawy, przejmując tym samym prawa i obowiązki dotyczące tej części umowy w stosunku do kupującego. Z kupującym poprzez płatny abonament na bezpłatną wysyłkę i zwrot towaru Smart.

Kupujący nie musi znać części umowy zawieranej pomiędzy allegro a sprzedawcą, czyli pomniejszonego kosztu dostawy ustalonej stawki zapłaty za dostawę towaru do klienta. Ani sprzedawca zawartej umowy pomiędzy allegro a kupującym, którą jest abonament na wybrane darmowe dostawy

Jaką umowę zawiera allegro ze sprzedawcą przejmując należności za usługę dostawy/zwrotu kupującego zwracając część tej należności sprzedawcy pomniejszoną o prowizję? czy też cenę usługi polegającą na jej stałej opłacie względem wybranej usługi dostawy? Może to jakaś pomyłka lub dodatkowy koszt wynikający z przekierowania dresu dostawy itp. Gdyż, nikt inny nie dostaje części zwrotu za dostawę

Skoro sprzedawca płaci allegro za usługę dostawy (1,99; 3,99 itd.), to powinno moim zdaniem za taką płatną usługę również odpowiadać, dlaczego? Ponieważ usługa dostawy jest częścią serwisu sprzedażowego allegro, jego ofertą dla sprzedawcy. Pośrednikiem oferty innej strony, czyli firmy kurierskiej. W mojej ocenie, jeśli pobiera za to należności w postaci opłaty od sprzedawcy, powinno odpowiadać za umowę dostawy tak samo przed sprzedawcą jak i kupującym. Spory, reklamacje między kupującymi, sprzedającymi a firmami kurierskimi powinno rozwiązywać allegro jak i odpowiadać od momentu nadania do momentu odbioru. Według mnie to usługi w jakie ingeruje allegro pobierając za to opłatę ale też przejmując odpowiedzialność za wykonywane obowiązki przez te firmy. Sprzedawca jak i kupujący płaci za te usługi allegro a nie zgodnie z umową sprzedawca - kupujący.

Co też widać w rozliczeniu powyżej. Sprzedawca jest tylko płatnikiem Allegro za usługę dostawy. Czy w umowach z dostawcami jest mowa o dodatkowych opłatach (1,99; 3,99 itd.) za usługę dostawy? Zapewne umowa jest tylko na wykonanie usługi zlecenia z pkt "A" do pkt "B" Jednak prawdziwą stroną umowy jest Allegro w moim mniemaniu, ale może gdzieś popełniam błąd próbując logicznie to wytłumaczyć lub zrozumieć 😉

Czym jest przychód firmy sprzedawcy w Twoim przypadku (7 PLN) otrzymany od allegro? Zapytaj o Twój stan płatności w inpost związany z tą przesyłką, aby się upewnić, czy te 7 PLN nie zostało Ci naliczone przez przewoźnika i jeśli tak to za co?

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Samo allegro pisze że "Zgodnie z przepisami prawa, reklamację może złożyć nadawca przesyłki. Nadawcą przesyłek Allegro Smart! jest Allegro, dlatego abyś mógł prowadzić swoją sprawę z InPost, udzielimy Ci pełnomocnictwa do złożenia reklamacji."
https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/informacje-dla-sprzedajacych/allegro-smart-reklamacje-prz...

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Knowhere Dobrze pisze "może" i "udzielimy" 🤣 A potem ten płacz sprzedawców o zaginionych przesyłkach, ciągłych nie uznaniach reklamacji 😂😂😂

O tym już kilka razy pisałem, a widzę, ze często sprzedawca chce przerzucić ten obowiązek na kupującego mimo iż w świetle prawa i przed kupującym odpowiada za wysłaną przesyłkę a dla sprzedawcy w rzeczywistości to Allegro za nią odpowiada. Trudno mi to zrozumieć 😉

"udzielimy Ci pełnomocnictwa do złożenia reklamacji." a to jest najlepsze 😂 czyli "damy Ci prawo samemu odpowiadać , latać z reklamacjami i się nimi zajmować" 👍

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Moim zdaniem klient ma otrzymać fakturę na taką kwotę, jaką zapłacił. Jeśli na koszt wysyłki dopłaca Allegro, to im należy fakturować tę kwotę, nie kupującemu.

Klient nie ma prawa żądać zwrotu tych 7 zł.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Nie za bardzo rozumiem, o co tu chodzi.

kubson-3miasto - chyba musisz dokładniej opisać sprawę - cena towaru, cennik dostaw, jaki sposób wysyłki wybrał kupujący.

Ja zawsze wystawiam FV na na kwotę jaka klient wpłacił. Jak klient zapłacił Ci 111 zł to nie możesz mu wystawić FV na 118 zł. On po prostu tyle nie zapłacił.

Teraz kwestia korekty FV - wystawiłeś, zapewne w podstawie korekty podałeś właściwy powód.

Opisz wszystko w dyskusji. Nie możesz wystawić kolejnej FV tylko korektę - to chyba logiczne. Napisz o tym w dyskusji, dodaj załącznik z wystawioną korektą FV - to rozwiąże problem z Allegro.

Odnośnie żądania przez kupującego zwrotu 7zł , hehe... to już paranoja. Niech najpierw udowodni Ci, że zapłacił 118zł, a nie 111zł. Mam nadzieję, że na FV nie zaznaczyłeś formy płatności "zapłacono gotówką".

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

kubson-3miasto
#8 Zapaleniec#

J.w.

Towar 111 zł, cennik dostaw. Dostawa InPost 8,99 zł - dla posiadaczy Smart 0,00 zł.

W korekcie podano pozycję/powód tj. transport.

Żeby saldo było zgodne, muszę wystawić fakturę lub paragon na pozostałą kwotę, prawda?

Na fakturze pierwotnej zaznaczono Płatność przelewem.

Pewnie to nie ma znaczenia ale Pan, który żąda zwrotu 7 zł to prokurent w w/w spółce (przedstawicielstwie zagranicznej Spółki).

Paranoja? A ja już myślałem, że to rzeczywistość w tym kraju.

oznacz moderatorów

kubson-3miasto
#8 Zapaleniec#
 
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@kubson-3miasto no to teraz nie rozumiem albo nie mam czegoś włączonego.

Jesli klient ma smart i przesyłka jest smart to ja nie dostaje od allegro żadnych pieniędzy NIGDY.

Dostaje tylko kwote za towara na zamówieniu widnieje koszt wysyłki SMART -0 ZŁ

Mam umowe z poczta i z inpostem i w obydwu firmach tak to działa.

Masz jakis inny sposób wysyłki smart????

Bo konto na allegro rozumiem że to konto firma?? Skoro faktura.

oznacz moderatorów

kubson-3miasto
#8 Zapaleniec#

@_Likos_ 

"Jesli klient ma smart i przesyłka jest smart to ja nie dostaje od allegro żadnych pieniędzy NIGDY.

Dostaje tylko kwote za towara na zamówieniu widnieje koszt wysyłki SMART -0 ZŁ"

Serio? To znaczy, że sam z własnej kieszeni opłacasz te przesyłki?

W takim razie może ja czegoś nie rozumiem albo mam inne ustawienia 😉

Jak to słusznie zauważył i napisał któryś z forumowiczów już wcześniej Allegro czy InPost to nie dobry wujek, który rozdaje coś Pro Bono.

Konto sprzedawcy firmowe, konto klienta prywatne (ale zakup na firmę).

Jako sprzedawca mamy podpisaną umowę z InPost, z usług Poczty Polskiej w zakresie dostaw paczek nie korzystamy już praktycznie wcale (jedynie czasem jakieś oficjalne pisma i wezwania przedsądowe).

W systemie allegro po zalogowaniu do konta sprzedawcy widzę, że

Do końca roku za przesyłki Smart Paczkomaty Allegro każdorazowo uznawało 8,99 zł chyba, że cennik dostawy uwzględniał darmową dostawę dla wszystkich.

Od stycznia za ten sam format przesyłki w zakładce sprzedane widnieje raz 7, a raz 8 zł.

Treść e-mail od allegro pt. "Wpłata od kupującego ...." j.n.

W wiadomości e-mail nie ma ani słowa o tym, że to dostawa Smart - jedynie widać to w zakładce sprzedaż po zalogowaniu do systemu.

Razem do zapłaty z góry

Kwota do zapłaty118,00 zł
W tym koszty dostawy7,00 zł
pierwotny koszt dostawy 8,99 zł
różnicę pokryjesz w formie rabatu dla kupującego dowiedz się więcej
Kwota wpłaty118,00 zł

 

 

 

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@kubson-3miasto 

Ja też tego nie rozumiem. Sprzedając z konta firmowego Allegro wpłaca nam dokładnie taką kwotę jak płaci klient. W przypadku Smarta kwota dopłaty do Kuriera 3,99zł lub paczkomatu 0,99zł, 1,99zł jest doliczana do faktury za usługi Allegro. Nie dostajemy nigdy dopłaty od Allegro za koszt dostawy.

Możesz nam podać jakąś przykładową swoją ofertę?

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@kubson-3miasto  dołączam się do pytania @ares_ 

Możesz nam podać jakąś przykładową swoją ofertę?

oznacz moderatorów

kubson-3miasto
#8 Zapaleniec#

@ares_ 

"Sprzedając z konta firmowego Allegro wpłaca nam dokładnie taką kwotę jak płaci klient."

I to się zgadza lub nie - klient wpłacił 111 zł (posiada Smart), a my otrzymaliśmy od allegro 118 zł.

W zestawieniach płatności w allegro (wpłaty, wypłaty) widnieje pozycja + kwota wpłaty (tutaj 118 zł) w tym dostawa 7 zł.

W zakładce konto/bieżące opłaty mam wszystkie opłaty tj. prowizje od sprzedaży, dodatkowe opłaty czy zwroty ale nie ma tam żadnych pozycji dot. przesyłek, a na pewno nie Smart.

Na fakturze od allegro każdorazowo widnieje jedna pozycja:

"Zapewnienie funkcjonalności i usług dostępnych na platformie
handlowej Allegro.pl"

Do czasu wyjaśnienia / odnalezienia przyczyny błędu dezaktywowałem wszystkie oferty sprzedaży.

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@kubson-3miasto  Ale jaki jest problem żeby podać nr oferty, tej zakończonej.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@kubson-3miasto nie pokrywam kosztów przesyłek. Za przesyłki smart w momencie nadawania w managerze paczkomatów pokazuje mi opłate 0 zł za przesyłke. Jedyny mój koszt to jest 0,99 które fakturuje allegro

Z inpostem za smart rozlicza sie bezpośrednio allegro. Ja nie dostaje ani pieniedzy od allegro za wysyłke ani inpost mnie nie obciąza kosztami tejże wysyłki.

Jesli klient kupuje smart widze tylko wpłate za produkt i taką wpłate wypisuje jako cene na fakturze/paragonie.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@kubson-3miasto co sadzimy, ogólnie nie ma z tym problemu, gorzej jak trafi się spółka i inne twory co musi się zgadać księgowość, wystaw korektę na sam towar a na przesyłkę paragon lub fakturę allegro bo to oni pokrywają koszt dostawy za kupującego, i żadnych 7 zł nie masz obowiązku zwracać, bo niby dlaczego ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów