Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Zacznę od tego, że nie wiem jak zatytułować ten wątek.
Na allegro jestem ok 20 lat, występuje prywatnie głównie jako kupujący, a czasem sprzedający.
Służbowo na Allegro w ciągu roku od wystartowania uzyskałem tytuł Super Sprzedawcy ale nie o tym chciałem tutaj się z Państwem podzielić.
Jako że Allegro twierdzi raz, że stroną transakcji nie jest, a innym razem przeciwnie to nie traktuję ich jako wiarygodne źródło informacji, natomiast Państwo jako przedsiębiorcy jesteście dla mnie profesjonalistami.
Prawdopodobnie każdy sprzedający spotkał się z dylematem jak poprawnie fakturować koszt przesyłek w ramach abonamentu Smart.
Taka sytuacja:
Klient zapłacił fizycznie 111 zł oraz skorzystał z "darmowej" formy dostawy w ramach opłaconego abonamentu Smart.
Od Allegro otrzymaliśmy kwotę 118 zł jedynym przelewem i z jednym tytułem płatności.
Faktura została wystawiona wg znanej formuły (tj. koszt zakupu + koszt dostawy) na kwotę 111 + 7 = 118 zł.
Klient zwrócił się z prośbą o korektę.
Nasz pracownik wystawił korektę zgodnie z życzeniem klienta.
Teraz najlepsze, klient żąda zwrotu 7 zł tytułem przesyłki ! ! !
O ile temat "jak fakturować przesyłkę Allegro Smart" nie jest nowością to ostatnie na chwilę obecną wyrażone w korespondencji zdanie kupującego już tak, bynajmniej dla mnie.
Dodatkowo warto zwrócić uwagę na fakt zakupu przez kupującego produktu na fakturę (zagraniczna spółka z polskim przedstawicielstwem) której Pan jest pracownikiem (nie jest przedsiębiorcą a jedynie pracownikiem).
Zamieszczę korespondencję pomiędzy mną (konto firmowe), a klientem bo sam już tego nie ogarniam...
____________________________________________________________________________
504003010 01 marca 2021 22:55
Powód otwarcia dyskusji: otrzymałem zamówienie niezgodne z opisem
witam faktura wystawiona jest na 118 zł a powinny być na 111 zł nie zgadza się księgowej z kwotą popraną z konta
proszę to zmienić na 111
02 marca 2021 11:46
Dzień Dobry. Dziękujemy za widomość. Wpłynęła do nas kwota 118 zł ( w tym 7 zł tytułem kosztów wysyłki). Wszystko się zgadza. Wnioskuję, że opłacił Pan i korzysta z abonamentu Smart. Jeśli jest inaczej proszę o kontakt. Mam nadzieję, że zawarte informacje okażą się pomocne. Pozdrawiam
504003010 02 marca 2021 21:37
tak korzystam i kwota 7 zł nie powinna być na fakturze
i wolał bym zeby jej nie było
ja płacę kartą 111 zł na fakturze 118 zł
I TO BEDZIE SIE ZGADZAĆ NIE.
NIKT MI TAK JUZ NIE WYSTAWIA FAKTUR.
03 marca 2021 11:53
Witam. My otrzymaliśmy kwotę 118 zł, na taką kwotę została wystawiona faktura. Wg dostępnych informacji, kwalifikowalna dla Pana kwota podatkowa to 111 zł, natomiast ujęty koszt przesyłki nim nie jest. Informacje na ten temat znajdzie Pan np. w artykułach: (tutaj link do źródeł www.allegro, www.rp)
Jeśli zamieszczone informacje nie są wystarczające lub/i w razie dalszych wątpliwości, sugeruję kontakt bezpośrednio z obsługą Allegro. Z wyrazami szacunku
0
3 marca 2021 19:27
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
03 marca 2021 19:54
Przykro mi, że ma Pan problem transakcyjny na naszym serwisie. Sprawdziłam i faktura powinna być wystawiona na 111 złotych. Klient nie dopłacał za przesyłkę, ponieważ ma pakiet Allegro Smart. Proszę sprzedającego o wystawienie korekty faktury. W przypadku braku odpowiedzi ze strony sprzedającego do jutra do godziny 20.00 proszę kupującego o ponowne wezwanie nas do dyskusji. Mam nadzieję, że sprawa znajdzie pomyślny finał.
504003010 03 marca 2021 19:57
proszę sobie wyobrazić jakby była to kwota 80000tys jaka by była kwota vat
z automatu jesteś na celowniku wyłudzenia ja tego nie zapłaciłem ale otrzymałem z tego vat
żaden link o opinie społeczników i znachorów nie pomogą
zapłaciłem 111 pln i taka chcę fakturę
03 marca 2021 19:57
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
504003010 03 marca 2021 19:58
eksperci allegro to wyłudzamy vat czy nie ???
03 marca 2021 20:07
Proszę sprzedającego o wystawienie poprawnej faktury na kwotę 111zł. Jeśli kupujący ma wątpliwości, to sugeruję zwrócenie się do instytucji / firm wyspecjalizowanych w tym zakresie, np. doradcy podatkowego, czy biura rachunkowego.
504003010 03 marca 2021 21:52
tu winne jest allegro bo w tym pośredniczy
03 marca 2021 21:52
Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.
04 marca 2021 07:24
Allegro nie jest stroną w transakcji, którą Państwo przeprowadziliście. Ponownie proszę sprzedającego o wystawienie prawidłowej faktury VAT. Jeżeli sprzedający nie wywiąże się z tego obowiązku do końca dzisiejszego dnia, proszę o ponowne wezwanie nas w dyskusji, wówczas podejmiemy bardziej stanowcze kroki względem jego konta.
504003010 04 marca 2021 16:50
dziękuję bardzo wszystkim zainteresowanym ze pomogli mi w sprawach VAT i nikt mnie nie posądzi o wyłudzenie.
teraz kwestia zwrotu tego 7 zł przelewem na rachunek czy elektronicznie poprzez allegro.
FIRESTOPHolland
84102028470000180201801778
Pozdrawiam
___________________________________________________________________________________________________
Co Państwo o tym sądzicie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
P.s. Bardzo proszę kto może niech zrobi kopię lub screen zanim Allegro postanowi to usunąć
kubson-3miasto
Masz na myśli korektę na towar czy na transport?
Napisałem wyżej, że nie dość że to spółka - zagraniczna (na nią jest faktura) to kupującym i żądającym zwrotu jest prokurent. Widzę jednak, że korektę podpisał.
kubson-3miasto tu -https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/
masz wyszczególnione za co i ile zapłacił klient i zgodnie z tą spectyfikacją wystawiasz fakturę . To czym obciąża Ciebie allegro klienta nie interesuje , jest to Twój koszt i masz ujete w fakturze od allegro .
Tu
https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/
tak samo jak w e-mailu dot. wpłaty od klienta widnieje kwota 111 + 7 = w sumie 118 zł.
Zgodnie z tą specyfikacja wystawiliśmy fakturę (czyli produkt + przesyłka).
Koszty jakie ponoszę (w tym prowizje od sprzedaży) i inne moje obciążenia faktycznie nie interesują klienta, zdaje sobie z tego sprawę ale chyba nigdzie nic na temat faktur od Allegro nie napisałem 😉
kubson-3miasto to musiało być bardzo stare zamówienie , aktualnie jeśli klient korzysta z pakietu ,,smart ,, otrzymujesz środki tylko za towar i to fakturujesz . Wcześniej były z tym problemy i faktycznie była potrzeba kontaktu z odbiorcą firmowym w sprawie fakturowania kosztów przesyłki .Ciekaw jestem na jakiej postawie klient domaga się zwrotu kwoty 7zł ?
poprosimy moderatora o wyjaśnienie .
@mdrogeria dokładnie, taki system był stosowany prawie rok temu. Teraz przesyłki smartowe są opłacane przez allegro i dostajemy tylko kwotę za sam towar i problemów nie ma.
Tym bardziej mnie to wszystko zastanawia, konto owszem zarejestrowane 17 lat temu, jednak transakcja z lutego tego roku (2021).
Oczywiście zanim założyłem temat na tej grupie przewertowałem wcześniejsze rozmowy dot. tego problemu.
Nie wiem na jakiej podstawie klient domaga się zwrotu 7 zł ale poproszony o potwierdzenie przelewu, obecnie milczy.
@kubson-3miasto sprawdź dokładnie ile dostałeś pieniędzy
lub zapytaj sie o to allegro
ty masz obowiązek wystawić fakturę na kwotę jaką otrzymałeś
@ZibiK30 trafnie analizuje a @mikeza dobrze pisze - tak kryminogennie było rok wcześniej i były dokładnie takie same spory
że urząd skarbowy i uokik nie spałował wtedy allegro świadczy tylko o kartonowości naszego państwa
obecnie powinieneś otrzymać kwotę przy smarcie bez kosztów transportu
jak dostałeś coś więcej - niech to allegro wyjaśnia
sprawdź pieniądze na swoim koncie bankowym jaka to była kwota
@RED dzięki za słuszne uwagi.
Dziś przewertowałem zestawienia przesyłek od InPost.
Teraz mam jeszcze większy ból głowy.
Za przesyłkę, za którą Allegro dodało (w opisanym przypadku) 7,00 zł, my fizycznie zapłaciliśmy 8,99 zł w InPost - to najniższa cena przesyłek w inPost.
Odkąd z nimi współpracujemy w zakresie Allegro (a tym samym Smart) czyli ok roku, nie przypominam sobie aby dali coś za darmo 😉
A tak serio to nie widzę - tzn. brak na zestawieniach poza zwrotami przesyłek oznaczonych jako 0,00 zł - to są jedynie zwroty od klientów.
Każda przesyłka Smart - niezależnie od tego czy w panelu sprzedawcy Allegro dodało mi za nią 7 czy 8 zł w zestawieniu przesyłek InPost widnieje kwota 8,99 zł brutto i tyle za nią fizycznie płacimy.
Teraz zaczynam się zastanawiać czy te koszty (przesyłek InPost w tym Smart) nie są zależne od innych czynników i/lub różni sprzedawcy otrzymali różne warunki tej samej umowy?
@ZibiK30 może to ja przeoczyłem jakieś zmiany lub aneks dla Allegro lub InPost?
@kubson-3miasto smart to smart, tam nie ma różnych warunków dla sprzedających, tylko każdy ma takie same koszty. Jeśli przesyłka była w smarcie, to w przypadku inpost płaci się za nią 1zł do zamówienia do 100zł, albo 1,99zł gdy zamówienie przekracza 100zł. Możliwe, że stąd są te kwoty raz 7zł, a raz 8zł, bo to by sugerowało te dwie różne dopłaty. Mimo wszystko nadal nie rozumiem tego systemu, normalnie takie paczki są za darmo i nic nie powinieneś za nie płacić, a na rachunku z allegro powinny być kwoty 1zł lub 1,99zł. I tak to powinno wyglądać.
Druga sprawa, że te dopłaty (1 lub 2zł) w przypadku inpost do smarta są chyba dopiero od nowego roku, więc w 2020 takie paczki wysyłałeś całkowicie za darmo. Allegro nic nie mogło Ci za nie liczyć. Nie ma możliwości, żeby coś tam dopisywali w rachunku. Dopytaj o to kogoś z portalu, bo to jakaś dziwna sytuacja.
@kubson-3miasto ty chyba masz jakieś specjalne przywileje w Allegro, bo nikomu Allegro nie oddaje 7 czy 8 zł za przesyłki smart. My do smarta dopłacamy. A jeśli chodzi o płacenie Inpostowi za przesyłki smart, to sprawdź w ustawieniach dostawy, czy ustawiłeś dostawy „Allegro Paczkomaty Inpost”.
@kubson-3miasto Nie, regulaminy są jak gwarancja napisana przez sprzedawcę, możesz sobie pisać co chcesz, byle zgodnie z przepisami 😉 Poznaj przepisy, to nie będziesz musiał czytać regulaminów bo będziesz wiedział gdzie są granice i co możesz a czego nie 😉
@kubson-3miasto, przepraszam, że musiałeś tyle czekać na moją odpowiedź. Najlepiej abyś skontaktował się z nami bezpośrednio przez ten formularz. Gdy będziesz opisywał sprawę mailowo, podaj proszę numer zamówienia oraz login Kupującego. Postaramy się wyjaśnić tę sytuację.