Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej, mniej więcej tydzień temu jakiś żartowniś dokonał u mnie zakupu, nie zapłacił i za kilkanaście minut wystawił mi negatywną opinię. Moje produkty trzeba zapakować i wysłać, żeby móc je ocenić. Generalnie zadzwonilłem, odebrała zdziwiona Pani, że z jej konta korzysta wiele osób i ona nic nie wie. Na drugi dzień komentarz został przez allegro anulowany. Dla mnie temat zamknięty...ale dzisiaj do tamtej pseudotransakcji znowu wleciał negatyw. Nie mam z nikim zatargów, z żadnym klientem nie mam na pieńku, więc nie wiem o co chodzi i dlaczego ktoś jest taki złośliwy. Nie chcę dzwonić ani reagować, bo pewnie tylko czeka na mój ruch, a na takich najlepiej działa ignor.
Czy tego typu zachowania zdarzają się też innym sprzedawcom?
Czy allegro ma jakiś system, który umożliwi stałe zablokowanie danej karty sieciowej, żeby taka patologia następnym razem nie była sprytniejsza? Trochę oleju w głowie i wystarczy zakup i zainwestowanie paru złotych, poczekać na paczkę, zwrot i w ramach rewanżu za ponowne usunięcie negatywa do poprzedniej pseudotransakcji nasmaruje już takiego, którego mi nie usuną. Obawiam sie Sama czarnà lista tego użytkownika jedynie zmotywuje do dalszego nękania.
Ten komentarz nie narusza żadnych zasad i nie może zostać usunięty. Poprzedni mógł być inny, mógł naruszać zasady, dlatego został usunięty. Otrzymanie produktu nie jest warunkiem wystawienia oceny.
Na logikę nie można oceniać przebiegu transakcji gdy ona się tak naprawdę jeszcze nie zaczęła.Skoro allegro nie ma w swoim regulaminie sposobu na takich klientów samo takie opinie powinno usuwać a klientów z taką fantazją odpowiednio ostrzegać .
Można oceniać transakcję, ponieważ ona się odbyła, została zawarta umowa sprzedaży. W tym momencie, zgodnie z regulaminem, kupujący może wystawić ocenę. Może wystawił negatyw za to, że niezgodnie z prawem udzielasz tylko rok rękojmi na przedmiot nowy. Powinno być dwa lata. Oferta narusza zasady.
Niestety, ale transakcja się nie odbyła, ponieważ nie było zapłaty.
Ty w sklepie - biorąc do łapy przedmiot, wychodzisz bez zapłaty twierdząc, że została zawarta transakcja.
@pulkownik66 Nie znasz zasad Allegro. Tutaj zawiera się umowy na odległość. To nie jest sklep stacjonarny.
11.1.
Jeżeli doszło do zawarcia umowy pomiędzy Użytkownikami, Kupujący, w terminie nie dłuższym niż 90 dni od daty zawarcia umowy tj. od dnia i godziny jej zawarcia, może wystawić ocenę Sprzedającemu,
Poza tym ja nie biorę w łapy, tylko do ręki.
@xyz96 Została zawarta umowa kupna-sprzedaży z której Kupujący się NIE wywiązał i nie opłacił zakupu. Oh wait... kupującemu wolno a Sprzedającemu nie...
Oczywiście znasz sposoby dostawy fizycznego przedmiotu w kilkanaście minut z miasta do miasta - bo kupujący ocenił jego stan - chyba że kupujący narusza regulamin allegro oceniając coś czego nie widział ( rzeczywista transakcja) ?🤔
Czy wolno kupującemu udostępniac konto innym osobom ( do czego się przyznał) ? Nie wolno...
Masz trzy powody dla których Kupujący powinien wylecieć z Allegro ( zawieszenie przynajmniej) a Ty go bronisz? Czy to znaczy że popierasz takie zachowanie??🤔
@pinsplash Wywiązanie się z umowy (zapłata za towar) przez kupującego nie jest warunkiem wystawienia oceny.
@Może zamiast usuwać wpisy, ktoś z moderacji pofatygowałby się, żeby wyjaśnić sprawę. @msniezek
@konto zamknięte nie sądzę, żeby to była alternatywa - możemy zrobić jedno i drugie.
Ten komentarz nie kwalifikuje się do usunięcia. Nie dlatego, że zgadzamy się z kupującym, ale dlatego, że nie znamy dokładnego przebiegu tego zakupu. Sam brak wpłaty nie jest i nigdy nie był podstawą do zablokowania możliwości wystawienia komentarza. Trudno żeby było inaczej, nadal nie wszyscy płacą natychmiast, a niektórzy nie płacą właśnie dlatego, że po zakupie okazuje się, że coś jest nie tak. Komentarz nie ma treści, sprawdziłem też tego kupującego - wystawił do tej pory kilkadziesiąt komentarzy, z czego tylko trzy negatywne. Nic nie wskazuje na powiązania z jakimkolwiek innym sprzedającym. Na ten moment mamy za mało informacji, aby stanąć jednoznacznie po czyjejś stronie.
@msniezek nie chodzi mi o to, czy komentarz nadaje się do usunięcia czy nie. Chodzi mi o tą sławną już zasadę, czy nieopłacony zakup można uznać za zawartą umowę. Wasza forumowa specjalistka twierdzi, że jest to zgodne z zasadami Allegro, a ja chciałabym wiedzieć czy jest to zgodne z prawem.
@msniezek Dokładnie te samą kwestię chciałem poruszyć, ale widzę że @konto zamknięte mnie ubiegła.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@konto zamknięte Jest to zawarcie umowy. Brak zapłaty przez Kupujacego, to niewywiązanie się z umowy.
@pinsplash tak, zgadza się. Sprzedającemu przysługuje wtedy prawo do odstąpienia od umowy, o czym Allegro nie wspomina ani jednym słowem. Anulowanie zamówienia tego nie załatwia.
@desingsy Jeżeli temat nie zostanie zapomniany, tylko przypominany to Allegro w końcu zmieni to. Wystawianie komentarza do transakcji bez jej realizacji mija się z celem i jest dla sprzedających krzywdzące. @pulkownik66 Nawet nie myśl że ktoś taki mógłby "brać' w .....fujjj😁
@pinsplash dodam więcej. W przypadku nieopłaconego zamówienia sprzedający ma obowiązek poinformować kupującego o odstąpieniu od umowy w stosownym terminie zapisanym w prawie. Wszyscy mamy na Allegro wiele nieopłaconych zamówień, a co za tym idzie, wiele zawartych umów, ciągle obowiązujacych😏 Brakuje formularza odstąpienia od umowy przez sprzedającego.
Dzień dobry,
szkoda, mam nadzieję, że nie jest to ostateczne stanowisko. Wiele zależy tu od interpretacji zapisów regulaminu, szczególnie że tydzień temu przesłanki na anulowanie komentarza były wystarczające. A teraz nic się w tej sprawie nie zmieniło, poza tym, że zwróciliście mi prowizję od aukcji, która nie została sfinalizowana.
11.6.
Niedozwolone jest uczestniczenie przez Użytkownika w Transakcji wyłącznie w celu wystawienia oceny (np. aby sztucznie zawyżyć lub zaniżyć wiarygodność Sprzedającego).
Ja na chwilę obecną mam od allegro informacje, że z Waszego punktu widzenia wszystko jest w porządku i że najprawdopodobniej w poniedziałek stracę status super sprzedawcy.
Spróbuję do tej Pani jeszcze raz zadzwonić, tej Pani, która podczas naszej rozmowy tydzień temu absolutnie nie miała pojęcia, że coś zamówiła, nie wiedziała co to w ogóle jest organizer stanleya, tym bardziej wydruk 3d w technologii FDM. Może mi się uda ją namówić, żeby zmieniła hasło i przestała korzystać wspólnie ze swoimi współlokatorami z tego samego konta, ponieważ posługują się jej danymi i podejmują czynności cywilnoprawne.
@msniezek Tak, nie wiecie wszystkiego, ale powinna obowiązywać zasada, że lepiej uniewinnić 10 winnych niż skazać jednego niewinnego. Wy skazaliście zamiast uniewinnić.
@WREDZIA-W1 masz rację. Dopóki zamówienie nie jest opłacone nie powinno być możliwości wystawienia komentarza. To, że umowa została zawarta nie ma w tym momencie znaczenia. Tu chodzi o regulamin Allegro, który można dostosować do sytuacji. Wiadomo, że większość takich komentarzy pochodzi od konkurencji.