anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak sobie radzicie z licznymi zwrotami?

mm-computers
#11 Animator#

Cześć,

Handlujemy częściami komputerowymi. Zatem praktycznie normą jest, że Kupujący kupują części "na próbę". Sporo osób wychodzi z prostych założeń - brak obrazu na laptopie, to kupuje matrycę na podmiankę. Oczywiście nikt nie weryfikuje powodów usterki, po prostu sugerując się forami i poradami innych kupują 2-3 rzeczy na próbę i wymieniają jak leci (czasami i uszkadzając zakupione przedmioty). Potem to wszystko zwracają - i tu nie ma problemu, mają prawo. Natomiast problem jest taki, że mamy sporo dyskusji lub zwrotów z winy Sprzedawcy. Kupujący nie zapytają, nie sprawdzają kompatybilności - po prostu zaznaczają, że nie działa (przedmiot uszkodzony, niekompletny itp.). To wszystko wpływa na jakość sprzedaży. Może to drastyczny przykład, ale prawdziwy: Kupujący kupuje baterię do DELL i zwraca z winy Sprzedawcy, bo nie pasuje do Lenovo. Opis, zdjęcia, numery - zapomnij. Po co czytać. Wchodzę, kupuję. Potem się awanturuję i zwracam.

Domyślam się, że taki sam problem mają sprzedawcy części elektronicznych, motoryzacyjnych itp. Jak sobie z tym radzicie ?

W opisach ofert prosimy o weryfikację, podajemy listy kompatybilnych modeli (gdzie się da), podajemy oryginalne oznaczenia części itd.

Kilka razy zapytałem dlaczego ktoś zaznaczył, że towar nie jest sprawny, skoro już sam zweryfikował i sprawdził, że po prostu nie jest kompatybilny lub zakupił coś innego niż chciał (wyszukiwarka Allegro podpowiadająca inne przedmioty niż szukane to inny temat). - "no bo tak". Potem jest problem ze zwrotem prowizji (Kupujący założył dyskusję, zwrot z winy Sprzedawcy itd.). Przecież to jakaś paranoja. Każdy może sobie napisać i robić co chce, ty się broń i udowadniaj naokoło, że jest inaczej. Wszystko sprawdzamy i pakujemy w obecności kamer, udostępniamy nagrania, ale i tak słyszę "no i co z tego, u mnie nie działa to jest zepsute, proste".

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1

brakestop
#16 Inspirator#

branża motoryzacyjna - auta dostawcze. Poważni kupujący, Bogaci. Właściciele firm. Prezesi jeżdżący Range Rover, Mercedes, Volvo. Ludzie po studiach. Mgr inż.

 

Po kliknięciu na pałę - po zajawce foto - ma pasować. On kupił za 2190 zł a nie za 19 zł więc to mój problem. Nie jego.

 

Więc dzwonimy przed wysyłką stanowczo uświadamiając, że są różne wersje do różnych modeli części takiej a takiej. Prosimy o nr nadwozia z dowodu rejestracyjnego.

 

ON NIE MA

 

Prosimy o sprecyzowanie, co to za auto !

BIAŁE

 

Przy rozmowie telefonicznej Allegro nie podsłuchuje .... ufff. Całe szczęście.

Finalnie rozmowa telefoniczna z kupującym przed wysłaniem towaru o wadze 40 kg i gabarytach wersalki pozwoliła zaoszczędzić nam 170 zł za DPD i kolejne 200 zł za ewentualny zwrot.

 

Ale to nie koniec. Dzwoniliśmy kilka razy do pana prezesa komisu samochodowego, aby anulował zakup.

 

PROWIZJA 120 zł !

 

Uf... dyplom jakiejś uczelni się przydał. Pan zrozumiał, o co chodzi.

BO ON MA WSZYSTKO ZA DARMO.....

 

Dzwonić Dzwonić Dzwonić Dzwonić Dzwonić Dzwonić Dzwonić Dzwonić  !

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów