anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak sobie radzicie z nieodebranymi paczkami za pobraniem?

Bakalu_pl
#8 Zapaleniec#

Cześć,

jak sobie radzicie z nieodebranymi przesyłkami pobraniowymi? 

Czasem zdarza się delikwent, który nie odbierze paczki, dzwonimy (jeśli odbierze) dowiadujemy się, że się rozmyślił i już nie chce. Tłumaczymy, że płacimy za wysyłkę i zwrot, nic to nie daje. Tylko raz w historii trafił się klient, który zapłacił za to, inni mają to totalnie w d..

Potem oczywiście zwrot prowizji, nie zawsze potwierdzony oczywiście i trzeba potem pisać do allegro itp.

Uważam, że powinna być jakaś czarna lista osób, które nie odbierają paczek za pobraniem. Po trafieniu na nią, klient ma blokadę na takie przesyłki. Albo allegro powinno to bardziej pilnować, bo oczywiście koszty ponosi sprzedawca.

oznacz moderatorów
74 ODPOWIEDZI 74

A3dam
#19 Nestor#

@DiKey91 
Ale co w sytuacji gdy ktoś poda fałszywe dane wyssane z palca?

Obecnie, ze względu na (niezadawalający ?) poziom bezpieczeństwa zapewniany przez Allegro poszkodowanym przez takie "żarty" (a poszkodowanymi są zarówno sprzedawcy jak i uczciwi kupujący, którzy mają koszty takich "dowcipów" wliczone w cenę nabywanego towaru) - doświadczeni sprzedawcy odradzają udostępnianie na Allegro wysyłek "za pobraniem".

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

DiKey91
#10 Popularyzator#

Niestety poziom jest niezadowalający to fakt. Wydaje mi się że w ogóle prawo jest słabe w takiej sytuacji oraz jest brak ewentualnych metod skutecznego namierzenia dowcipnisiów.
Bo nikt nie udostępni przecież numeru telefonu jednego z drugim, a też swoją drogą może mieć zarejestrowany na słupa/żula z pod sklepu.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@DiKey91 
Kiedyś Kupujący mieli "rangi" - uzależnione od ilości i rodzaju zdobytych ocen od sprzedających.
Obecnie są pozbawieni możliwości otrzymania ocen uwiarygadniających ich jako kupujących - Allegro doprowadziło więc do sytuacji w której wszyscy kupujący mogą czuć się na Allegro jednakowo wiarygodni (a więc również jednakowo podejrzani) - stąd możliwość zakupu "za pobraniem" zwłaszcza u tych lepszych sprzedawców (którzy dbają o poważnych kupujących, ceny i swój wizerunek) - jest ograniczona.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Bakalu_pl @BURZYNSKID @peentech @WREDZIA-W1 dawajcie znać pod kogo się podpinacie po czasem trudno dojść. Instrukcja 1. wpierw @ 2. wyskoczy lista nicków  3. klikacie na wybrany

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@pinsplashWiemy jak, ale zapominamy 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

misia_la
#10 Popularyzator#

@pinsplash Mam sezony, gdzie pobrań jest sporo - często osoby starsze, czasem ktoś nieufny, bo zamawia rzadko przez internet 😉 Dla mnie wyłączenie tej formy dostawy byłoby stratą. Wróciło do mnie ok. 2 paczki za poprzedni rok, w jednym przypadku koszty "wędrówki" paczki nie wróciły się.

oznacz moderatorów

kalion
#7 Wielbiciel#

@pinsplash Bzdura.

Ja jako kupujący, często korzystam z tej formy wysyłki przy wartościowych przedmiotach lub jeżeli są to przedmioty niestandardowe. Mam wtedy przynajmniej pewność, że kurier nie rzuci tego typu przesyłki "byle gdzie" i dodatkowo zawsze mam dłuższą chwilę na obejrzenie przesyłki, ponieważ wtedy kurierowi "bardziej" zależy na opłaceniu i odbiorze przedmiotu.

Dodatkowo zdarzało się, że dzięki tej formie przesyłki nie musiałem czekać na zwrot pieniędzy, ponieważ kupujący nie posiadał obecnie na stanie zakupionego przeze mnie przedmiotu.

Tak więc, przesyłki pobraniowe mają swój sens.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kalionOk, przyjmuję do wiadomości i nie oferuję wysyłek za pobraniem.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kalion
#7 Wielbiciel#

@pinsplashto jest każdego indywidualna sprawa z przesyłkami pobraniowymi. Sądzę, że jednak firmy w większości zyskują na takich przesyłkach, a zawsze może zdarzyć się nieodpowiedzialny "kupujący". Niestety, na to już się nie da nic poradzić.

oznacz moderatorów

pogotowie-it
#13 Ambasador#

@Bakalu_pl 

Nauczony doświadczeniem nie wysyłam przesyłek pobraniowych

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

A co z kosztami gdy osoba pozwana przed rozprawą zapłaci ?  Lub do sądu prześle potwierdzenie zapłaty, albo dowód że chciała zapłacić jednak sprzedający już nie chciał przyjąć wpłaty. 

oznacz moderatorów

euro-dent-24-pl
#8 Zapaleniec#

Najlepszym sposobem jest dzwonienie do klientów o pobranie, sprawdzona od lat metoda, informowanie ich o nadaniu przesylki i sprawdzenie ponownie adresu przez tel, paczki nie zwracają się wtedy. Polecam tę metodę.

oznacz moderatorów

maximpreza
#11 Animator#

Cześć .

Ja po kilkunastu takich sytuacjach zlikwidowałem możliwość płatności za pobraniem.

Jak ktoś ma kasę niech płaci od razu . Nie odnotowałem jakiś spadków sprzedaży z tego powodu.

I jestem od tego momentu o wiele zdrowszy 😉

oznacz moderatorów

mateusz9679
#7 Wielbiciel#

Wilk1912, a co teraz jak odwołane są rozprawy w sadzie? Może jednak e-sąd? 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mateusz9679, oznacz 🙂

oznacz moderatorów

mateusz9679
#7 Wielbiciel#

@Wilk1912 , a co teraz jak odwołane są rozprawy w sądzie? Może jednak e-sąd? 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

eSąd daje radę 🙂 albo eSebix 😄

oznacz moderatorów

XxperfumeriaxX
#10 Popularyzator#

@Wilk1912 

 

A co z tymi 30 zł za złożenie pozwu? Te pieniądze też możesz odzyskać? Mam nadzieję że tak bo jeśli nie to lipa, gdybym miał się starać o zwrot dwóch przesyłek np. kurierskich po 15 zł (przesyłka do klienta + przesyłka zwrotna) a ponieść i tak ten sam koszt aby móc złożyć pozew.

oznacz moderatorów

hiphopshoppl
#12 Orędownik#

A to nie jest tak że  do sądu składasz pozew o przesyłki plus towar, bo jak ktoś nie zrezygnuje to ten towar jest nadal jego z tym ze jest u Ciebie, możesz doliczyć koszty magazynowania też.

oznacz moderatorów

rainbow2018
#7 Wielbiciel#

A ja mam pytanie bardziej do allegro, czy po wprowadzeniu opłaty za przesyłkę pobieraną przez allegro (nie przez firmę spedycyjną) Allegro nie planuje (choć jak dla mnie powinno) wprowadzić przerzucenia kosztów nieodebranej przesyłki pobraniowej na kupujące? Kwestia przeksięgowania zobowiązania ze sklepu na nierzetelnego kupującego.

oznacz moderatorów